brak mocy gdy zimny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

brak mocy gdy zimny

Post autor: sebastian1901 » czw cze 11, 2009 22:47

Witam. Czy to normalne w dieslu ze jak zimny to nie ma mocy i klepią zawory ? co może być tego przyczyną ?


Sebastian

Awatar użytkownika
jakubek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: jakubek » czw cze 11, 2009 23:09

Zawory moga klepac troche. A czemu wnioskujesz ze nie ma sily ?? przeciagasz go na zimnym silniku ???


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt cze 12, 2009 00:03

Możesz mieć zużyte hydro-popychacze lub trzeba wyregulować płytkami.Wszystko zależy od tego jaką masz głowicę,bo przed 87r.były szklanki z płytkami,a po 87r.hydro-popychacze.
Co do mocy,to mój także tak ma,że jak uzyska wyższą temp. to ma większego powera,w końcu to diesel :bigok: ,ale może też być wina po stronie lejących wtrysków lub zbyt późnego kąta wtrysku.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » pt cze 12, 2009 14:54

rok 91 więc jest na hydro, co do wtrysków to niedawno zmienialem na oryginały bo myślałem że to pomoże ale niestety nie

uwazam ze jest słaby bo jak wyjeżdzam z pracy to jest lekko pod górkę a on nie ma sily pod nią wjechać bez przynajmniej 3500obr/min, dodam ze od razu nie jade tylko czekam z 5 min, jak sie rozgrzeje to jest ok, ale jak jest upał na dworze i jade po mieście to też nie ma czym depnąć...

aha i dodam że jak postoi tak z dobę to mam wrażenie jakby się zapowietrzał bo nie chce wejść na obroty nawet na przyspieszaczu... dzieje sie podobnie jak wymienialem filtr paliwa to zanim sie odpowietrzyl to kopcił i sie dławił tyle że teraz trwa to ok 1 min

zostają te popychacze ? czy coś jeszcze może być ? pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 14:57 przez sebastian1901, łącznie zmieniany 1 raz.


Sebastian

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt cze 12, 2009 18:04

A po co ci moc na zimnym silniku ??? Toć to głupota żyłować niedogrzany silnik...

Daj mu czas aby się dobrze nagrzał i wtedy pisz, że nie ma mocy... A po nagrzaniu nadal nie masz mocy i klepią zawory ???



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » sob cze 13, 2009 13:36

jasne bede stał 20 minut zeby sie nagrzał zeby móc ruszyć pod górkę...
oszczędz sobie komentarza jeżeli nie potrafisz pomóc...

jak sie rozgrzeje to jest ok


Sebastian

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob cze 13, 2009 14:40

Czytaj ze zrozumieniem, mi chodzi o to, że autem z silnikiem diesla jeździ się spokojnie, na małych obrotach dopóki nie nagrzeje się olej w silniku a to trochę trwa...Głupotą jest żyłowanie silnika tuz po odpaleniu...Jeśli tak robisz to gratuluje podejścia i proponuję kupienie benzyniaka :chytry:

Ja swoim autkiem po odpaleniu z dobre 10-15km jadę spokojnie, tak aby sprężarka jeszcze nie dmuchała, i dopiero jak się olej rozgrzej to można wykorzystać pełna moc silnika...

[ Dodano: 13 Cze 2009 14:43 ]
sebastian1901 pisze:jak sie rozgrzeje to jest ok
W tym zdaniu sam sobie odpowiedziałeś na pytanie z pierwszego postu ;) Normalne, ze na zimnym silniku będą klepać, daj czas aby olej się rozgrzał i nabrał pełnych właściwości...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob cze 13, 2009 14:45

Hmm może to wina paliwa? Zbyt gęste na zimno, dopiero gdy się zagrzeje od powrotu, to auto zaczyna jechać? Mój znajomy kiedyś miał problem z mocą siadłem do auta, gaz w podłogę, a za mną czarna chmura, nie przestawał dymić i to na postoju - pochwalił się ze jezdzi na "ruskim" paliwie, zalałem mu od siebie depresatora - po pół kilometra zginęło dymienie i niemoc jak ręką odjął :)

[ Dodano: 13 Cze 2009 14:46 ]
ps. u mnie nic nie klepie :)
Ostatnio zmieniony sob cze 13, 2009 14:45 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » ndz cze 14, 2009 21:56

Lukas-182

W sumie to mój pierwszy diesel i nie miałem pojęcia kupując go że bedzie taki muł gdy zimny a do pracy mam 6km i zanim zdąży sie rozgrzać to go już gaszę.
Teraz widzę że było błędem kupić klekota bo spala mi ok 7 l ale w sumie sie nie dziwie bo niedogrzany silnik.
A co do nadmiernego klekotu to wkrótce wymienie popychacze może coś pomoże a jeśli nie to nie zaszkodzi. Dzięki i pozdrawiam


Sebastian

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » wt cze 16, 2009 00:35

sebastian1901 pisze:W sumie to mój pierwszy diesel i nie miałem pojęcia kupując go że bedzie taki muł gdy zimny
Cos jest nie tak, kilometr góra dwa, ale potem powinien dobrze pracować,jakim olejem masz zalany silnik i skrzynie, może byc gęsty na zimnym silniku.



arwam

Post autor: arwam » wt cze 16, 2009 00:45

sebastian1901,

sprawdź termostsat bo 1.6 powinien się błyskawicznie nagrzewać
mam jeszcze oprócz zielonego golfa w domu biełaego z silnikiem JR z dołorzonym IC i nigdy na tamtym nie zdarzylo sie przekroczyć spalania 6,5ltr/100km nawet w mieście
a to że w upał auto jest słabsze to jest norma w każdym aucie



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt cze 16, 2009 11:32

Nom, to prawda, 1.6TD powinien złapać temperaturę pracy po ok. 4-5km, a klepanie zaworów powinno jeszcze wcześniej ustać... Olej nagrzewa się powiedzmy do 10km i potem mozna śmiało w granicach rozsądku butować autko ;)



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » wt cze 16, 2009 13:13

olej pełny minerał ?? dmucha suszara ?? sprawdz czy na zimnym dmucha... może olej za gęsty na zimnym i turbawka się krecić nie chce... dopiero jak sie rozgrzeje daje rade coś napompować

co do butowania na zimnym ... nie polecam chyba ze lubisz takie widoki :)
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 13:14 przez abrams, łącznie zmieniany 1 raz.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

arwam

Post autor: arwam » wt cze 16, 2009 14:08

Lukas-182,

u mnie w białym golfie w którym jest 1.6TD to 90 st ma już ciecz chłodząca po około 2-3km przy jeździe 80km/h na 5 biegu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości