[MK3] Czyszczenie dolotu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Bardzo prymitywny rysuneczek > nie ukończyłem ASP hehe
No ale tak:
1 - komora nad membraną.
2- komora przepływu pod.
3 - membrana
4 - sprężyna
Jeżeli ciśnienie w 1 będie mniejsze niż podciśnienie w 2 (tutaj zasysa odma) to membrana zamknie przepływ - cała filozofia działania waszego zaworka. Czerwona kreska - kierunek zasysania par olejowych.
No ale tak:
1 - komora nad membraną.
2- komora przepływu pod.
3 - membrana
4 - sprężyna
Jeżeli ciśnienie w 1 będie mniejsze niż podciśnienie w 2 (tutaj zasysa odma) to membrana zamknie przepływ - cała filozofia działania waszego zaworka. Czerwona kreska - kierunek zasysania par olejowych.
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 23:26 przez fleshu, łącznie zmieniany 2 razy.
Melduję Mistrzu Fleshu, że zadanie wykonałem. Odma out. Na razie do butelki. Mam też wywalony kat. Kilka fotek pod linkami:fleshu pisze:W sumie to odma wypięta prawie roczek w moim , w wielu innych autkach które były u mnie w gości tak samo powypinane > wszędzie pozaślepiane doloty > żadna uszczelka na asfalt nie wyleciała hehe Wszystko żyje - u paru typków nawet obyło się bez czyszczenia VNT > samo turbo gwizda na nowo od siebie> natomiast u reszty turbo na sół poszło > teraz katy w kilku autkach idą > bo mają identyczne logi co ja miałem > tylko lepiej może być.
Odma1
Odma2
Odma3
Jeśli chodzi o EGR to po odłączeniu i zaślepieniu przewodu sterującego (wężyk), silnik zaczął jakoś twardo pracować, więc podpiąłem z powrotem. Nie wiem czy u mnie można też coś zmienić w ECU, czy to tylko w PD...Niebawem będę czyścił turbinę. Przekażnik 109 profilaktycznie polutowałem. Myślę , że na jakiś czas będzie spokój. No i oczywiście dobrej jakości paliwo.
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 10:12 przez Bronco, łącznie zmieniany 4 razy.
[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Cały problem oil catha polega na szybkości wyłapywania oliwki >> możemy dać bidon z przelotem > ale nie da rady wyłapać tego co leci z powietrzem zasysanym przez kanał dolotowy >> jak wsadzimy gąbkę lub taki materiał jak jest w filtrach no to pewnie się zaraz zabije olejem i będzie wysysana oliwka dalej tylko z tego filtra. Pewne zatrzymanie dają druciaki > takie jak do garów > ich oczka są duże i gęste > więc część par się na nich rozbije i ścieknie nam dno oil catha >> no ale nie będzie to 100% tego co leci.
[ Dodano: 22 Cze 2009 22:04 ]
No i chce jeszcze dodać że ludziska zaślepiali EGR-y > a to nie to im bide robiło w kolektorze dolotowym > to tylko zapiekało olej > W nowszych autkach VW pomyślał i zrobił chłodniczkę recyrkulacji spalin > powietrze które trafia w dolot ma mniejszą temp. , nie zapieka się oliwa z odmy (poprawienie wady > tylko nie wiem czy to świadome działanie było> chyba tak), no i jak mniejsza temp to gęstrze powietrze w dolocie.
[ Dodano: 22 Cze 2009 22:04 ]
No i chce jeszcze dodać że ludziska zaślepiali EGR-y > a to nie to im bide robiło w kolektorze dolotowym > to tylko zapiekało olej > W nowszych autkach VW pomyślał i zrobił chłodniczkę recyrkulacji spalin > powietrze które trafia w dolot ma mniejszą temp. , nie zapieka się oliwa z odmy (poprawienie wady > tylko nie wiem czy to świadome działanie było> chyba tak), no i jak mniejsza temp to gęstrze powietrze w dolocie.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Chyba wiem o co ci chodzi > jazda na 2 pojemniki > jeden cath a następny to wysysacz oliwy o takiej samej budowie > tylko na zasadzie zabierania oliwki z dna oil cath-a >>> ale do tego potrzebne jest podciśnienie z vacu-m > a tam na straty raczej nie można sobie pozwolić > sam dolot będze robił zbyt słabe żeby wyssać oliwkę przez wężyk > lipa
słuchajcie czy tak wyglądający dolot opłaca się ściągać bo mnie wydaje się że jest czysty. Te plamki na dloe to płynna oliwka
I mam pytanie o odprowadzenie odmy - czy ma znaczenie długość węża odprowadzającego oliwkę do ewentualnej butelki??
I mam pytanie o odprowadzenie odmy - czy ma znaczenie długość węża odprowadzającego oliwkę do ewentualnej butelki??
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 23:25 przez bujak81, łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
bujak81, Jak czysty to nie. Jak jest zarośnięty to tak> nie ma znaczenia dł. > tylko żeby nie kapało na gorące części silnika.
[ Dodano: 22 Cze 2009 23:29 ]
U Ciebie jeszcze nie jest do czyszczenia.
[ Dodano: 22 Cze 2009 23:29 ]
U Ciebie jeszcze nie jest do czyszczenia.
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 23:28 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.
możecie mi nie wierzyć ale taki kupiłem (od emeryta i przez to zamulony i muszę nad tym cieżko popracować )
Aco do EGR'a to ktoś już nad nim pracował (w jednym z moich tematów)
Aco do EGR'a to ktoś już nad nim pracował (w jednym z moich tematów)
Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 22:23 przez bujak81, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości