bierze olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

bierze olej

Post autor: pinoklas » wt cze 23, 2009 21:56

Witam

Golfik od wymiany oleju przejechał 5000 km i postanowiłem sprawdzic stan oleju w silniku .Okazało sie że trzeba dolać , wyszło że wlałem 0.5l do zgiecia górnego na bagnecie czyli do stanu po wymianie oleju.Czy jest to juz powód do paniki ,dzwoniłem do mechanika powiedział że jest w normie tdi na pompkach biorą olej .Wycieku oleju nigdzie nie stwierdziłem silnik suchutki jak pieprz.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 23, 2009 21:58

Jak turbinka???Także suchutka???IC????


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 23, 2009 22:00

Jak 0,5l,to jeszcze nie ma co panikować,ale może już się zacząć.
Ile silnik ma nalatane?
Jakby co,to pierścienie i uszczelniacze zaworowe pod lupę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Post autor: pinoklas » wt cze 23, 2009 22:01

Byku21 pisze:Jak turbinka???Także suchutka???IC????
po odpieciu weża od ic było tam troche oleju, silnik ma przejechane niby 150 tys
Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 22:02 przez pinoklas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 23, 2009 22:01

Przewód od odmy zobacz,bo u mnie pękło i powolutku sobie uciekał na dole po bloku...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 23, 2009 22:09

Byku21 pisze:Przewód od odmy zobacz,bo u mnie pękło i powolutku sobie uciekał na dole po bloku...
Byku21, kolega pisze,że silnik ma suchy,a przez odmę do suszary zawsze coś tam pociągnie.W/g mnie nie jest źle.
pinoklas, czasami jak auto krzywo stoi-wystarczy lekkie przechylenie,a pomiar bagnetem może wyjść "fałszywy".


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Post autor: pinoklas » wt cze 23, 2009 22:15

Michaś_1977 pisze:
Byku21 pisze:Przewód od odmy zobacz,bo u mnie pękło i powolutku sobie uciekał na dole po bloku...
Byku21, kolega pisze,że silnik ma suchy,a przez odmę do suszary zawsze coś tam pociągnie.W/g mnie nie jest źle.
pinoklas, czasami jak auto krzywo stoi-wystarczy lekkie przechylenie,a pomiar bagnetem może wyjść "fałszywy".
pomiar oleju zawsze robie w tym samym miejscu pod blokiem.jest to moje pierwsze tdi dlatego troche panikuje z tym olejem.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 23, 2009 22:17

W sumie to masz rację...Zobaczymy jak to dalej będzie.


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 23, 2009 22:35

pinoklas, tak profilaktycznie możesz rano,zaraz po odpaleniu zerknąć jak zakopci.Jak walnie niebieską chmurę,to mogą popuszczać uszczelniacze na zaworach.
Możesz także,jak silnik złapie temperaturę,zdjąć odmę i luknąć,czy nie wali z niej za dużo dymu,bo jeśli tak,to przedmuchy na baniakach,ale piszesz,że ma raptem 150kkm,więc to bym raczej wykluczył,no chyba,że jeździł nim jakiś diesel-killer :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt cze 23, 2009 22:55

Jak przejechałeś te 5 tyś km ??
W jakich warunkach ??
Jeżeli była to głównie jazda miejska
Jeżeli sporo na niedogrzanym silniku
Jeżeli masz dość ciężką nogę i często wykorzystujesz cały potencjał silnika
... to całkiem normalne zjawisko...
Fakt posiadania młodego samochodu nie zwalnia jego właściciela z obowiązku zaglądania co jakiś czas pod maskę w celu kontroli i uzupełnienia płynów eksploatacyjnych... W każdej instrukcji obsługi pojazdy masz to napisane WIELKIMI BYKAMI NA PIERWSZEJ STRONIE :grin:
Powody do paniki to 2-3 litry oleju na ten dystans...
Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 22:55 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » wt cze 23, 2009 23:00

Każde TDI, przy bucie weźmie trochę oleju, więc uważam że nie masz co panikować, wszystko też zależy jak jeździsz czyli czy często go butujesz, czy go chłodzisz, i czy butujesz na zimnym? Zobacz tak jak koledzy mówili jeżeli auto kopci na niebiesko przy odpalaniu, albo przy bucie to w tedy masz objawy do paniki, jeżeli nie to wszystko jest w normie.


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt cze 23, 2009 23:07



https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości