Pomoc przy wymianie pompy wody
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pomoc przy wymianie pompy wody
Siemka wszystkim!
Mam ogromną prośbę o wskazówki jak wymienić pompę wody w mk2 silnik JR. Według książki trzeba wcześniej zdjąć alternator i łapę, do której jest przymocowany... wszystko ładnie pięknie, alternator wydostałem, odkręciłem śruby od łapy, które są na wierzchu ale do tych dwóch co są pod pompą wtryskową nie jak się dostać. Do tej prawej może jeszcze jakoś podejdzie oczkowym ale do tej od strony rozrządu nie mam najmniejszego pomysłu jak się dobrać... Zdjąłem obudową górną rozrządu z nadzieją że coś pomoże ale niestety nic z tego. Co do dolnej to czy nie trzeba zdjąć koła pasowego na wale by ją zdjąć bo odkręciłem obudowę ale zejść nie chciała. Rozrządu nie umiem naprawić więc wolałbym uniknąć jakiejkolwiek w niego ingerencji. może ma ktoś patent jak zdjąć tą łapę lub ogólny sposób na demontaż pompy? Autko stoi rozebrane, zagraca dziadkowi podwórko a ja nie wiem co tu dalej zrobić... Pomóżcie proszę...
Mam ogromną prośbę o wskazówki jak wymienić pompę wody w mk2 silnik JR. Według książki trzeba wcześniej zdjąć alternator i łapę, do której jest przymocowany... wszystko ładnie pięknie, alternator wydostałem, odkręciłem śruby od łapy, które są na wierzchu ale do tych dwóch co są pod pompą wtryskową nie jak się dostać. Do tej prawej może jeszcze jakoś podejdzie oczkowym ale do tej od strony rozrządu nie mam najmniejszego pomysłu jak się dobrać... Zdjąłem obudową górną rozrządu z nadzieją że coś pomoże ale niestety nic z tego. Co do dolnej to czy nie trzeba zdjąć koła pasowego na wale by ją zdjąć bo odkręciłem obudowę ale zejść nie chciała. Rozrządu nie umiem naprawić więc wolałbym uniknąć jakiejkolwiek w niego ingerencji. może ma ktoś patent jak zdjąć tą łapę lub ogólny sposób na demontaż pompy? Autko stoi rozebrane, zagraca dziadkowi podwórko a ja nie wiem co tu dalej zrobić... Pomóżcie proszę...
Wczoraj zacząłem taki sam temat.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... iew=newest
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... iew=newest
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 20:05 przez ricooo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Druidionin, zmieniasz całą pompę czy tylko ten "front" z wirnikiem? Jeśli to drugie, to Twoja robota z alternatorem chyba daremna - z tego co pamiętam, gdy u siebie wymieniałem (daawno to było więc słabo pamiętam), to alternatora nie zdejmowałem. Trzeba na pewno zdjąć to metalowe koło pasowe z wału korbowego (na 4 śruby imbus) i tą plastikową osłonę co jest pod nim.
Więcej szczegółów nie pamiętam, jak zajrzę pod maskę, to może coś mi się przypomni
Więcej szczegółów nie pamiętam, jak zajrzę pod maskę, to może coś mi się przypomni
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 20:18 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mam w bagażniku nowy front od Ruvillepiori pisze:zmieniasz całą pompę czy tylko ten "front" z wirnikiem?
Nie do końca ,bo gdy alternator ładuje to rzęzi i choć nie ma wielkich luzów to rozbiorę jak zdążę przy okazjipiori pisze:Twoja robota z alternatorem chyba daremna
Małe z pompy również trzeba chyba zdjąć aby wybrać dolną osłonę rozrządu czy nie? Przy okazji trzeba je później jakoś specjalnie wywarzać lub coś w ten deseń?piori pisze:Trzeba na pewno zdjąć to metalowe koło pasowe z wału korbowego (na 4 śruby imbus)
Ta dolna osłona rozrządu na ile śrub jest przykręcona? Na pewno u góry od strony alternatora na jedną i na dole pomiędzy kołami jedną imbusową ale czy coś jeszcze?
Ale ja nie potrafię ustawić rozrządu a opis w książce to dla mnie czarna magiaricooo pisze:Przecież Mieniu_69 opisał jak dostać się do tej śruby i chyba innej drogi nie ma.
O pompie wody czy wspomagania myślisz? Bo trochę tych pomp tam jest w sumieDruidionin pisze:Małe z pompy również trzeba chyba zdjąć aby wybrać dolną osłonę rozrządu czy nie?
Nic się nie wyważa, jedynie koło na wale jest ciężkie, ale jest już fabrycznie wyważone (ma takie nawierty) i nie da się go założyć w innej pozycji niż było, bo ma rowek ustalający.
2 śruby i jedna nakrętka:Druidionin pisze:Ta dolna osłona rozrządu na ile śrub jest przykręcona?
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 23:55 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Chodziło o pompę wody, wspomagania nie mam...piori pisze:O pompie wody czy wspomagania myślisz
Jednak po dwóch dniach walki na przemian z ojcem poddaliśmy się... koło na wale korbowym za chiny nie chciało się odkręcić(główna środkowa nakrętka) więc złożyliśmy do kupy i poczekam aż będzie małe remoncik to mechanik wymieni za jednym razem...
Jednak po złożeniu szlag nas trafił bo głównym źródłem utraty płynu jest to cholerne plastikowe kolanko od termostatu(pompa swoją drogą cieknie i ma luz ale niewiele), wymieniliśmy już termostat, uszczelki, kolanko, wąż szczelny a płyn i tak ucieka spod śrub tego plastikowego kolanka... Ma ktoś jakiś patent na to ustrojstwo bo mnie krew zalewa
Bardzo dobrze że nie dała się odkręcić - jej się nie odkręca, bo mocuje ona zębate koło rozrządu. O wadliwych klinach na tym kole krąży po forum wiele przykrych historii zakończonych zniszczeniem silnika. A jakbyś potem przykręcił starą śrubę to strach myśleć. Duże podwójne koło na pasek klinowy mocowane jest tylko czterema śrubami na klucz imbusowy. Po ich odkręceniu trzeba koło potraktować drewnianym albo gumowym młotkiem. Wiem że wygląda to tak jakby trzymała je jeszcze ta centralna śruba, ale tak nie jest.Druidionin pisze:koło na wale korbowym za chiny nie chciało się odkręcić(główna środkowa nakrętka)
Ostatnio zmieniony sob cze 13, 2009 22:16 przez piori, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odkręciliśmy, waliliśmy i gumowym i przez drewno zwykłym i nawet nie drgnęło...piori pisze:Duże podwójne koło na pasek klinowy mocowane jest tylko czterema śrubami na klucz imbusowy. Po ich odkręceniu trzeba koło potraktować drewnianym albo gumowym młotkiem. Wiem że wygląda to tak jakby trzymała je jeszcze ta centralna śruba, ale tak nie jest.
Może w przyszły weekend spróbujemy znów...
Z tym kołem to tak jest, trzyma się jak zaczarowane. Sąsiad ostatnio przy zmianie paska rozrządu w passacie też w akcie desperacji chciał odkręcać centralną śrubę, na szczęście w porę go powstrzymałem.
A kółko na pompie wody trzeba odkręcić no i potem przykręcić na nową pompę, trochę jest kłopot z jego zablokowaniem żeby się nie obracało przy odkręcaniu i chyba wygodniej wyjąć starą pompę (o ile się da, mam wątpliwości) z kółkiem i spokojnie odkręcić na stole.
Szkoda że tak daleko mieszkasz (koło Stargardu Szczecińskiego?), chętnie bym pomógł, mam narzędzia, warunki też w miarę no i temat już przerabiałem.
A kółko na pompie wody trzeba odkręcić no i potem przykręcić na nową pompę, trochę jest kłopot z jego zablokowaniem żeby się nie obracało przy odkręcaniu i chyba wygodniej wyjąć starą pompę (o ile się da, mam wątpliwości) z kółkiem i spokojnie odkręcić na stole.
Szkoda że tak daleko mieszkasz (koło Stargardu Szczecińskiego?), chętnie bym pomógł, mam narzędzia, warunki też w miarę no i temat już przerabiałem.
Ostatnio zmieniony sob cze 13, 2009 22:37 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Z tym sobie poradziliśmy, choć i nie bez problemu Klucz płaski bodajże rozmiar 24 blokujesz o śruby imbusowe od góry, jeden zapiera się jak głupi a z dołu drugi odkręca grzechotkąpiori pisze:A kółko na pompie wody trzeba odkręcić no i potem przykręcić na nową pompę
jakieś 30 km od Ale to tylko co niektóre weendy, zazwyczaj siedzę w Szczeciniepiori pisze:Szkoda że tak daleko mieszkasz (koło Stargardu Szczecińskiego?),
jak uporasz sie ze zdjeciem kola pasowego, dolnej oslony rozrzadu, i zaczniesz bawic sie w odkrecanie pompy to pamietaj zeby uwazac na sruby ja mocujace, nikt nie napisal a lubia sie urywac i wtedy to juz pozostaje tylko wyjmowanie pompy wtr. i obudowy pompy wody;)
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 11:30 przez jaku89, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 216 gości