płyn

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jaro31181
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 10:24
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

płyn

Post autor: jaro31181 » śr cze 17, 2009 21:04

Witam dzis wracajac autem zauważylem ze mruga kontrolka od plyny chłodzacego,a że juz niemiałem gdzie kupiuć płynu,koncentratu,wlalem zwykla czystą wode w ilości 4 setki.Pytanie moje brzmi czy sama woda moze w jakis sposob zaszkodzic silnikowi i czy musze jak najszybciej dodac koncentratu<wiem tyle że woda szybciej wyparuje niz płyn chlodz...nie zauważylem zadnych wyciekow...zima sprawdzalem temperature zamarzania wynik -24 stopnie



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » śr cze 17, 2009 21:21

Nic się takiego nie stanie,tylko szybciej zamarza jak zwykły płyn i tym się najbardziej różni,a płyn nie paruje tak,bo jest tłusty...
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 21:22 przez Byku21, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

jaro31181
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 10:24
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Post autor: jaro31181 » śr cze 17, 2009 21:38

dzieki za odpowiedz...pozdro



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr cze 17, 2009 21:40

Byku21 pisze:szybciej zamarza jak zwykły płyn i tym się najbardziej różni
No raczej :bajer:
Różni się jeszcze dodatkami antykorozyjnymi,smarującymi i takim tam bez znczenia :bigok:
Byku21 pisze:płyn nie paruje tak,bo jest tłusty...
W układzie zamkniętym,a takim bez wątpienia jest układ chłodniczy,parowanie czynnika chłodzącego ma marginalny wpływ...
jaro31181 pisze:w ilości 4 setki
4 setki to nawet człowiekowi nie zaszkodzi :bigok:



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » śr cze 17, 2009 21:59

bongo pisze:
Byku21 pisze:szybciej zamarza jak zwykły płyn i tym się najbardziej różni
No raczej :bajer:
Różni się jeszcze dodatkami antykorozyjnymi,smarującymi i takim tam bez znczenia :bigok:
Byku21 pisze:płyn nie paruje tak,bo jest tłusty...
W układzie zamkniętym,a takim bez wątpienia jest układ chłodniczy,parowanie czynnika chłodzącego ma marginalny wpływ...
jaro31181 pisze:w ilości 4 setki
4 setki to nawet człowiekowi nie zaszkodzi :bigok:
I dodatkowo mysle ze to jest tez bardzo wazne woda zwieksza swoja obietosc w temperatuze <95 C stopni a płyn dopiero po przekroczniu 130 C. Wiec jak zagrzejemy dobrze auto to na samej wodzie (podkreslam samej poniewaz po zmieszanu z plynem granica zwiekszania obietosci sie nam powieksza) moze nam porosadzac weze od chłodzenia.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr cze 17, 2009 23:21

scols11 pisze:I dodatkowo mysle ze to jest tez bardzo wazne woda zwieksza swoja obietosc w temperatuze <95 C stopni a płyn dopiero po przekroczniu 130 C. Wiec jak zagrzejemy dobrze auto to na samej wodzie (podkreslam samej poniewaz po zmieszanu z plynem granica zwiekszania obietosci sie nam powieksza) moze nam porosadzac weze od chłodzenia.
Kolego,Ty nie myśl bo sobie krzywdę zrobisz :bajer:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr cze 17, 2009 23:33

Najlepsze jest to ze w motoryzacyjnym mozna sobie kupic koncentrat i pisze jak byk rozcienczyc 1:1 z wodą.

Mozesz tez ulac teraz tego plynu i zalac samego koncentratu. Nawet 1L ukac i zalac koncentrat to nawet troche wzmocnisz caly plyn. Robi sie tak jak plyn ma juz kilka lat a nam sie niechce wymieniac calego plynu ( w sumie to nie wiedze potrzeby). Plyn jest mieszanka wody i glikolu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw cze 18, 2009 08:25

bongo pisze:
scols11 pisze:I dodatkowo mysle ze to jest tez bardzo wazne woda zwieksza swoja obietosc w temperatuze <95 C stopni a płyn dopiero po przekroczniu 130 C. Wiec jak zagrzejemy dobrze auto to na samej wodzie (podkreslam samej poniewaz po zmieszanu z plynem granica zwiekszania obietosci sie nam powieksza) moze nam porosadzac weze od chłodzenia.
Kolego,Ty nie myśl bo sobie krzywdę zrobisz :bajer:
Moze ty bys zaczol myslec (chyba ze to dla ciebie krzywda) lub w szkole na zajeciach z chemi bywac . Poczytaj na jakims plynie dobrej marki pisza wlasciwosci.

[ Dodano: 18 Cze 2009 08:28 ]
wesol pisze:Plyn jest mieszanka wody i glikolu.
Dokładnie!!! I temperatura wrzenia glikolu dietylenowego wynosi 245 C.



seba899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 28, 2007 22:56
Lokalizacja: Mazury

Post autor: seba899 » czw cze 18, 2009 11:28

Jak masz płyn koloru różowego-czerwonego to dolewaj śmiało wody destylowanej, bo ten płyn nie odparowuje tylko woda. Raz zalany jest do konca żywota silnika. Jak masz zielony to dolewaj rozcieńczony płyn w proporcjach jak zaleca producent. Pozdrawiam powodzenia.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 18, 2009 20:44

Moze ty bys zaczol myslec (chyba ze to dla ciebie krzywda) lub w szkole na zajeciach z chemi bywac . Poczytaj na jakims plynie dobrej marki pisza wlasciwosci.
Bywałem :bajer:
Jeśli masz sprawny układ chłodzenia to nie ma szans zagotować wody,przy normalnym ciśnieniu atmosferycznym temperatura wrzenia wynosi 100st.W układzie chłodniczym ciśnienie jest wyższe niż normalnie prawda?Co za tym idzie temperatura wrzenia jest podniesiona,zgadza się?
scols11 pisze:I dodatkowo mysle ze to jest tez bardzo wazne woda zwieksza swoja obietosc w temperatuze <95 C stopni a płyn dopiero po przekroczniu 130 C.
Po to jest zbiornik wyrównawczy który kompensuje rozszerzalność termiczną cieczy,prawda?Druga sprawa jest taka że przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia nie osiągniesz 130st,tylko +-90 :bajer:
Wiec jak zagrzejemy dobrze auto to na samej wodzie (podkreslam samej poniewaz po zmieszanu z plynem granica zwiekszania obietosci sie nam powieksza) moze nam porosadzac weze od chłodzenia.
Węży nie rozsadzi,spokojnie.Nie wiem czy wiesz,ale w korku od zbiornika wyrównawczego jest "zawór bezpieczeństwa" któru upuszcza nadmiar ciśnienia utrzymując ja na poziomie 0.8-1bar :bajer:



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw cze 18, 2009 21:50

bongo pisze:
Moze ty bys zaczol myslec (chyba ze to dla ciebie krzywda) lub w szkole na zajeciach z chemi bywac . Poczytaj na jakims plynie dobrej marki pisza wlasciwosci.
Bywałem :bajer:
Jeśli masz sprawny układ chłodzenia to nie ma szans zagotować wody,przy normalnym ciśnieniu atmosferycznym temperatura wrzenia wynosi 100st.W układzie chłodniczym ciśnienie jest wyższe niż normalnie prawda?Co za tym idzie temperatura wrzenia jest podniesiona,zgadza się?
scols11 pisze:I dodatkowo mysle ze to jest tez bardzo wazne woda zwieksza swoja obietosc w temperatuze <95 C stopni a płyn dopiero po przekroczniu 130 C.
Po to jest zbiornik wyrównawczy który kompensuje rozszerzalność termiczną cieczy,prawda?Druga sprawa jest taka że przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia nie osiągniesz 130st,tylko +-90 :bajer:
Wiec jak zagrzejemy dobrze auto to na samej wodzie (podkreslam samej poniewaz po zmieszanu z plynem granica zwiekszania obietosci sie nam powieksza) moze nam porosadzac weze od chłodzenia.
Węży nie rozsadzi,spokojnie.Nie wiem czy wiesz,ale w korku od zbiornika wyrównawczego jest "zawór bezpieczeństwa" któru upuszcza nadmiar ciśnienia utrzymując ja na poziomie 0.8-1bar :bajer:
Zgadzm sie ze wszystkim ale cos sie stanie jak nam padnie wentylatro my o tym nie wiemy i staniemy w goracy dzien w korku drogowym a autko mamy zalene woda!! Nie osiagniemy wtedy 100 C ??? I wtedy jest nie ciekawie , znam przypadek nawet pekniecia glowicy w T4 2,4 disel. Jak jest wszystko sparwne jest ok ale co jesli nam cos nawali? kicha!!



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 18, 2009 21:54

scols11 pisze:Zgadzm sie ze wszystkim ale cos sie stanie jak nam padnie wentylatro my o tym nie wiemy i staniemy w goracy dzien w korku drogowym a autko mamy zalene woda!! Nie osiagniemy wtedy 100 C ???
Zapewniam Cię że płyn też nie pomoże w tym przypadku,tak samo go wywali i kicha bedzie :bajer:
I żeby była jasność,ja nikogo nie namawiam na jazdę na wodzie,była by to głupota...
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 21:56 przez bongo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw cze 18, 2009 22:05

bongo pisze:I żeby była jasność,ja nikogo nie namawiam na jazdę na wodzie,była by to głupota...
Tez tak sadze!!! Chcialem tylko udowodnic ze plyn nie tylko niezamarza i nie powoduje korozji ale tez wrze w wyrzszej temperatuze niz woda :bigok:


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 18, 2009 22:09

scols11,
Myślę że można zakończyć nasze dywagacje,sorki za wczoraj,zły byłem :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości