Diesel LPG
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
Diesel LPG
na wstępie
PROSZĘ O POWSTRZYMANIE SIĘ OD GDYBANIA I NIC NIE WNOSZĄCYCH KOMENTARZY W
STYLU "LPG TO ZŁO" ALBO "NIGDY BYM NIE ZAGAZOWAŁ SWOJEJ BUNI BO TO BY JĄ ZABIŁO" !!!
witam
rozmyślając o cenach paliw i o tym jak to tanio teraz mają zagazowne benzyny, doszedłem do wniosku że wszystki znaki na niebie i ziemi wskazują, iż zagazownie gnojowozu powinno być jeszcze łatwiejsze niż benzyny, wystarczy zostawić małą dawkę ON by inicjowała zapłon i psikać LPG by regulować obroty, instalacja powinna być łatwa, pewnie I i II gen. wystarczy.
poszperałem trochę i znalazłem.
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/foru ... -vt208.htm (trochę chłopaki fantazjują, ale zawsze coś).
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=40533&c=0&f=38
http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm
http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm
ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?
PROSZĘ O POWSTRZYMANIE SIĘ OD GDYBANIA I NIC NIE WNOSZĄCYCH KOMENTARZY W
STYLU "LPG TO ZŁO" ALBO "NIGDY BYM NIE ZAGAZOWAŁ SWOJEJ BUNI BO TO BY JĄ ZABIŁO" !!!
witam
rozmyślając o cenach paliw i o tym jak to tanio teraz mają zagazowne benzyny, doszedłem do wniosku że wszystki znaki na niebie i ziemi wskazują, iż zagazownie gnojowozu powinno być jeszcze łatwiejsze niż benzyny, wystarczy zostawić małą dawkę ON by inicjowała zapłon i psikać LPG by regulować obroty, instalacja powinna być łatwa, pewnie I i II gen. wystarczy.
poszperałem trochę i znalazłem.
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/foru ... -vt208.htm (trochę chłopaki fantazjują, ale zawsze coś).
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=40533&c=0&f=38
http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm
http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm
ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 18:45 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 3 razy.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
grzegorzp, kiedys profesjonalna instalga w GB kosztowala ok 1000 funtow ale to ladnych 5 lat temu
mysle ze teraz za granica bez problemu idzie to zrobic,
skoro jest nitro do diesla to i LPG da rade
tez o tym myslalem bo ponoc efektem ubocznym jest wieksza moc w zaleznosci od skladu mieszanki
mysle ze teraz za granica bez problemu idzie to zrobic,
skoro jest nitro do diesla to i LPG da rade
tez o tym myslalem bo ponoc efektem ubocznym jest wieksza moc w zaleznosci od skladu mieszanki
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
dlaczego ciekawostka?
po pierwsze LPG poprawia spalanie ON więc nawet przy minimalnych "dawkach" LPG, zmniejszy zużycie ON,
natomiast jakby dawać go dużo, i zostawić tylko dawkę minimalną ON by wymusić zapłon to oszczędności robią się POTĘŻNE,
pytanie czy ktoś już stosował i czy można gdzieś kupić gotowe instalacje?
czy wpływa to ujemnie na trwałość silnika?
PROSZĘ O POWSTRZYMANIE SIĘ OD GDYBANIA I NIC NIE WNOSZĄCYCH KOMENTARZY W
STYLU "LPG TO ZŁO" ALBO "NIGDY BYM NIE ZAGAZOWAŁ SWOJEJ BUNI BO TO BY JĄ ZABIŁO" !!!
po pierwsze LPG poprawia spalanie ON więc nawet przy minimalnych "dawkach" LPG, zmniejszy zużycie ON,
natomiast jakby dawać go dużo, i zostawić tylko dawkę minimalną ON by wymusić zapłon to oszczędności robią się POTĘŻNE,
pytanie czy ktoś już stosował i czy można gdzieś kupić gotowe instalacje?
czy wpływa to ujemnie na trwałość silnika?
PROSZĘ O POWSTRZYMANIE SIĘ OD GDYBANIA I NIC NIE WNOSZĄCYCH KOMENTARZY W
STYLU "LPG TO ZŁO" ALBO "NIGDY BYM NIE ZAGAZOWAŁ SWOJEJ BUNI BO TO BY JĄ ZABIŁO" !!!
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 18:46 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 4 razy.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
grzegorzp, ja sie tylko zastanawiam jak jest rozwiazana kwestia wtrysku
mamy silniki doladowane i generalnie gdzies trzeba dolozyc wtryskiwacze gazu
bo nie mozna raczej zastapic zwyklych bo musza podawac ON a polaczyc 2 w jedno raczej bedzie ciezko
druga sprawa to sterowanie - sterownik gazu musialby wymuszac zmniejszanie dawki ON przez glowny ECU
no i trzecia sprawa - tuning takiej hybrydki
mamy silniki doladowane i generalnie gdzies trzeba dolozyc wtryskiwacze gazu
bo nie mozna raczej zastapic zwyklych bo musza podawac ON a polaczyc 2 w jedno raczej bedzie ciezko
druga sprawa to sterowanie - sterownik gazu musialby wymuszac zmniejszanie dawki ON przez glowny ECU
no i trzecia sprawa - tuning takiej hybrydki
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Jak zawsze wielką niewiadomą pozostaje kwestia kosztów ale gdyby instalka kosztowała tak do 3 tyś zł to bez wahania bym ją założył do swojego... 60 tyś m rocznego przebiegu to i jest gdzie zaoszczędzić...
Jednakże nie wierzę w to aby obecna dysproporcja pomiędzy ceną Pb a LPG utrzymywała się tak na długi okres czasu... Rok - może 2 i cena LPG będzie wynosić 60% ceny Pb - tak jak jest na całym zachodzie... W przypadku diesla to będzie już ledwie 20% różnicy...
Jednakże nie wierzę w to aby obecna dysproporcja pomiędzy ceną Pb a LPG utrzymywała się tak na długi okres czasu... Rok - może 2 i cena LPG będzie wynosić 60% ceny Pb - tak jak jest na całym zachodzie... W przypadku diesla to będzie już ledwie 20% różnicy...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
Adam w benzynie sekwencyjnej też robi się dodatkowe wtryski, więc raczej problemu by nie było, wolałbym żeby w pierwszym momencie temat był o tym co ktoś już zrobił, jakieś działające już przykłady, i czy komuś uda się wygrzebać jakieś oferty firm, dopiero jak się okaże że nic nie znaleźliśmy to dopiero byśmy zaczęli gdybać, czy lepiej wkładać sekwencje, czy I/II gen, i czym to wysterować, bo myślę że takie DIY to raczej nie problem, I gen sterowany pedałem gazu, a w starszych sterownikach, można przecież zrobić 2 programy zmieniane na pstryczek z kabiny, więc jeden może być na ON a drugi, po rozgrzaniu silnika, włączasz i masz program który ma dawkę tylko by był zapłon, a turbiną steruje tak jakby było paliwo (bo paliwo LPG będzie sterowane/podawane) więc raczej w miarę prosta sprawa, pytanie tylko czy są już jakieś prototypy lub gotowe rozwiązania dostępne w Polsce, bądź nawet za granicą tylko żeby kupić, a kolejna sprawa, to jak to prawnie wygląda? tak samo jak w benzynie, zakłada się w wyspecjalizowanym zakładzie i robi przegląd raz na rok ?
ps.2 wklejajcie linki jak coś znajdziecie,
ps3 wygląda na to że w stanach chłopi wkładają najtańsze instalki gdzie dają małą ilośc LPG i dzięki temu silnik mniej pali.
ps. prosiłem żeby nie gdybać, są instalacje ( w przytoczonych linkach) w którym LPG jest już paliwem głównym a nie tylko pomaga spalić ON, tak czy inaczej gdyby dawało to oszczędność 20% to i tak wielu z nas opłacało by się wydać te 2 czy 3tysiące bo i tak po roku czy dwóch by się zwróciłobongo pisze:Adamm, z tego co wiem to objętość gazu jest stała.W sumie ma on za zadanie dopalić tylko on.Oszczędności rzędu 20%,czy się opłaca?Nie wiem
ps.2 wklejajcie linki jak coś znajdziecie,
ps3 wygląda na to że w stanach chłopi wkładają najtańsze instalki gdzie dają małą ilośc LPG i dzięki temu silnik mniej pali.
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 19:48 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 3 razy.
http://www.gasotronic.de/index.php?page=techniekgrzegorzp pisze:czy można gdzieś kupić gotowe instalacje?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
co do nitro w TDi. LPG moze byc zabujcze... te posty z linkow typu... LPG zwieksza zywotnosc silnika HAHAHAHA boze dobrzy są
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 21:43 przez PiotrusVW, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
właśnie o NIE PISANIE takich pierdół prosiłem, powietrze w silniku benzynowym też może być zabójcze bo jego nadmiar powoduje że mieszanka jest zbyt uboga i może wypalić tłoki, i jakoś ludzie nie piszą żeby nie stosować powietrzaPiotrusVW pisze: LPG moze byc zabujcze...
a temat jest o LPG a nie o podtlenku
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
znalazlem cos takiego http://www.diesellpg.co.uk/
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 12:24 pm ]
http://autospeed.com/cms/title_Diesel-L ... ticle.html
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 12:27 pm ]
http://www.dieselgasaustralia.com.au/de ... tallations
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 12:30 pm ]
kit do instalacji http://d-gas.com.au/4WDkitShop.aspx
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 12:24 pm ]
http://autospeed.com/cms/title_Diesel-L ... ticle.html
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 12:27 pm ]
http://www.dieselgasaustralia.com.au/de ... tallations
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 12:30 pm ]
kit do instalacji http://d-gas.com.au/4WDkitShop.aspx
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Ciekawi mnie jak wyglądają osiągi takiego auta zasilanego mieszanką lpg-on 80-20.
Z tego co zrozumiałem, stężenie gazu musi być na tyle niskie, żeby nie doszło do przypadkowego samoczynnego zapłonu przed dojściem tłoka do GMP, mieszanka powietrze - LPG musi być niepalna, a jednocześnie na tyle bogata, żeby po zmieszaniu się z odparowanym ON doszło do zapłonu, momentem w którym do niego dochodzi steruje się poprzez wtrysk oleju napędowego.
Taki sposób zasilania silnika to niewątpliwe oszczędności, bo zarówno ilość podawanego gazu jak i oleju jest niska, ale jak to się ma do osiągów auta?
[ Dodano: 13 Cze 2009 14:18 ]
wtryskiwacze gazu nie są potrzebne
Z tego co zrozumiałem, stężenie gazu musi być na tyle niskie, żeby nie doszło do przypadkowego samoczynnego zapłonu przed dojściem tłoka do GMP, mieszanka powietrze - LPG musi być niepalna, a jednocześnie na tyle bogata, żeby po zmieszaniu się z odparowanym ON doszło do zapłonu, momentem w którym do niego dochodzi steruje się poprzez wtrysk oleju napędowego.
Taki sposób zasilania silnika to niewątpliwe oszczędności, bo zarówno ilość podawanego gazu jak i oleju jest niska, ale jak to się ma do osiągów auta?
[ Dodano: 13 Cze 2009 14:18 ]
wtryskiwacze gazu nie są potrzebne
Ostatnio zmieniony sob cze 13, 2009 14:19 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości