wymiana popychaczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

wymiana popychaczy

Post autor: buliking » śr cze 17, 2009 22:27

szukam fotostory do wymiany popychaczy w 1.9 TDI ALH, ewentualnie dokladny opis lub skany z instrukcji, najwiekszy problem widze w odkrecaniu walka, jaka kolejnosc srub? jak ustawic rozrzad?



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » śr cze 17, 2009 22:30

A dlaczego wymieniasz tzn. jakie są objawy i po jakim przebiegu?


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » śr cze 17, 2009 22:43

120tys km, po prostu stuka ktorys popychacz



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw cze 18, 2009 02:04

Stukanie popychaczy zaczyna się przy około 250 tys , kumpel tak miał w podobnie okazało się że to nie popychacz a wywaliło mu tłok chyba nie pamiętam dobrze


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 18, 2009 03:56

Czyli cyka! Nie stuk ale czyste cykanie! Czasami ginie jak przytrzymamy silniczek na 3500 rpm przez 1min. Jeżeli nie ginie no to po zawodach! Zabieramy się za zmianę!
Co będzie potrzebne:
Szklankopopychacze - w moim przypadku 160 zł + przesyłka. (allegro)
Uszczelniacze zaworów przy okazji 16 zł w sklepie.
Nowy olej > Motul (dostaniesz na forum) + filtr lub inny o odpowiedniej gęstości (około 180 zł)
Klucze torx do pokrywki zaworów > trochę jest kombinowania pod EGR-em > można dostać tanio takie na allegro > dodatkowo będziesz miał klucze do naprawy zamków i innych spraw.
np http://www.allegro.pl/item635492664_klu ... ep_fv.html

Klucze nasadowe do odkręcenia wałka - chyba to było r13.
Ściągacz do pchełek na zaworach lub płaskowniki z dziurkami, którymi skręcamy używając szpilek wałka.
Szczypce do ściągnięcia uszczelniaczy.
Liniał do zablokowania wałka rozrządu.
http://www.allegro.pl/item663271142_blo ... mocja.html
Klucz do napinania rolki rozrządu.
Ściągacz do koła wałka rozrządu > można zrobić własnoręcznie!
Klucz do luzowania koła pasowego wałka rozrządu (nie pamiętam co to był za nr)
Dostęp do vag-a > ustawienie tdi timing po robocie.

Jak tego dokonać?

1 odkręcamy pokrywkę zaworów.
2. Ustawiamy rozrząd na punktach tzn > przy wykręconych świecach żarowych > ustawiamy tłok nr 1 (ten 1-wszy od lewej) na samą górę > kręcąc wałkiem zgodnie z kierunkiem zakręcania nakrętki.
Po prawej na okienku skrzyni biegów > pod gumowym korkiem > pokazuje się nam znak > ma on się równać z wystającym ząbkiem na obudowie skrzyni = pozycja pierwszego tłoka u góry.
Wałek rozrządu po prawej stronie > po wykręceniu pompy vacu-m > liniał ma wejść w nacięcie w wałku i dać się wkręcić w miejsca śrub górnych vacu-m.
A w pompę wkładamy klin > np śruba > gwint coś koło nakrętki 12 > ale nie pamiętam > musisz dopasować > otwór ma być coś około godziny 14:00.
Teraz jest kolega pewny że synchronizacja ustawiona wcześniej przy zmianie rozrządu była właściwa i że się nie pomylisz w nowym ustawieniu!!!

Następnie> luzujemy śrubę z koła pasowego wałka rozrządu (około 5 obrotów)
Odkręcamy śrubę rolki napinającej paska rozrządu > pasek jest luźny!
Ściągaczem luzujemy koło pasowe wałka rozrządu.
Możemy zabierać się za odkręcanie wałka > tylko uwaga > śruby producent zaleca zmienić na nowe > kto to robi > nikt! > układamy poszczególne uchwyty wałka tak jak były pozakładane! > śruby tak samo > Wyjmujemy wałek!
Kolejny krok jest prosty!> wyjmujemy stare szklanki > ale teraz czeka nas rozpinanie zaworów >na każdym cylindrze musimy dać tłok do samej góry - musi podpierać zawory !> bez dobrego ściągacza pchełek(zawleczki trzymające sprężyny) będzie ciężko! > możemy zagniatać je wcześniej przygotowanym płaskownikiem z dziurkami o rozstawie szpilek wałka i drobnej pomocy jakiejś tulejki lub http://www.allegro.pl/item654571588_nap ... owych.html > wyciągamy szczypcami pchełki.
Sprężyny układamy w takiej samej kolejności w jakiej były zdejmowane > no i pod spodem mamy uszczelniacze> delikatnie ściągamy szczypcami > zakładamy nowe, lekko je nabijając > ma siedzieć idealnie > resztę składamy w odwrotnej kolejności.

No i mamy nowe szklanki > wałek dokręcamy po przekątnej > można użyć klucza dynamometrycznego > tak żeby śruby były dobrze skręcone > a obejmy się dotykały całkowicie.

Jedyne co nam teraz zostaje to ustawienie rozrządu > a więc...

Pierwszy tłok do góry > pozycja w okienku skrzyni > znak na ząbku!
Wałek rozrządu zablokowany liniałem > krzywki na pierwszym tłoku nie naciskają szklankopopychaczy.
Zakładamy koło pasowe razem z paskiem i lekko dokręcamy > luz ze 3 obroty śruby ma zostać!
Blokada w kole pompy ma być ciągle.
Napinamy pasek używając klucza do rolek http://www.allegro.pl/item664183159_vw_ ... lacja.html
Rolka ma znacznik > jak mocno napiąć > punkt znacznikowy wg rysunku - za słabo = przeskok paska; za mocno = zerwanie lub szybkie wytarcie paska i wytarcie rolek.

Po napięciu > dokręcamy nakrętkę na rolce.
Po samej czynności dokręcamy jeszcze śrubę na kole pasowym wałka rozrządu > ale ni super mocno > tak żeby koło zaklinowało się na wałku > odkręcamy tą śrubę nakładamy klej do blokowania śrub i dokręcamy odpowiednim momentem obrotowym.
Jeżeli znaki się pokrywają > w okienku skrzyni, liniał siedzi na miejscu, klin jest w pompie no to sukces!!!!!!!!!
Odkręcamy liniał > zakręcamy vacu-m> zatykamy korek na skrzyni > zakręcamy pokrywę > osłonę pasków zostawiamy zdjętą > wyciągamy klin z pompy.

Zmieniamy olej i filtr!

No i odpalamy maszynę > Teraz VAG! Podpinamy! Wchodzimy w Silnik > Blok wartości mierzonych> ustawiamy grupę 000 > w lewym dolnym rogu blokujemy nastawy! (silnik ma mieć 90 stopni) > w prawym dolnym rogu odpalamy tdi timing> pokazuje się wykres i miga lampka świec żarowych!

Na wykresie jest żółta linia lub jej nie widać > ma ona dotykać i skakać po niebieskiej (środkowej linii wykresu) > tak pewnie się nie stanie > więc sprawdzamy jaka jest wartość na dole pod wykresem (dwa pola > jedno to temp paliwka a nr 2 to kąt zapłonu) > kąt ma zejść do niebieskiej linii > gasimy silnik > mamy trzy śruby nr 13 na pompie > luzujemy je > kluczem nr 22 delikatnie obracamy środkową nakrętką pompy (nie wolno jej odkręcać!) > dokręcamy 3 śruby nr 13 i odpalamy silnik > sprawdzamy jeszcze raz vag-iem kąt w tabelce > robi tak do czasu trafienia na niebieską linie!!!!! Wnioskujemy w którą stronę regulacja da opadanie a w którą wzrost wartości!!!!!!!

Jak będzie na niebieskiej albo jak naj naj bliżej to jest ok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Robota skończona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Składamy osłony!

Może to tragicznie wygląda > ale... tak naprawdę dla tego kto zmienił to raz > wydaje się banalnie proste!
Dodatkowo > tak samo ustawiamy nowy pasek rozrządu >>>>>> można oszczędzić sporrrooooo kasy!!!!!!!
Wszystkie warsztaty w mojej okolicy zmieniają paski na tzw "markera" - nawet ASO >>>>>>>> co jest no>????@!!!!!!!!!!!
Sory za błędy! Bo na szybkiego pisałem > sam sobie wole paski zmieniać > dla mnie to proste jest.

Niestety tak wygląda zgranie całości po zmianie > i każdy kto chce żeby mu silnik chodził jak z fabryki musi się dostosować!

Pozdrowionka!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ps Dużo osób dokonało tego zbrodnicielstwa bez ustawiania na nowo rozrządu -> ja nie poperam takiego posępowania > zmieni się ustawienie rozrządu!

[ Dodano: 18 Cze 2009 03:58 ]
A noo iiii > Szklanki na koniec dociskamy wałkiem > każda musi być dociśnieta około 15 min > tak żeby oliwka z nich zleciała > inaczej może być groźba walnięcia zaworów w tłoki przy pierwszym odpaleniu!!!

[ Dodano: 18 Cze 2009 04:11 ]
N o i zapomniałem jeszcze dodać drobnego uzupełnienia: zły olej to robi że szklanki padają jak muchy > a dodatkowo > nawet dobry olej robi to! :::: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 04:06 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.




Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 18, 2009 12:57

No i zapomniałem o tej pozycji 10 > Warto zmieniać uszczelniacz na nowy przy robocie.
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 12:59 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » ndz cze 21, 2009 02:30

Liniał do zablokowania wałka rozrządu - mozna sie bez tego obejsc?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz cze 21, 2009 02:33

Można > trochę gimnastyki z wyznaczeniem linii prostej > równoległej do głowicy (śruby vacum) i coś co pasuje w nacięcie wałka i jest płaskie oraz sztywne.

[ Dodano: 21 Cze 2009 02:39 ]
Trochę inaczej sprawa przedstawia się dla ściągacza> bo przy kole pasowym mało miejsca jest > a zazwyczaj koło dokręcone na max (mechanik powiedział - dokręcone żeby klina nie ukręciło) > tylko że tam nie ma klina!

[ Dodano: 21 Cze 2009 02:41 ]
Ale liniał zaraz po wagu to chyba najbardziej potrzebna sprawa > daje pewność! A ten silnik > jak i AHF , bez dobrze ustawionego rozrządu , będą chodziły jak traktory!



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » ndz cze 21, 2009 07:27

fleshu pisze:Trochę inaczej sprawa przedstawia się dla ściągacza> bo przy kole pasowym mało miejsca jest !
Spokojnie można bez ściągacza się obejść, przetestowałem to przy wymianie rozrządu:

Obrazek



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn cze 22, 2009 17:39

figurel, Koło byś rozbił w paru przypadkach > ja miałem tak dokręcone że ściągacz się zginał. A ten otworek mam malutki > wszystko co tam powkładam i klepne to się zaraz zgina. Po takiej praktyce możemy spodziewać się bicia na tym kole.



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » śr cze 24, 2009 00:42

wlasnie zabralem sie za wymiane popychaczy i juz sa problemy, zdjalem pasek i kolo, odkrecilem pompe vacum, odkrecilem i wyjalem walek, wymienilem popychacze, wlozylem walek i sprawdzam znak na skrzyni i go nie widze, jak juz znalazlem znak na skrzyni i pompie paliwa to nie wiem czy walek jest dobrze ustawiony, co robic? jak ustawic walek?
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 00:50 przez buliking, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 24, 2009 00:53

Zawory na pierwszym tłoku mają być zamknięte! Czyli krzywki nie mają naciskać na popychacze na 1-wszym tłoku. > to jest pozycja wałka. A co do wału > wykręć świece żarową z 1-wszego tłoka (ten od strony pasków) > no i ustaw tłok do samej góry > będziesz miał kręskę w okienku skrzyni! No i brawo!

[ Dodano: 24 Cze 2009 00:56 ]
pamiętaj żeby przed odpaleniem, każdy z popychaczy był naciśnięty przez 20 min przez krzywki wałka > sprawdź kolizyjność silnika po skręceniu całości > poobracaj wałem > zrób ze 2 obroty. Dalej zostaje ci ustawienie kąta vag-iem.



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » śr cze 24, 2009 01:01

uff, no to chyba badzie dobrze, gdyby jeszcze nie zerwana szpilka... na szczescie latwo dala sie wykrecic, thx rano walcze dalej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości