Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kurakk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 13:34
Lokalizacja: Rogów
Kontakt:

Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych

Post autor: kurakk » wt cze 16, 2009 11:54

Witam.Kupiłem autko kilka dni temu i zauważyłem że na ciepłym silniku np zatrzymując sie na światłach auto ma dziwne dgrawki raz mniejsze raz wieksze.Wskazówka z obrotów nie widac zeby sie ruszała. Jest to wkurzające i zarazem niepokojące. Vag nie pokazuje zadnych błędów, na wysokich obrotach ciągnie dobrze,odpala też od strzału.Wiem tylko tyle ze podobno był zmieniany program w sterowniku bo auto widać ze lepiej sie zbiera niż seryjne 90KM. Jak sie go rano odpali to nie da sie tego odczuć,najbardziej jak sie jedzie jakiś czas i po zatrzymaniu chwile sie czeka na wolnych obrotach.Przejechane ma 190 tyś.Czy ktoś może spotkał sie z czymś takim i mógłby zasugerować co to może być? Filtr paliwa, powietrza i olej z filtrem wymieniłem,nic to nie zmieniło.Dziękuje i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » wt cze 16, 2009 11:58

koło dwu masowe :bajer:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Re: Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych

Post autor: Bronco » wt cze 16, 2009 12:52

kurakk pisze:Witam.Kupiłem autko kilka dni temu i zauważyłem że na ciepłym silniku np zatrzymując sie na światłach auto ma dziwne dgrawki raz mniejsze raz wieksze.Wskazówka z obrotów nie widac zeby sie ruszała. Jest to wkurzające i zarazem niepokojące. Vag nie pokazuje zadnych błędów, na wysokich obrotach ciągnie dobrze,odpala też od strzału.Wiem tylko tyle ze podobno był zmieniany program w sterowniku bo auto widać ze lepiej sie zbiera niż seryjne 90KM. Jak sie go rano odpali to nie da sie tego odczuć,najbardziej jak sie jedzie jakiś czas i po zatrzymaniu chwile sie czeka na wolnych obrotach.Przejechane ma 190 tyś.Czy ktoś może spotkał sie z czymś takim i mógłby zasugerować co to może być? Filtr paliwa, powietrza i olej z filtrem wymieniłem,nic to nie zmieniło.Dziękuje i pozdrawiam.
:gora: Czy sprzedający ci zasugerował, że po wymianie w/w drgawki ustąpią?


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

kurakk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 13:34
Lokalizacja: Rogów
Kontakt:

Post autor: kurakk » wt cze 16, 2009 13:06

Nic nie sugerował a ja nie zauwazyłem tego. Wymieniłem wszystko bo zawsze tak robie jak kupuje samochód.



MaciusieK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr maja 07, 2008 21:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MaciusieK » wt cze 16, 2009 13:16

Sa na forum juz 2 grubsze tematy, gdzie poruszono problem drgawek przy dojezdzaniu do swiatel, wiec moze juz nie zaczynajmy 3-ciego.

Proponuje przestudiowac poprzednie :)
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 14:52 przez MaciusieK, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » wt cze 16, 2009 14:12

kurakk, jest coś takiego jak test na padające kolo dwumasowe.
Przy prędkości ok. 50 km/h wrzuć 5 bieg i wciśnij pedał na maxa. Jesli będzie nim szarpać, trząśc itd. to będzie oznaczać, ze to dwumas.

Generalnie, sprawa nie wygląda tak prosto. Żeby mieć 100% pewnośc trzeba by było rzucic na niego okiem.
MaciusieK pisze:Sa na forum juz 2 grubsze tematy, gdzie poroszono problem drgawek przy dojezdzaniu do swiatel, wiec moze juz nie zaczynajmy 3-ciego.
Mam ten sam problem i po przeczytaniu opinii innych kierowców widać, że wymiana dwumasu to nie wszystko.

ps. a tu masz te tematy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241555
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=140155 - ten link dotyczy AHF'ow, czyli taki jak siedzi u mnie pod maską.

pzdr!


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » wt cze 16, 2009 21:15

jak nie dwu mas to poduszki od silnika


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
windman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sty 30, 2009 22:23
Lokalizacja: Śląsk

Re: Golf IV 1,9 TDI ALH dgrawki na wolnych

Post autor: windman » wt cze 16, 2009 21:58

Niedawno założyłem podobny temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246370

Ja jeżdżę V 1.9 TDI 105KM, auto ma przejechane 20.000 km i mam to samo od początku. Spójrz na temat, który wkleiłem. Kilku forumowiczów też to ma.

Z lektury forum wynika, że dwumas pada gdy auto telepie podczas przyśpieszania i zwalniania. Podczas postoju to chyba inna historia.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 21:59 przez windman, łącznie zmieniany 1 raz.



kurakk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 13:34
Lokalizacja: Rogów
Kontakt:

Post autor: kurakk » wt cze 16, 2009 23:52

Zrobiłem loga dziś na wolnych obrotach na kanale 1, jest w załączniku. Może ktoś mądry potrafi coś z tego odczytać. Ktoś juz mi zsugerował na podstawie tego pliku ze jest zła dawka paliwa lub trzeba przyspieszyc zapłon.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 17, 2009 01:57

Po pierwsze ściągnij sobie CSVConv.exe żeby zamieniać magiczne dane tabelkowe:
http://rapidshare.com/files/120808942/CSVConv.exe.html
Poprzeglądałem tego loga > widać tam ładnie skoki z 903 prawidłowego na 882 rpm.
Zaraz po skoku świr drobny wtrysku >>> W związku z tym mam propozycję > Sprawdź kolego czy czasami ci powietrze z paliwkiem nie zasówa.

Do reszty tych postów:
Był wybity dwumas.
Były złe mapy paliwowe.
Impulsator siadał.
Mechanizm impulsatora wymieniali.
Były garby na asfalcie przed światłami > bo ktoś zbyt wiele postów przeczytał.
Było hamowanie silnikiem do granic jego zgaśnięcia i drgawki.
Była ochrona zmniejszająca dawki przez naciśnięcie sprzegła > chroni dwumas podczas zmiany biegów.
Były poduszki.

I tak naprawdę w każdym było coś innego.
A ja mam AHF-a i jeszcze drgawek nie miałem - uff - całe szczęście!
Tylko zostaje jeszcze wada puchy pływaka > zasysa powietrze jeżeli mamy mniej niż połowę zbiornika ropki. Ponoć taka kicha jest w rocznikach od 97-2001. I ja bym obstawiał właśnie to na celownik. Jak hamujemy to paliwko w baku się rusza.
Dajcie jeszcze jakieś opinie > macie tak samo bąbelki i czasami lekkie drgnięcia .



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 17, 2009 07:26

zmniejsz Ty tą dawkę :panna: boxa nie masz ?
daj jeszcze log 013 statyczny
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 07:27 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



komaroz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 16, 2009 16:50
Lokalizacja: Kędzierzyn
Kontakt:

Post autor: komaroz » śr cze 17, 2009 07:41

Mógłbyś jeszcze sprawdzić czy nie ma naprężeń w mocowaniu silnika i skrzyni. Chyba że absolutnie wykluczasz wypadkowość samochodu:) Kiedyś miałem taki przypadek w sdi po prostu było zle wyprostowane nadwozie silnik upchany łomem i efekt podobny. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr cze 17, 2009 10:07

damcio151 pisze:boxa nie masz ?
to samo sugerowałem koledze na forum elektrody.


Obrazek

kurakk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 13:34
Lokalizacja: Rogów
Kontakt:

Post autor: kurakk » śr cze 17, 2009 10:23

Koledzy mieliście racje, przyjrzałem sie dokładnie przed chwilą i był box, właśnie go wymontowałem. Silnik pracuje równiej, ale minimalne drgawki jeszcze ma ale to już w porównaniu dzień i noc z tym co było. Przyjade do domu zrobie logi na 001 i 013 i wyśle. Nie wiem tylko długo koleś tak jeździł bo to chyba dosyć bardzo katuje motor co? Spadku mocy po wyjęciu jakoś nie zauwazyłem wiec nie wiem po co to wogóle...czy możliwe że teraz dawka paliwa bedzie rozregulowana przed to coś co tam było?

[ Dodano: 17 Cze 2009 10:34 ]
Mi powiedział mechanik jak wczoraj byłem ze to napewno nie dwumas tylko coś z motorem,wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy ze jest box. Podobno jak jest dwumas do wymiany to czuć to i na sprzęgle że gorzej chodzi i nie tylko na wolnych są drgania.
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 10:25 przez kurakk, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości