Temperatura rośnie przy duzych prędkościach do 3/4 wskaźnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
showtime
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2524
Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Temperatura rośnie przy duzych prędkościach do 3/4 wskaźnika

Post autor: showtime » pn cze 15, 2009 09:19

Witam
Mam problem. Otóż ostatnio miałem sytuacje ze przy jezdzie 170 km/h auto zagotowało się i dzieki Bogu nic zlego z tego nie wyszło.

Dało mi to do myslenia i dzieki pomocy kolegów z tego forum wymieniłem termostat (Wahler). Układ odpowietrzony.

Niestety nadal po godzinnej jeździe autostradą z prędkością 160 km/h (i 150 km/h na włączonej klimie) temperatura silnika zaczyna rosnąć. Rosnie do 3/4 wskaznika i chcialaby nadal, ale nie chce go znow przegrzac i zwalniam.

Musze wtedy zdjac noge z gazu zeby wrocila do normalnej pozycji 90 st.
Ale to jest jakas patologia a nie jazda - nie mozna wogole na autostradzie w zasadzie poleciec szybko bo stresuje ten wskaznik temperatury.

Dzieje sie tak tylko przy wspomnianych predkosciach. W korkach, na miescie nigdy nie drgnie powyżej 90 st.

Co moze pomoc mojemu MK4?
Troche mnie to martwi bo 3 lipca jade w 4 osoby do Chorwacji i tam na klimie bedzie non-stop jazda i nie chce go przegrzac.

Pomozcie prosze :(
Silnik 1.9 TDI AGR 90 KM


TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn cze 15, 2009 10:07

wybija Ci płyn chłodzący po tych objawach, zwłaszcza jak zatrzymasz samochód po takiej jeździe - jeśli tak to masz objawy początku końca uszczelki pod głowicą.


Obrazek

Awatar użytkownika
showtime
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2524
Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: showtime » pn cze 15, 2009 10:11

Nie wybija płynu kolego - nie ubywa ani nie przybywa jego poziom.

Ja obstawiam dwie opcje, ale nie wiem na ile prawdopodobne:
1) zasyfiona chłodnica i trzeba ją przepłukać lub...
2) pompa wody nie wydala (choc byla wymieniana przy 185 tys. z rozrzadem a teraz auto ma 205 tys.)

Czy to moze byc to???
A moze przeplukac caly uklad chlodzenia :/??


TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn cze 15, 2009 11:10

Stawiam na punkt pierwszy.
Poza tym wcale nie zaszkodzi przepłukać cały układ,tak jak wspomniałeś,nawet 2-3 razy.
Nagrzej silnik do temperatury otwarcia termostatu spuść płyn do pojemnika (ostrożnie,bo ciepłe :grin: ) i luknij co w nim jest.
Chłodnicę możesz spróbować przepłukać silnym strumieniem wody (nie myjką ciśnieniową!) od strony wylotu z chłodnicy.
Pompa wodna po 20stu tyś. nie powinna siąść,chyba że to jakiś tani bubel był zamontowany.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
showtime
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2524
Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: showtime » pn cze 15, 2009 11:24

A zastanawiam sie tez nad zakupem nowej chlodnicy Valeo i przy okazji wymiany plukaniem calego ukladu chlodniczego, dokladnym odpowietrzeniem.

Czy to dobra opcja?


TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn cze 15, 2009 11:34

Zobacz co spłynie z płynem z układu.Jak będzie dużo syfu,to chłodnica pewnie też zawalona.Dmuchnij w nią ustami,jak poczujesz spory opór,to wtedy płukanie lub wymiana


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
showtime
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2524
Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: showtime » pn cze 15, 2009 12:12

Auto w środe idzie na plukanie ukladu chlodzenia i chlodnicy do zaufanego warsztatu.

Pozniej je przegonie po autostradzie i zobaczymy co to bedzie - jak bedzie sie dalej to samo dzialo to nie pozostaje nic innego jak tylko wymiana chlodnicy.

A jak i to nie pomoze, to Panie Boze daj siłę, ale chyba wykorkuje :D

---

Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy:

Czy jeśli mam założone felgi 16" z oponami 205/55/16 w mojej 90-konnej taczce to moze one przy takiej predkosci 160 km/h powoduja przemeczenie samochodu???
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 12:15 przez showtime, łącznie zmieniany 2 razy.


TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn cze 15, 2009 12:20

jeśli masz go zamiar przegonić na A4 to uważaj na nawierzchnię tej autostrady bo jej stan na odcinku Katowice-Kraków to jedno wielkie "Pożal się Boże";
showtime nie doszukuj się przyczyny przegrzewania układu chłodzenia w oponach - mają one oczywiście wpływ na większe opory toczenia, większe zużycie ON oraz wysilenie pompy wspomagania układu kierowniczego ale nie na przegrzewanie silnika.

[ Dodano: 15 Cze 2009 12:21 ]
mam też jakieś dziwne przeczucie, że płukanie/wymiana chłodnicy nie rozwiąże problemu.


Obrazek

Awatar użytkownika
showtime
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2524
Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: showtime » pn cze 15, 2009 12:26

Sztomel pisze:mam też jakieś dziwne przeczucie, że płukanie/wymiana chłodnicy nie rozwiąże problemu.
Kurcze, wiec co proponujesz???


TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn cze 15, 2009 13:02

zastanówmy się wspólnie, podałeś 2 opcje :
- zawalona chłodnica,
- niewydolność pompy wody;
jedna i druga opcja w powolnej jeździe miejskiej i przy dość częstych postojach w korkach, na skrzyżowaniach, powodowałaby jeśli nie identyczne objawy z nadmiernym wzrostem temperatury to z pewnością bardzo częstym włączaniem się wiatraka chłodnicy co można łatwo odczuć nawet nie zaglądając pod maskę. Pompa wymieniana niedawno więc raczej nie jej wina, domyślam się, że nigdy nie dolewałeś wody do układu wspomagania - opcja zakamienienia układu wtedy odpada, sprawdź jeszcze jak zachowuje się wskaźnik temperatury po rozgrzaniu (w czasie jazdy) silnika do 90*C i pozostawieniu go przez jakieś 15 minut z pracującym silnikiem na postoju z częstym zwiększaniem obrotów silnika oraz obadaniem czy węże wodne, zwłaszcza górny idący do chłodnicy robi się twardy jak kamień - sprawdź to i wtedy jeszcze pomyślimy.


Obrazek

Awatar użytkownika
showtime
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2524
Rejestracja: pn sty 05, 2009 21:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: showtime » pn cze 15, 2009 13:47

Sztomel pisze:zastanówmy się wspólnie, podałeś 2 opcje :
- zawalona chłodnica,
- niewydolność pompy wody;
jedna i druga opcja w powolnej jeździe miejskiej i przy dość częstych postojach w korkach, na skrzyżowaniach, powodowałaby jeśli nie identyczne objawy z nadmiernym wzrostem temperatury to z pewnością bardzo częstym włączaniem się wiatraka chłodnicy co można łatwo odczuć nawet nie zaglądając pod maskę. Pompa wymieniana niedawno więc raczej nie jej wina, domyślam się, że nigdy nie dolewałeś wody do układu wspomagania - opcja zakamienienia układu wtedy odpada, sprawdź jeszcze jak zachowuje się wskaźnik temperatury po rozgrzaniu (w czasie jazdy) silnika do 90*C i pozostawieniu go przez jakieś 15 minut z pracującym silnikiem na postoju z częstym zwiększaniem obrotów silnika oraz obadaniem czy węże wodne, zwłaszcza górny idący do chłodnicy robi się twardy jak kamień - sprawdź to i wtedy jeszcze pomyślimy.
Ty to jesteś Gość :P popatrze na to co proponujesz :) dziekuje Ci bardzo. Odezwe sie jak obadam Panzerwagona ;)


TuningKingz Shop | Najlepszy sklep tuningowy w Polsce z rabatami dla forów!
W ofercie m.in. Meguiar's, Shiny Garage, KW, H&R, Eibach, Bilstein, DEPO, TA Technix, FK, MTS-Technik i inne
Zapraszam!
---
Nowy projekt: CADDYlac 2KFL

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn cze 15, 2009 16:00

Nie wiem czy nie palnę głupoty ale może to być jakiś drobny wyciek, który puszcza przy większych ciśnieniach(czyt. obrotach silnika ;P ). Można tu dodać coś do płynu co sprawiłoby, że zostawia ślad po sobie, przejechać trasę i wtedy wszystko dokładnie sprawdzić...

Ja mam podobnie tyle, że w TD mkII tyle, że u mnie to już pompa wody ma luzy i puszcza przez otwór inspekcyjny(swoją drogą, nowy zamiennik ruville, który mam już ma ten otwór zasklepiony... ciekawe)
Ostatnio zmieniony pn cze 15, 2009 16:01 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » ndz mar 21, 2010 20:50

W moim AAZ podobnie sie dzieje. Jak mu przycisne ponad 120km/h to rośnie temp. płynu do blisko 95st.C a jak podjeżdżam pod spore wzniesienie (ok. 1km pod góre ) to wyskakuje ponad 100st.C . Podczas jazdy po mieście , po równej nawierzchni tego nie zauważyłem. Wentylator sie załącza normalnie , termostat wymieniony. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ta pompa wody :/Nie wiem czy była wogóle wymieniana , a przebieg juz ponad 280tys.km . Poradźcie!!



Kentos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob gru 19, 2009 14:55
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Kentos » śr mar 24, 2010 14:33

Może chłodnica zawalona błotem syfem zwłokami robali i stąd mała wydolność jej ?? miałem tak w vectrze --wyczyszczenie chłodnicy klimy i płynu chłodzącego rozwiązało problem.....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości