gwizd podczas przyspiesznaia oraz zwiększania obrotów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szymonglapski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 19, 2009 21:14
Lokalizacja: Łódź

gwizd podczas przyspiesznaia oraz zwiększania obrotów

Post autor: szymonglapski » pt cze 19, 2009 21:39

Witam Panowie i Panie:)
Jestem tutaj nowy i mam pewien problem,
podczas jazdy tj. przyspieszania, zwiększania obrotów słysze charakterystyczny gwizd,
niestety nie potrafię zlokalizować prawdopodobnej usterki,
czy może to być problem z turbiną, intercoolerem czy jest to związane z dolotem????
podczas pracy na wolnych obrotach nie słychać nic i silnik pracuje ok.
gdy nasłuchiwałem gwizdu to słychać go od tylnej strony silnika-z okolic turbiny.
czy ktos spotkał się już z czyms takim...??

wakacje się zbliżają....wiec błagam...POMOCY!!!



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pt cze 19, 2009 21:50

Tak...To oznacza,że czas turbiny dobiega końca...Jaki masz silnik i regenerowałeś już ją???


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 19, 2009 21:58

może nieszczelność za turbiną ... na łączniku elastycznym



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 19, 2009 23:33

A może kolega ma tdi pierwszy raz i nie słyszał nigdy jak turbo działa? Może jeszcze ma kata wywalonego i turbo głośniej świszcze.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt cze 19, 2009 23:58

Byku21 pisze:To oznacza,że czas turbiny dobiega końca
aaa pupa
jak kolega damcio151, sprawdź ten łącznik. albo poproś kogoś kto ma dieselka niech sie przejedzie tym autem :)



Awatar użytkownika
montwa9
RED GOLF
RED GOLF
Posty: 417
Rejestracja: śr lut 23, 2005 22:44
Lokalizacja: BIAŁYSTOK-BEDFORD
Kontakt:

Post autor: montwa9 » sob cze 20, 2009 00:51

fleshu pisze:Może jeszcze ma kata wywalonego i turbo głośniej świszcze.
U mnie jest właśnie taki efekt po wywaleniu kata,na początku się przeraziłam,ale faktycznie lepiej sprawdzić.
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 00:53 przez montwa9, łącznie zmieniany 1 raz.


VW KLUB POLSKA #125 FIAT126-FIAT125-GOLF1.4-GOLF1.9TDI-VECTRA2.0-AUDI A4 2.0T

Awatar użytkownika
IV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 14:44
Lokalizacja: kutno
Kontakt:

Post autor: IV » sob cze 20, 2009 01:12

cześć, a ja miałem kiedyś pęknięty wąż ten elastyczny , fdajnie chodziło, spadku nie odczuwałem mocy ale podczas przyspieszania było takie coś jak bym blache ciągnoł pod autem, a to powietrze cieło ten elastyczny wąż ( i coraz bardziej pękał), starsznei swistało, posprawdzaj łączenie i węże
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 01:13 przez IV, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob cze 20, 2009 01:20

Utrata ciśnienia powoduje automatyczny spadek mocy i kopcenie z niedoładowania > no ale dalej nie posiadamy żadnej wiedzy z zakresu słuchu kolegi szymonglapski, > zaczekajmy na niego .
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 01:20 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
IV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 14:44
Lokalizacja: kutno
Kontakt:

Post autor: IV » sob cze 20, 2009 09:07

fleshu pisze:Utrata ciśnienia powoduje automatyczny spadek mocy i kopcenie z niedoładowania > no ale dalej nie posiadamy żadnej wiedzy z zakresu słuchu kolegi szymonglapski, > zaczekajmy na niego .
No zgadza sięjak miało 0,5cm to jeszcze Ok, ale dopiero jak pęknięcie sie powiększało to tacił moc , kopcił i wytedy był okropny gwizd :pub:



szymonglapski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 19, 2009 21:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szymonglapski » sob cze 20, 2009 13:28

Spadku mocy nie odczułem...wszystko chodzi oki tylko ten głupi gwizd.
silnik to 1.9 TDi (90KM) dislem jeżdże od ponad 2 lat i wcześniej czegoś takiego nie spotkałem,a prawo jazdy mam już troszke:)
Wcześniej takie coś się nie zdarzało i turbina przeze mnie nie była robiona-od poprzedniego własiciela nie miałem takiego info.
Posprawdzam te wszystkie węże i łączenia.

Tymczasem dziękuję za pomoc i jesli ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły to proszę PISZCIE:)

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » sob cze 20, 2009 13:39

Jak to się stało? Tak nagle z dnia na dzień pojawił się ten gwizd?
Ja stawiam na łącznik elastyczny.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob cze 20, 2009 13:39

No to teraz wiemy > sprawdzić węże > wypiąć odmę > wymyć dolną rure od IC i sprawdzać stan oleju wniej i w silniku > jeżeli posiadasz trochę zdolnośći i sprytu to możesz sprawdzić jeszcze luzy wirnika turbiny > A dla samego określenia stanu rzeczy możesz zrobić logi dynamiczne i dać je do działu Diagnostyka.



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » sob cze 20, 2009 13:50

Słuchaj kolego!!! Ja miałem podobny problem i sam doszedłem do tego skąd dobiega ten charakterystyczny gwizd choć mechanicy sugerowali na turbo a tak nie było. Mi to się zrobiło z powodu zaślepienia EGR-a. Poszła mi po prostu w nim membrana. Jak popatrzysz na EGR to zauważysz że ma on po dwóch stronach dziurki przez które delikatnie nieraz cieknie jakby olej a na górze EGR jest podpięty wąż który jak odepniesz to zauważysz że przy uruchomionym silniku zasysa on powietrze. Nie wiem do czego on tak naprawdę służy jest to chyba jakiś wrotny wąż powietrza który zasysa powietrze( spaliny) z egra-a jeśli masz zaślepiony EGR to nie ma recylkuaklacji spalin i szczela najczęściej membrana w EGR przez co zaciągane powietrze przez ten wąż szuka jakiejś drogi i rozwala membranę przez co powietrze zasysane przez te dwie dziurki w EGR i przy okreslonych obrotach silnika i określonym obciążeniu słychac gwizd który może mocno niepokoić a jest to pierdoła. Zrób sobie test. Albo odepnij przewód z EGR ten na górze taki gumowy albo zaślep te dwie dziurki w EGR i powinno to pomóc albo wymień EGR na nowy po upewnieniu sie ze to faktycznie z niego ten gwizd pochodzi a myślę ze raczej tak bo miałem identyczne objawy.


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

szymonglapski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt cze 19, 2009 21:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szymonglapski » sob cze 20, 2009 13:54

gwizd pojawił się z dnia na dzień...niestety:(
posprawdzałem juz wszystkie elastyczne węże i nie widać peknięć i przetarć,
a czym najlepiej wymyc ta rure??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości