Box - śrubka i doładowanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob cze 20, 2009 14:33

edzio pisze:nic innego jak zwykły opornik
to co tam robi scalak???



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » sob cze 20, 2009 16:18

Kolego Edzio może uzasadnisz swoje odpowiedzi typu - to zwykły opornik , widać po schemacie, wspólna z boxem tylko obudowa i żadnych konkretów .... pisząc posty w ten sposób to ja mogę napisać , że to pilot do telewizora bo widać po schemacie i obudowie ..... ciekawe za ile na allegro by można takie coś sprzedać ( jeśli to działa oczywiście ) skoro oporniki w pudełku sprzedaje się za 200zł , to takie skomplikowane coś to z 800 zł chyba by musiało kosztować , a jakby nakleić na pudełku POWER albo TUNING to z 1000 zł jak nic :grin: ...choć cena podzespołów nie przekracza chyba 10 zł
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 16:29 przez Tobi80, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob cze 20, 2009 20:10

płaci się za patent, myślę że to jest układ elektroniczny który reguluje oporem w odpowiednich momentach, wię coś wspólnego z rezystorem może ma tylko działanie jest bardziej precyzyjne i może mniej szkodliwe dla silnika.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob cze 20, 2009 20:22

Mniej szkodliwe - bo potrafi się dostosować i posiada pewne ograniczenia w działaniu. Na biegu jałowym spada spalanie (i niskie obroty) > ogranicza spalanie przy prędkościach autostradowych 110-130 km/h, ale potrafi walnąć pełną dawkę na wysokich. Tyle wnioskuje po tym na czym śmigam.



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » sob cze 20, 2009 21:20

Taki sposób dzialania jest całkiem wporzo , na trasie można zaoszczędzić a przy WOT jest niezły kop i odpalić można bez błędu nastawnika ! na pewno to zdrowsze niż rezystor ....


AFN+ 137/305 & 1.8t

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob cze 20, 2009 22:01

Tobi80 pisze:Kolego Edzio może uzasadnisz swoje odpowiedzi typu - to zwykły opornik , widać po schemacie,
Popatrz na ten schemat dokładnie i będziesz wszystko wiedział(o ile potrafisz czytac schematy)opornik jest załączany poprzez przekaźnik,którm steruje "scalak"



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob cze 20, 2009 22:07

Zwykły opornik tylko wysterowany tak żeby załaczał sie po odpaleniu auta i zeby komp błędu nie wywalał i ot wielki BOX :grin:



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob cze 20, 2009 22:07

czyli nie jest to takie złe rozwiązanie jak podlewa wtedy co trzeba.
nie ma co przeginać na zimnym silniku też więcej podlewa bo termistor z nastawnika daje taki sygnał, tak samo bost piny w td działają na zasadzie wiekszej dawki.

myśle że taki oto box jest ok, vir chyba też działa podobnie.



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » sob cze 20, 2009 22:17

Może ja się wypowiem na temat tego wynalazku.
Ten cały box to jest zwykły rezystor który tak wszyscy używają. Ten scalak Lm311 to nic innego jak komparator, nie bede tłumaczył jak on dokładnie działa, ale włącza przekaźnik K1(widać na schemacie), jak się dodaje "gazu".
Ten przekaźnik włącza w obwód ten nasz rezystorek(druga część tego ukł). Na dodatek (na końcu pdf-a) można zrobić taki myk, żeby zlikwidować efekt szarpnięcia w czasie właczenia rezystora są dodane 2 diody PN (mają nieliniową rezyst. dynam)
Dalej jest myk, gdzie podwyższa się ciśnienie doładowania za pomocą diody Zenera. Ta dioda jest także włączana do obwodu czujnika ciśnienia za pomocą dodatkowego przekaźnika.(Widać duży "klocek" przy tej diodzie)
I to wszystko jest także sychronizowane z tym ukł LM 311 który także włacza tą diode oszukując wskazania czujnika, a to wszystko działa automatycznie naciskając na pedał gazu. Także rezystor działa cały czas, jak się daje gazu. Na wolnych obrotach rezystor jest odłączany albo jego wpływ ograniczają te 2 diody PN, dzieki czemu nie ma falowania obrotów.

A tak od siebie dodam że ja mam to samo zrobione dużo łatwiej na tranzystorach i tak już przejechałem ze 100tyś, więc dobrze działa.



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » sob cze 20, 2009 22:27

dzięki Ringel ale wykład ! , wytłumaczyłeś wszystko ! więc można to nazwać BOXem i dobrze wyregulowany powinien być bezpieczny i dodawać troche mocy kiedy potrzeba . Mam linki do ich forum rozumie ktoś coś z tego ?

http://www.tdiclub.nl/ftopic48864.html

http://www.tdiclub.nl/ftopic48119-0.html


.


AFN+ 137/305 & 1.8t

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz cze 21, 2009 08:49

czyli jak to nazywaja cyfrowy box :grin:



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » wt lip 07, 2009 22:41

Czy taki box może powodować, że turbina więcej dmucha i w efekcie przeładowuje? Dziś po czyszczeniu turbawki na boxie - notlauf, odpialem - muł :) ale bez notlaufu.
Czy kąt wtrysku zmienia się przez boxa czy nie? Ustawiany był na boxie podłączonym i dużo się różnił od prawidłowego, teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem ustawiając z boxem wpiętym. Lepiej ustawić bez boxa kąt?

Co do śrubki to regulować powinno się na włączonym czy wyłączonym silniku?


Pozdro.

[ Dodano: 07 Lip 2009 23:44 ]
ringel pisze:Może ja się wypowiem na temat tego wynalazku.
Ten cały box to jest zwykły rezystor który tak wszyscy używają.
Rozebrałem ten "black box" i w środku siedzi mnóstwo rezystorczaków ~10, parę kondensatorów, układ z 8 nóżkami chyba bez oznaczeń, potencjomentr poziomy z regulacją od zewnątrz śrubką, świecąca dioda i układ R2-1A12 takie cuś:
http://www.tme.eu/przekaznik-kontaktron ... -1a05.html, generalnie cosik takiego tylko bez tej regulacji przy scalaku:
http://home.versatel.nl/leeoscar/images ... oxnew1.jpg

Wszystko zalane czymś tam półprzezroczystym, nie wiem jak to od spodu wygląda.
Co wy na to? Jutro może fotkę wrzucę.
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 23:51 przez bartiboro, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości