AFN - Turbo, wtryski ( temp. spalin )

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw cze 18, 2009 21:47

italiano_83 pisze:Sorry ale, jeśli mi teraz powiesz, że "normalny" turbodiesel po dwóch tygodniach normalnej-spokojnej-emeryckiej jazdy ma zapieczone łopatki to chyba zarżę ze śmiechu...
Zatem Ci napisze,że między innymi w moim przypadku wystarczy 2 tygodnie spokojnej jazdy,żeby przy najbliższej próbie zamknięcia obrotomierza złapał przeładowanie.
Jak to zaczniesz czytać,to radze założyć pampersa,bo sobie to i owo zmoczysz.
Jednak,po kilku minutkach porządnego dmuchania wszystko wraca do normy.
Ty wiesz swoje,jak już kiedyś napisałem,głównie wyczytane w kolorowych czasopismach motoryzacyjnych,a ja swoje z życia wzięte.
Tylko proszę Cię znawco,nie pisz mi,że mam coś nie tak z turbina,bo się chyba zleję.
Wyręczę Cię,a zarazem uprzedzę.
Problem leży w dawce paliwa dużej,216tkach i ogromnej ilości spalin,większej przy 2000 obrotów,niż u Ciebie kiedykolwiek przy bucie,a które to,chciał czy nie,osadzają się pod łopatkami.Dokładnie,to między nimi,a powierzchnia turbiny.Dziwne co?
Mam nadzieję,że wiesz jak to wygląda.Na forum było dużo fotek rozebranej turbiny.
Ja wiem,bo już kilka rozebrałem.
Do tego dochodzi jeszcze wysoka,wyższa niż w serii temperatura spalin,która z pewnością swoje robi.
Ale to doczytasz...
Rewola pisze:Zgadzam się z tobą italiano83. To jest niemożliwe że po dwóch tygodniach spokojnej jazdy zapiekają się kierownice :chytry:
A ja Ci piszę,że możliwe,nie tyle już zapieczenie,bo to skutkuje czyszczeniem,co przyblkowanie łopatek,jednak na tyle skuteczne,że przeładuje.
Miałem serię 110 koni i działo się tak samo.Teraz mam więcej i też się tak dzieje.
Oleju łykał i łyka 0.4 L na 10kkm.

Gdybym był odosobnionym przypadkiem,to bym się nie odzywał,ale taki problem nęka większość tdi-ków z VNT jakie znam. :green_fuck:

italiano_83, co do wcześniejszego postu,to być może nie wszyscy maja możliwość pracować w Holandii,zarabiać kokosy i świecić tak jak Ty;
italiano_83 pisze:jak kogoś nie stać, to polecam rower :green_fuck:
Popracuj trochę jako mechanik w polskich warsztatach(ja nim jestem tylko z zamiłowania),to się dokształcisz od tej PRAKTYCZNEJ strony i przy okazji poznasz arkana tego zawodu i być może sztuczki niektórych pseudo fachowców,a takich,uwierz mi,nie brakuje,szanowny Panie.
Samo studiowanie pism na ziemi obcej nijak ma się do realiów polskiej codzienności. :bajer:


AFN 165,5@380,8

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » czw cze 18, 2009 22:17

italiano_83 napisał/a:
Sorry ale, jeśli mi teraz powiesz, że "normalny" turbodiesel po dwóch tygodniach normalnej-spokojnej-emeryckiej jazdy ma zapieczone łopatki to chyba zarżę ze śmiechu...


Zatem Ci napisze,że między innymi w moim przypadku wystarczy 2 tygodnie spokojnej jazdy,żeby przy najbliższej próbie zamknięcia obrotomierza złapał przeładowanie.
umnie wystarczy jak zona tydzien pojedzi do pracy, ale jak go przegonie to zaraz ustepuje



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw cze 18, 2009 22:21

Zatem Ci napisze,że między innymi w moim przypadku wystarczy 2 tygodnie spokojnej jazdy,żeby przy najbliższej próbie zamknięcia obrotomierza złapał przeładowanie.
Jak to zaczniesz czytać,to radze założyć pampersa,bo sobie to i owo zmoczysz.
Jednak,po kilku minutkach porządnego dmuchania wszystko wraca do normy.
Ty wiesz swoje,jak już kiedyś napisałem,głównie wyczytane w kolorowych czasopismach motoryzacyjnych,a ja swoje z życia wzięte.
Tylko proszę Cię znawco,nie pisz mi,że mam coś nie tak z turbina,bo się chyba zleję.
Wyręczę Cię,a zarazem uprzedzę.
Problem leży w dawce paliwa dużej,216tkach i ogromnej ilości spalin,większej przy 2000 obrotów,niż u Ciebie kiedykolwiek przy bucie,a które to,chciał czy nie,osadzają się pod łopatkami.Dokładnie,to między nimi,a powierzchnia turbiny.Dziwne co?
Mam nadzieję,że wiesz jak to wygląda.Na forum było dużo fotek rozebranej turbiny.
Ja wiem,bo już kilka rozebrałem.
Do tego dochodzi jeszcze wysoka,wyższa niż w serii temperatura spalin,która z pewnością swoje robi.
Ale to doczytasz...
I wytłumacz mi jak "białemu człowiekowi" jak się ma Twoje modzone autko do seryjnego silnika kolegi z tematu?? Poza tym "znawco nieomylny" z bagarzem doświadczeń nie raczyleś odpowiedzieć na pytanie kolegi, poza "zgryźliwymi" tekstami i własną historią która ni jak się "klei" do tego tematu..
sagon pisze:Mam nadzieję,że wiesz jak to wygląda.Na forum było dużo fotek rozebranej turbiny.
Ja wiem,bo już kilka rozebrałem.
Do tego dochodzi jeszcze wysoka,wyższa niż w serii temperatura spalin,która z pewnością swoje robi.
Ale to doczytasz...
Nie rozśmieszaj mnie :green_fuck:
sagon pisze:Miałem serię 110 koni i działo się tak samo.Teraz mam więcej i też się tak dzieje.
Oleju łykał i łyka 0.4 L na 10kkm.
i mimo Twojego "geniuszu" nie potrafiłeś sobie z tym poradzić. Faktycznie obcykany jesteś w temacie.. :panna:
sagon pisze:Gdybym był odosobnionym przypadkiem,to bym się nie odzywał,ale taki problem nęka większość tdi-ków z VNT jakie znam. :green_fuck:
Nie jasne "wszyscy" tak mają tylko nie ja.... Gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś wiedział, że nie neguje tego że się łopatki mogą po zapiekać, ale to że napisałeś, że dzieje się to po dwóch tygodniach normalnej jazdy i odniosłeś to do ogółu a nie do swojego przypadku..

sagon pisze:co do wcześniejszego postu,to być może nie wszyscy maja możliwość pracować w Holandii,zarabiać kokosy i świecić tak jak Ty;
Jak zakompleksione dziecko wyciągasz teksty z innego tematu, które nijak się mają do tej rozmowy (jeszcze cię coś boli ).. Jeśli Cię zazdrość zżera że pracuje w innym kraju i jak to napisałeś "zarabiam kokosy" to już nie moja wina. Powiem tak nic Ci do tego gdzie mieszkam i pracuje a w szczególności ile zarabiam, bo jak już napisałem są tą cyniczne uwagi, które stosujesz tylko i wyłącznie dlatego że na nic więcej Cię nie stać.
Popracuj trochę jako mechanik w polskich warsztatach(ja nim jestem tylko z zamiłowania),to się dokształcisz od tej PRAKTYCZNEJ strony i przy okazji poznasz arkana tego zawodu i być może sztuczki niektórych pseudo fachowców,a takich,uwierz mi,nie brakuje,szanowny Panie.
Samo studiowanie pism na ziemi obcej nijak ma się do realiów polskiej codzienności. :bajer:
"Pracuje trochę" wiesz to brzmi tak jak politycy mówią, oni studiów nie skończyli ale "studiowali" :rotfl: :rotfl:
sagon pisze:Popracuj trochę jako mechanik w polskich warsztatach(ja nim jestem tylko z zamiłowania),to się dokształcisz od tej PRAKTYCZNEJ strony i przy okazji poznasz arkana tego zawodu i być może sztuczki niektórych pseudo fachowców,a takich,uwierz mi,nie brakuje,szanowny Panie.
I proszę Cię takie uogólnienia (o polskich warsztatach)to są na poziomie ( jest dwóch gości, jeden ma mózg a drugi nie, a statystycznie są obaj półgłówkami) tyle w tym prawdy co w Twoim zdaniu.
To że są mechanicy i "mechanicy" każdy wie, a realia to są różne....


I jeszcze jedno przepraszam kolegę, który założył temat za zaśmiecanie i "pyskówkę" z "użyszkodnikiem" ale milczeć na tego typu uwagi nie zamierzam. Więc jak masz coś jeszcze do na plumkania, to pisz na priv i nie zaśmiecaj forum.....
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 22:27 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » czw cze 18, 2009 22:48

Moim daniem turbo powoli mowi papa, niestety ale trzeba sobie zdac sprawe ze te samochody prawdopodobnie maja wiekszy przebieg niz na licznikach i czesci sie poprostu zuzywaja......

Ja jak kupiłem mk3 to po niedlugim czasie mialem walke z zapiekajacymi sie kierownicami, czyscilem 2 razy za 3 razem wsadzilem juz AWX czyli takie turbo jak zaproponowales w linku. Szczerze je polecema, pasuje praktycznie p&p, rozni sie tylko wyjsciem na dolot, ale zakladaja przejsciowke latwo to zrobic. Ponadto w polaczeniu z 216-tkami FMIC`em i remapem daje bardzo ladne i wymierne wyniki:)

Po tym jak wymienilem turbo na AWX`a przez dluzszy czas nie mialem zadnych problemow z notlaufami, ale przypuszczam ze to dlatego ze poprostu zaczalem systematycznie odmulac auto, a te silniki zdecydowanie tego potrzebuja i to na nizszych biegach :bigok: :bigok: :bigok:

Kolekotor wyciagales i czysciles? moze pomoc jak zawalony.

Moim zdaniem zainwestuj w dmuchawke, bedzie zadowolony:) no i otworzy Ci droge na mody jak cos:) :bigok: :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt cze 19, 2009 10:24

italiano_83 pisze:Poza tym "znawco nieomylny" z bagarzem doświadczeń nie raczyleś odpowiedzieć na pytanie kolegi,
Jak nauczysz się czytać ze zrozumieniem,to w pierwszym poście znajdziesz odpowiedź.

Autorowi tematu powiem tylko,że nie spotkałem się z turbiną która jest często dmuchana i się kleszczy.
Nawet moja się rozkręca.W innych przypadkach które znam jest podobnie.
Niezależnie,czy to seria,czy po modach.
Przychodzi taki czas,że turbina zaczyna się kleszczyć,tak samo jak przychodzi skleroza.
W tym pierwszym przypadku,o dziwo jest jeszcze ratunek.

Możliwe,że problem tych ciągłych przeładowań leży po innej stronie.
Ale nie mnie to sprawdzać.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt cze 19, 2009 17:04

sagon pisze: Jak nauczysz się czytać ze zrozumieniem,to w pierwszym poście znajdziesz odpowiedź.

Autorowi tematu powiem tylko,że nie spotkałem się z turbiną która jest często dmuchana i się kleszczy.
Nawet moja się rozkręca.W innych przypadkach które znam jest podobnie.
Niezależnie,czy to seria,czy po modach.
Przychodzi taki czas,że turbina zaczyna się kleszczyć,tak samo jak przychodzi skleroza.
W tym pierwszym przypadku,o dziwo jest jeszcze ratunek.

Możliwe,że problem tych ciągłych przeładowań leży po innej stronie.
Ale nie mnie to sprawdzać.
Mogłeś to napisać na samym początku i było by po sprawię, ale wolałeś pochwalić się własnymi problemami :chytry:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt cze 19, 2009 19:19

italiano_83 pisze:Mogłeś to napisać na samym początku i było by po sprawię, ale wolałeś pochwalić się własnymi problemami :chytry:
Ja napisałem to,co mogło być przyczyną,najczęstszą.
A to,że masz temperament niczym arabski ogier,to nie mój problem.
Trzeba czytać powoli,czasami kilka razy,a dopiero odpisywać.
Nie zmienia to faktu,że to co napisałem faktem jest.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz cze 21, 2009 15:59

Jakbyś się jednak pokusił, o kolejne czyszczenie turbo to znalazłem, taką poradę na forum odnośnie czyszczenia turbo tu link do tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603
A tu co napisał jeden z bardziej "świadomych" na te tematy...
" [...]płyn hamulcowy i szczotka to trochę za mało... jeśli już ktoś dotrze do tego etapu i ma kilka(naście) wolnych chwil zalecam coraz większe gradacje papieru ściernego a jeśli ktoś nie chce tam zaglądać nigdy więcej - wypolerowanie powierzchni :) "
Jak przeczytasz temat, to wyjaśni się sens tego cytatu...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz cze 21, 2009 17:35

Jakoś dziwnym trafem, jest tak ze jak ktoś juz włozył swoje palce i zajrzał do środka turbiny celem jej wyczyszczenia, musi robic to potem co jakis czas bo problem powraca. Zastanawiam sie gdzie jest przyczyna, czy to poprostu wina wyeksploatowanej turbiny, czy błędy w naprawie. Chciałem profilaktycznie dobrac sie do swojej suszarki i ją przeczyścic ale jak potem mam to robic regularnie to odpuszczam, bo jak narazie zadnych przeładowan nie mam.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz cze 21, 2009 17:36

italiano_83 pisze:[...]płyn hamulcowy i szczotka to trochę za mało...
A ja głupi czyściłem szczoteczka i pasta do zębów,zamiast płynem hamulcowym,a tu trzeba było papierem ściernym i to drobnym,a nawet polerować.
Italiano,gdyby nie Ty,to pewnie nigdy bym do tego nie doszedł i nadal drapał to własną szczotą do uzębienia.
Dzięki kolo jak nie wiem co.Jednak Twój talent czytelnika na coś się przydał.
Gdybyś trafił na kolejne podobne linki,to wal jak w dym.
Raz jeszcze baardzo Ci dziękuję.
Teraz już będę wiedział,jak i czym to drapać. :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 17:37 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz cze 21, 2009 17:46

2,5 tyg jazdy bez sprzegla
Obrazek

wiec mozna ;) 2 bary cislo nawet na odpietej gruszce

wczoraj caly dzien zabawy
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 17:55 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz cze 21, 2009 17:53

sagon pisze:A ja głupi czyściłem szczoteczka i pasta do zębów,zamiast płynem hamulcowym,a tu trzeba było papierem ściernym i to drobnym,a nawet polerować.
Italiano,gdyby nie Ty,to pewnie nigdy bym do tego nie doszedł i nadal drapał to własną szczotą do uzębienia.
Dzięki kolo jak nie wiem co.Jednak Twój talent czytelnika na coś się przydał.
Gdybyś trafił na kolejne podobne linki,to wal jak w dym.
Raz jeszcze baardzo Ci dziękuję.
Teraz już będę wiedział,jak i czym to drapać. :bigok:
"Uderz w stół a nożyce się odezwą", nikt Cię o zdanie nie prosił, bo link był skierowany do kolegi a nie do Ciebie, ale za mało inteligentny jesteś żeby to zauważyć, ale skoro znalazłeś chwilę czasu między czyszczenie swojej zapieczonej turbiny, to miło. Zapewne Ty czyścisz swoją turbinę i kolegów gałązkami brzozowymi zerwanym ze szczytu młodego drzewka rosnącego nad Wisłą, bo takie najlepsze.. :rotfl: ale tego nie jestem pewien bo nawet nie raczyłeś napisać gdzie w Świętokrzyskim mieszkasz, a może to taka miejscowość, że jej tylko na mapie u leśniczego trzeba szukać?? Och zdradź tą tajemnice, bo zapewne multum ludzi z forum marzy o Twej pomocy... :rotfl:
I jak już ci pisałem, pisz na priv i nie zaśmiecaj forum, nie dla ciebie był ten link, więc po co się odzywasz?? kompleksy się leczy u psychologa, a nie na forum...
No ale to dobrze, że dostrzegłeś to, że potrafię czytać, pracuj na tym też Ci się przyda... :bigok:

A tak w ramach wyjaśnienia dla Ciebie, to była, część zdania zacytowana z innego tematu, która miała za zadanie "skusić" do przeczytania tego co jest tam napisane, a nie pouczać kogokolwiek czym ma czyścić turbo, ale Ty tego chyba nigdy nie zrozumiesz, porostu przykre :crazy: Zważ na to, że nie wszyscy jak ty "tona" w kompleksach i w każdym słowie nie szukają ataku na swoja osobę. :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz cze 21, 2009 18:06 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz cze 21, 2009 18:05

szatanek pisze:jest tak ze jak ktoś juz włozył swoje palce i zajrzał do środka turbiny celem jej wyczyszczenia, musi robic to potem co jakis czas bo problem powraca.
Ujeżdżam teraz niespełna trzy letnia turbinkę z passata brata.Autko z 2001,a turbinka z 06.
Została wymieniona na nowa,o czym świadczy rok produkcji,a że pasek był do końca serwisowany w,i tu kolego italiano muszę napisać,że w Holandii,to wiadomo,że była nowa.
Tam nie bawią się w czyszczenia,tylko od razu ładują nowe.No chyba,że Holenderskie serwisy ładują używki. :grin:
Miała najeżdżone może 50-60 kkm i od razu jak depnął to standardowo przeładował,nowa suszarka.
O czym to świadczy?
Że można zajeździć nawet taką turbinę i nawet w Holandii.

Oczywiście została rozebrana i wyczyszczona.Nie była bardzo zabita o czym świadczył jej wiek i przebieg,ale wystarczająco żeby nie zrzucała ciśnienia.
Po czyszczeniu śmiga jak ta lala.
Jest jednak pewien warunek.Musi być raz na jakiś czas dmuchnięta.
Bo jeżeli nie,to po pewnym czasie się mści.
Tak więc teoria,że to objaw padających turbin jest w tym przypadku nie trafiona,bo ta ma się całkiem dobrze.
Mimo,że dmucha więcej niż taka sama w serii.
szatanek pisze:Zastanawiam sie gdzie jest przyczyna, czy to poprostu wina wyeksploatowanej turbiny, czy błędy w naprawie.
To jak znajdziesz odpowiedź,daj mi proszę znać. :hmm:

[ Dodano: 21 Cze 2009 18:13 ]
italiano_83 pisze:Zapewne Ty czyścisz swoją turbinę i kolegów gałązkami brzozowymi zerwanym ze szczytu młodego drzewka rosnącego nad Wisłą, bo takie najlepsze..
Najlepsze są młode wczesno wieosenne sosnowe czubki.Problem pojawia się jednak latem,czy jesienią,bo o nie trudno i dlatego w ruch idzie szczoteczka do zębów.
italiano_83 pisze:bo nawet nie raczyłeś napisać gdzie w Świętokrzyskim
W :butthead: -ie

[ Dodano: 21 Cze 2009 18:16 ]
gOOzOl pisze:wiec mozna ;)
Kolego,ja dobrze o tym wiem. :partyman:


AFN 165,5@380,8

arwam

Post autor: arwam » czw cze 25, 2009 11:24

panowie ja bym poszukał pryczyny w w jakości paliwaprzedewszystkim i jeszcze raz napiszę że shell to syf, w lejących wtryskiwaczach , i profilaktycznie sprawdziłbym ką wtrysku oraz zachowanie się przestawiacza w zakresie wyższych obrotów.
i koledzy nie kłoćcie się na części publicznej forum a tylko swoje wątpliwości wyjaśnijcie na PW.
chyba że zamierzacie coś pożytecznego napisać i i nie obroaźliwego dla nikogo.
wszyscy po trochu rację mają ale nie warto na siłę nikogo przekonywać.

p.s. turbo lubi się szczegulnie zapiekać jeśli na codzień przyspieszamy z obrotami poniżej 2200rpm bo wtedy jeszcze turbo nie pompuje z całkowitą sprawnością i powstaje lekki niedomiar powietrza co skutkuje powstawaniem sadzy która osiada na kierownicach i je unieruchamia.

także panowie :pub: i weźcie coś na wstrzymanie bo inni też na nas patrzą; kiedyś postawiono nas za przykład dobrze zorganizowanego forum gdzie można sie dużo dowiedzieć i miejsce w którym panowała przyjazna atmosfera.
w tym temacie niemal grozą powiało także panowie :pub: :pub: ;pub:

[ Dodano: 25 Cze 2009 11:25 ]
sagon pisze:italiano_83 napisał/a:
bo nawet nie raczyłeś napisać gdzie w Świętokrzyskim



W :butthead: -ie
a swoją drogą to ciekawe gdzie to jest bo sporo jeżdżę ale jeszcze takiej miejscowości to jak żyję nie widziałem :rotfl:
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 11:26 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 156 gości