brak mocy gdy zimny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » wt cze 16, 2009 17:38

anaba255
Cos jest nie tak, kilometr góra dwa, ale potem powinien dobrze pracować,jakim olejem masz zalany silnik i skrzynie, może byc gęsty na zimnym silniku
Olej to Castrol Mineral Diesel, w skrzyni jest bodajże hipol

arwam
sprawdź termostsat bo 1.6 powinien się błyskawicznie nagrzewać
termostat wymieniałem zeszłego roku na nowy włącznie z chłodnicą,

abrams
olej pełny minerał ?? dmucha suszara ?? sprawdz czy na zimnym dmucha... może olej za gęsty na zimnym i turbawka się krecić nie chce... dopiero jak sie rozgrzeje daje rade coś napompować
suszara dmucha aż miło nawet na zimnym silniku ale tak od 3tyś obr dopiero :satan:

Najbardziej denerwuje mnie to że nie ma czym go rozpędzić jak zimny do tych powiedzmy 2500obr gdy zimny a już ruszyć pod górkę to już masakra.

wydaje mi się że to wina tych zaworów...


Sebastian

arwam

Post autor: arwam » wt cze 16, 2009 17:50

sebastian1901 pisze:suszara dmucha aż miło nawet na zimnym silniku ale tak od 3tyś obr dopiero
ten typ tak ma to nie tdi że ciągnie na ori osprzęcie jak ARL

a termostat i tak sprawdziłbym na twoim miejscu
sebastian1901 pisze:Olej to Castrol Mineral Diesel
delikatnie możesz zmniejszyć laga poprzez zmianę oleju na syntetyk.
polecam MOBIL 1 5W50 rally formula



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt cze 16, 2009 18:19

sebastian1901 pisze:Olej to Castrol Mineral Diesel, w skrzyni jest bodajże hipol
Oliwa conajmniej 10W40, w skrzyni syntetyk 75W90 - szkoda katować przekładnie hipolem, biegi ciężko wchodzą, potem wysypie się synchronizacja.

Wtryskiwacze sprawne?

Ja ostatnio mam z tym problem, na zimnym silniku słabo rozpyla mi jeden wtrysk, silnik sie telepie, tylko to musisz sprawdzić u prawdziwego fachowca, bo u mnie np kiedy pompiarz "przebije" wtrysk to potem już ładnie rozpyla, tylko problem powraca po paru dniach.

[ Dodano: 16 Cze 2009 18:22 ]
klepanie to niekoniecznie zawory, zawieszające się wtryskiwacze też wydają podejżane dźwięki, takie "cachanie" :P

No i wiele zależy od tego czym poisz swojego traktora.
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 18:25 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » wt cze 16, 2009 20:14

wtryski wymienione na ori jakies 2 miesiące temu, traktor jeździ na normalnej ropce z LUK


Sebastian

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt cze 16, 2009 20:18

sebastian1901 pisze:suszara dmucha aż miło nawet na zimnym silniku ale tak od 3tyś obr dopiero :satan:

Najbardziej denerwuje mnie to że nie ma czym go rozpędzić jak zimny do tych powiedzmy 2500obr gdy zimny a już ruszyć pod górkę to już masakra.

wydaje mi się że to wina tych zaworów...
Chłopie katujesz silnik, dopóki się nie nagrzeje, diesel nie ma prawa wchodzić na obroty i jeździsz tak aby sprężarka nie wytwarzała ciśnienia, w taki sposób jazdy zajeżdża sprężarkę i silnik bardzo szybko...

Daj czas aby silnik się rozgrzał, bo zimny olej stawia opór i dlatego nie czujesz mocy...Za pewne jak się już rozgrzeje to ciągnie aż miło ;), tak ??

Sprawdź czy rozrząd się nie przestawił, kąt wtrysku, filtry czy nie pozapychane, pompa wtryskowa czy nie cieknie i czy wtryski nie leją...

Ale broń Boże, oszczędzaj silnik po rozruchu, jeśli nie możesz się do tego przyzwyczaić to polecam autko z silnikiem napędzanym benzyną :chytry: I nie traktuj moich postów jako atak na swoją osobę, chcę ci tylko pomóc, bo widzę, że z dieslem to ty miałeś mało do czynienia...
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 22:24 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » wt cze 16, 2009 22:01

Lukas-182

SZACUN :pub:

tak jak pisałem nie miałem styczności z ropolem wcześniej ale silnika nie katuje jak nie chce jechać to na 2gim lub 3cim biegu trzymam go na ok 2tyś obr i patrze żeby nie przekroczyć momentu kiedy na wskaźniku turbo pokaże ze suszara dmucha. Czytalem na ten temat. Chyba faktycznie zmienie na PB lub PB + LPG bo sporo jeżdzę a benzyna drożeje masakrycznie...


Sebastian

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt cze 16, 2009 22:25

SZACUN :pub:
No, bo miałem już na ciebie krzyczeć :grin:



arwam

Post autor: arwam » wt cze 16, 2009 22:27

sebastian1901 pisze:Chyba faktycznie zmienie na PB lub PB + LPG bo sporo jeżdzę a benzyna drożeje masakrycznie...
tylko zobacz ile pali bena a ile diesel



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » śr cze 17, 2009 01:31

t0mal pisze:w skrzyni syntetyk 75W90 - szkoda katować przekładnie hipolem, biegi ciężko wchodzą, potem wysypie się synchronizacja.
Koniecznie zmień olej w skrzyni, jak radzi kolega, koszt nie wielki a poczujesz ruznice.
Przyczyną małej mocy nie musi byc silnik, sprawdz hamulce, czasami ręczny może troche potrzymać? Wirnik turbiny mógł sie zapiec i blokuje spaliny?



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » śr cze 17, 2009 17:59

a łożyska nie padną jak zmienie na syntetyk ???


Sebastian

arwam

Post autor: arwam » śr cze 17, 2009 23:04

sebastian1901 pisze:a łożyska nie padną jak zmienie na syntetyk ???
nie padną



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr cze 17, 2009 23:06

10w40 to półsyntetyk(polecam valvoline 10w40max life diesel),na syntetyk raczej bym nie ryzykował ,a co do twoich problemów z mocą to ja bym zaczął od sprawdzenia kąta wtrysku i faz rozrządu .Po tym zerknął bym na ustawienia dawki na pompie wtryskowej .Bo objawy które opisujesz nie są normalne


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

arwam

Post autor: arwam » śr cze 17, 2009 23:11

10w40 to półsyntetyk(polecam valvoline 10w40max life diesel),na syntetyk raczej bym nie ryzykował
ja zawsze lałem olej syntetyczny do swoich turbo klekotów nawet jeśli poprzedni właściciel lał minerał i nigdy nie miałem nie spodzianki



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » czw cze 18, 2009 18:56

ok Panowie dzięki, jak tylko bedzie grosiwo to jade na te ustawienia i dam znać co było.

Pozdrawiam :pub:


Sebastian

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości