jak zrobić zabezpieczenie, odcięcie G28 lub pedału gazu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » śr gru 10, 2008 09:42

endriu210 pisze:Witam,do tego jezcze ukryty wyłącznik,otwierający obwód linii diagnostycznej, tak na wszelki wypadek na pewno nie zaszkodzi
- tak, tak, oczywiście

pzdr
zyggy
[Golfa III 1.9 TDI Special sprzedam]


pzdr
zyggy

lelo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 28, 2007 19:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: lelo » śr cze 17, 2009 21:05

Panowie.. a ja mam pytanie odnośnie silnika TDI 1Z 1.9

wiem że zabrzmi może śmiesznie, ale...

Czy ten silnik tak na prawdę potrzebuje ECU żeby odpalić ?

Jak mu podam zasilanie na N109 i zakręcę rozrusznikiem to nie odpali ? :)

Jeżeli ktoś napisze, że nie.. to chciałbym wiedzieć dlaczego.. co jeszcze jest potrzebne ?

i wtedy od razu zapytam: skoro tak to dlaczego jedyne podawane metody zabezpieczenia tego silnika to odcięcie ECU (włącznie z N109), albo samego N109 ??? i nic poza tym ?
coś jeszcze przy pompie ? jakiś czujnik ?

chyba że po prostu o tym się nie mówi.. to poproszę o info na priv a posta usunę.

Dzięki :)
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 21:07 przez lelo, łącznie zmieniany 1 raz.



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » czw cze 18, 2009 06:40

Odpowiem krótko, na tyle, na ile wiedza moja pozwala. Silnik 1Z ma pompę wtryskową sterowaną elektronicznie (nie ma tam żadnej linki jak w D i TD). Jeśli nie będzie ECU (odłączone lub brak zasilania), to jak ma być sterowana pompa? Sam pedał gazu, jest tylko potencjometrem (pedałem życzeń), a sterowanie pompą (moment wtrysku, wielkość dawki itd) jest z ECU na podstawie wielu czynników (temperatura i ciśnienie powietrza, temperatura paliwa, położenie pedału przyspieszenia, ciśnienie w kolektorze ssącym, temperatura płynu chłodzącego, położenie iglicy wtryskiwacza na 3 cylindrze, obroty itd itd.). W powyższym przypadku, jak silnik ma zapalić, skoro nic go nie steruje. N109 to odcięcie paliwa na pompie, czyli gaszenie silnika. Jeśli się mylę proszę o korektę.

pzdr
zyggy


pzdr
zyggy

lelo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 28, 2007 19:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: lelo » czw cze 18, 2009 09:27

Właśnie kolego to już doskonale wiem :)
Tak, N109 to odcięcie paliwa na pompie, ale wracając do mojego pytania.

Te wszystkie pozostałe zawory itd.. nie mają jakiejś pozycji 'domyślnej' w której mimo wszystko silnik się pokula nawet na jałowym ?

Tak czy siak czekam na odpowiedź na dalszą część mojego pytania :) czyli co jeszcze z elektryki można odciąć przy 1Z (poza N109, ECU, rozruchem, czy jakimś dodatkowym zaworkiem) w celu skutecznego unieruchomienia silnika.

Podejrzewam też, że metody wymienione wyżej powodują, iż ECU nie wywali nam błędu.
Jednak mając VAG'a co za problem.. skasować błąd, jeżeli już dojdzie do próby ;)

Chyba zrobię eksperyment. Wyjmę przekaźnik 109, odepnę oryginalne zasilanie N109 i podam mu z czegoś innego i zakręcę. Może się coś stać złego ?
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 09:44 przez lelo, łącznie zmieniany 6 razy.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » czw cze 18, 2009 11:07

mariusz75 pisze:W silnikach na pompowtryskach ECU rozpoczyna wtrysk oleju napędowego do cylindrów w momencie odebranie sygnału z czujników G40 i G28
a gdzie ty w AFN'ie widziałes G40 (jesli to jest AFN z podpisu zyygiego)
G28 - to czujnik indukcyjny - dasz za długi kabel - obroty biegu jałowego będą falować - zwróc uwagę ze ten kabel jest ekranowany - jak myślisz dlaczego ??
N109 obejdziesz 20 cm kabelkiem

tnij zasilanie ECU - jedyne rozsądne wyjście



lelo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 28, 2007 19:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: lelo » czw cze 18, 2009 11:36

tnij zasilanie ECU - jedyne rozsądne wyjście
tylko to już każdy amator zna.. zakładając też możliwość podmiany i podpięcia zasilania bezpośrednio z aku... nadal nie ma odpowiedzi na moje pytanie postawione wcześniej.



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » czw cze 18, 2009 19:18

leo... pisze:G28 - to czujnik indukcyjny - dasz za długi kabel - obroty biegu jałowego będą falować - zwróc uwagę ze ten kabel jest ekranowany - jak myślisz dlaczego ??
Ja to testowałem i nic dziwnego sie nie działo. dajesz ekranowany kabel i działa.
Co do postu Adamma że jak coś sie stanie z zabezpieczeniem podczas wyprzedzania, to jeden grzyb co sie odetnie, jak sie popsuje w czasie wyprzedzania to jak odetnie czujnik lub ECU będzie ten sam efekt.
A dlaczego ma dać za długi kabel?? Chyba że to zabezpieczenie będzie w bagażniku :)
A co do pytania kolegi czy jak odetnie ECU a poda wszedzie napiecie to czy silnik odpali, to według mnie nie bo na nastawniku nie będzie napięcia i nie poda odpowiedniej ilości paliwa, gdyż na zgaszonym silniku jest tam 0,8 V a na wolnych obrotach (1,7 V chyba bo nie pamietam dokladnie). Tak samo jak żle ustawi sie nastwanik. Ale o tym prosił bym o wypowiedz Adamma.
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 19:19 przez Damian-jg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » czw cze 18, 2009 22:23

lelo pisze:zakładając też możliwość podmiany i podpięcia zasilania bezpośrednio z aku
zalezy gdzie odetniesz - w którym miejscu przetniesz kabelek - auto musi wytrzymać 30 sekund - potem amator pojdzie szukać innego samochodu
Damian-jg pisze:Tak samo jak żle ustawi sie nastwanik
problem w tym że takie odcięcie będzie generowało błędy i mruganie kontrolki świec ...
wkurzająca sprawa dla własciciela



lelo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 28, 2007 19:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: lelo » pt cze 19, 2009 01:38

Macie racje.
Samo zasilenie N109 i kręcenie daje taki efekt, że czasem tylko szarpnie przez ułamek sekundy i koniec :)

Podobnie odpięcie czegokolwiek przy pompie (nastawnik itd..) tylko to już generuje błędy.

Teraz nurtuje mnie inna rzecz.. a bałem się sprawdzać: czy odcięcie w trakcie pracy silnika N108 lub nastawnika zgasi go ? czy też będzie tylko jakiś notlauf ?

Nie chce walić wprost dlaczego o to właśnie pytam ;) ale mam już pewnego pomysła ;)



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » pt cze 19, 2009 07:00

Teraz nurtuje mnie inna rzecz.. a bałem się sprawdzać: czy odcięcie w trakcie pracy silnika N108 lub nastawnika zgasi go ? czy też będzie tylko jakiś notlauf ?
Zgasi go, przynajmniej jak ołączysz nastawnik


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości