Spalanie na biegu jałowym a FIS

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Spalanie na biegu jałowym a FIS

Post autor: fleshu » czw cze 11, 2009 01:58

Może głupie to pytanie > ale..
Czy FIS ma pokazywać wartości spalania na biegu jałowym?
U mnie jest tak że:
Jak jade to spalanie dynamiczne pokazuje normalne wartości.
Jak się zatrzymam w miejscu to na wszkazaniu mam tylko ostatnią wartość jaka była w czasie jazdy.
Moge sobie deptać po gazie stojąc w miejscu a wskazania są i tak takie same jak przed zatrzymaniem całkowitym(ostatnia wartość).
Jak nagle się zatrzymam po wcześniejszym depnięciu gazu to spalanie pokazuje np 9 l.

Nie wiem czy mi się tylko wydawało czy to był fakt że jeszcze jakiś rok temu na blacie miałem wskazania nawet na postoju.

No i jeszcze : Czy dane spalań pochodzą z nastawnika, czujnika prędkości, lub są naliczane jeszcze z innych źródeł????



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 11, 2009 10:03

nowsze fisy przełączały sie z l/100km na l/h na postoju, starsze niektóre można podobno przekodować. jak go nie masz teraz to pewnie ci sie wydawało


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
MIT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 29, 2007 17:04
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: MIT » czw cze 11, 2009 10:08

fleshu pisze:Jak jade to spalanie dynamiczne pokazuje normalne wartości.
Jak się zatrzymam w miejscu to na wszkazaniu mam tylko ostatnią wartość jaka była w czasie jazdy.
Mam to samo...też chciałbym aby pokazywał na postoju w l/h tak jak pokazuje VAG


Obrazek
115/285 => 138/347

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 11, 2009 13:44

Pamiętam że tak było - jak np hamowałem i zatrzymywałem się to wskazanie schodziło w dół i zatrzymywało się na samych wskazaniach biegu jałowego > teraz to go można powiesić nawet na 15 l a przy bardzo delikatnym zwalnianiu nawet na 0,2 - a to chyba nie jest normalne. Dodam że wszystko zostało sprawdzone > pełen vag robie sobie raz na miesiąc, timing na pompie jest wzorowy, fis liczy od granicy 00 do 20l przy maksymalnym nadepnięciu na niskim biegu.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 11, 2009 14:36

nie da sie zatrzymać na samych wskazaniach biegu jałowego na fisie bez zmiany na l/h. wystarczy że postoisz jakiś czas na wolnych i spalanie pójdzie do góry, w korku nawet 60l może pokazać. więc pamięć cie raczej zawodzi.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 11, 2009 14:40

Zobaczymy - dzisiaj test zrobie > po ostrym ruszeniu, zatrzymam go i niech tak sobie pyrka ps nigdy na liczniku nie pokazało mi więcej niż 26 > ale na tym etapie silnik był do roboty > teraz przepływka nowa jest silnik prawie skończony i przy deptaniu na chwilowym jest max 20 no ale na postoju wiekszym nigdy nie zwracałem uwagi.



Awatar użytkownika
MIT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 29, 2007 17:04
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: MIT » czw cze 11, 2009 16:40

Cinek pisze:wystarczy że postoisz jakiś czas na wolnych i spalanie pójdzie do góry, w korku nawet 60l może pokazać. więc pamięć cie raczej zawodzi.
Cała prawda :bigok: na wolnych obrotach w korku spalanie na FISie rośnie powoli...oczywiście potem zawyża to średnią :grrr:


Obrazek
115/285 => 138/347

AJM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: AJM » czw cze 11, 2009 16:45

Ale czy wskazania według FIS w l/100 podczas postoju, jest prawidłowe? Czy powinno jednak byc l/h? Mam ten sam problem, FIS zacina sie w pewnym momencie i pokazuje cały czas ta sama wartosc chwilowego spalania. Wiem, ze po zresetowaniu kompuetra, pokazuje wszystko ok, na postoju 0,8 i podczas jazdy wicej, ale po przejechaniu około 100km spowrotem źle pokazuje.



Awatar użytkownika
MIT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 29, 2007 17:04
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: MIT » czw cze 11, 2009 19:27

no niestety w tych naszych starszych 1/2 FIS tak już jest..i inaczej chyba nie będzie,być może coś się da zrobić z kodowaniem ale jak by kto wiedział pewnie by tu napisał,więc raczej się nie da :otepienie:


Obrazek
115/285 => 138/347

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 11, 2009 19:48

No i cool - o takie wnioski chodziło - przynajmniej mam pewność a z tymi omamami postaram się powalczyć heeh Dzięks.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości