Wymiana koła pasowego wału
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana koła pasowego wału
Witam
Bardzo proszę o następująca informację
Otóż czeka mnie wymiana koła pasowego wału (piszczenia). Zwróciłem uwagę iż na tym dużym kole jest drugie małe, na którym wisi pasek od wspomagania kierownicy.
Mam w związku z tym pytanie - jako że mam zamiar sam kupić sobie te koło i dopiero oddać auto do mechanika - ale nie wiem czy mam kupić tylko to 1 koło duże czy to małe też ? Jak to jest z tym kołem pasowym ?
Czy wymiana tego koła to jakaś większa operacja ?
Poza tym proszę o informację (ponieważ nie za bardzo się jeszcze znam) czy to koło pasowe wału ma jakiś związek z rozrządem ? wymieniałem niedawno cały rozrząd wraz z pompą wody i nie za bardzo mi się uśmiecha tam grzebać :/
Bardzo proszę o te informacje.
Bardzo proszę o następująca informację
Otóż czeka mnie wymiana koła pasowego wału (piszczenia). Zwróciłem uwagę iż na tym dużym kole jest drugie małe, na którym wisi pasek od wspomagania kierownicy.
Mam w związku z tym pytanie - jako że mam zamiar sam kupić sobie te koło i dopiero oddać auto do mechanika - ale nie wiem czy mam kupić tylko to 1 koło duże czy to małe też ? Jak to jest z tym kołem pasowym ?
Czy wymiana tego koła to jakaś większa operacja ?
Poza tym proszę o informację (ponieważ nie za bardzo się jeszcze znam) czy to koło pasowe wału ma jakiś związek z rozrządem ? wymieniałem niedawno cały rozrząd wraz z pompą wody i nie za bardzo mi się uśmiecha tam grzebać :/
Bardzo proszę o te informacje.
Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 13:14 przez Ramzes.1, łącznie zmieniany 2 razy.
Tak dokładnie kupuj tylko koło na pasek wielorowkowy ono jest z gumowym tłumikiem drgań i często bywa przyczyną pisków. Koło małe na pasek klinowy napędza pompe wspomagania tego nie wymieniaj bo raczej jest dobre. Oba koła przykręca sie 4 śrubami jak kolega wyzej wspomniał , do koła zębatego , koło zębate jest dowalone centralną śrubą do czopa wału korbowego, takze jego nie ruszasz i nic z rozrządem nie robisz.
Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 22:56 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki bardzo za te infoamcje )
A czy prawdą jest że jeśli wywalony jest ten gumowy tłumik drgań to samochód może dalej pracować równo ?U mnie jest taka sytuacja że piszczy rano na zimnym - potem przestaje jak się rozgrzeje.
Piszczenie dochodzi ewidentnie od tego koła, jesli występuje jakieś bicie to dosłownie na milimetr - nie chcę tylko by czop wału mi się wyrobił
Samochód pracuje równo cały czas.
A czy prawdą jest że jeśli wywalony jest ten gumowy tłumik drgań to samochód może dalej pracować równo ?U mnie jest taka sytuacja że piszczy rano na zimnym - potem przestaje jak się rozgrzeje.
Piszczenie dochodzi ewidentnie od tego koła, jesli występuje jakieś bicie to dosłownie na milimetr - nie chcę tylko by czop wału mi się wyrobił
Samochód pracuje równo cały czas.
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 11:41 przez Ramzes.1, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesli masz wywaloną gumę tłumika drgań to tylko zewnetrzny pierścien koła ten na którym opasany jest pasek, moze mieć bicie, do tego jedna częśc koła przemieszcza sie względem drugiej i wystepują piski. Jesli koło zebate jest dobrze dokręcone śrubą centralną i czop wału nie jest wyrobiony to wywalony tłumik drgan odrazu ci nic nie uszkodzi, ale jak pojeździsz dłuzej z wywalonym tłumikiem to na koło zębate będą działać wieksze drgania i z czasem moze dostac bicia. Z wywalonym tłumikiem silnik będzie ci równo pracował tylko bedziesz miał większe drgania na pasku, mechanizmie napinacza i kole altka.
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 23:00 przez szatanek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Ma gadane
- Posty: 209
- Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontakt:
Płyn wymieniony - poziom jest max - nie ubywa.
Ostatnio troszkę ciężej chodzi mi kierownica - nie wiele ale jednak. Do tego te poranne piszczenie - tak jak opisywano wielokrotnie na forum. Koło właściwie nie ma żadnego bicia, pracuje super - ale zastanawiam się czy przyczyną nie jest właśnie ta pompa wspomagania ;/
Jeśli to nie pompa to ewidentnie poleciał tłumik drgań.
Przecież jest napędzane z koła pasowego
Ostatnio troszkę ciężej chodzi mi kierownica - nie wiele ale jednak. Do tego te poranne piszczenie - tak jak opisywano wielokrotnie na forum. Koło właściwie nie ma żadnego bicia, pracuje super - ale zastanawiam się czy przyczyną nie jest właśnie ta pompa wspomagania ;/
Jeśli to nie pompa to ewidentnie poleciał tłumik drgań.
Przecież jest napędzane z koła pasowego
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 11:34 przez Lennox, łącznie zmieniany 1 raz.
Lennox ciężej chodząca pompa wspomagania nie moze miec wpływu na piski koła z tłumikiem drgań, bo mimo ze jest napędzana tym kołem to 4 śryby mocujące koło od wspomagania są w środkowej części koła która nie jest tłumiona, tłumik jest na obwodzie pod bierznią wielorowkową. Wszystkie agregaty napędzane paskiem wielorowkowym mają wpływ na piski uszkodzonego tłumika, czyli altek, pompa wody(wersja bez klimy), rolka napinająca, kompresor klimy (jak ją masz).
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 20:07
- Lokalizacja: Środa Śląska
- Kontakt:
J.w
nie ma reguły u mnie był nagrzany silnik pojawił się pisk ale tylko przy małych obrotach, a następnie po przejechaniu ok 100 km (co było koniecznością ) zerwało klin a co zatym idzie poszły zawory i została tylko wymiana głowicy. :/ pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości