Jakie sprzęgło (firma i rozmiar) do 1.6 TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Jakie sprzęgło (firma i rozmiar) do 1.6 TD

Post autor: Pitterekk » ndz cze 07, 2009 00:23

Witam. niedawno kupiłem golfika... cuż sprzęgło było słabe, brało strasznie wysoko. niestety zrobiłem z 9 tys km. i czuć wyraźnie że bierze jeszcze wyżej. a na przeglądzie miałem duże problemy z wyjechaniem z tych rolek... jakoś wyjechałem ale sprzęgło puszczone a auto stoi.. ;/ (najwyraźniej musi sie ślizgać ? ) wiec przymierzam sie do wymiany. chce to zrobić raz a porządnie. chce kupić jakiś dobry komplet do naprawy (mieć pewne że mechanik mi wsadzi to co ja mu przyniose)

i tu sie pojawia pytanie - jakie to sprzęgło ma być ?? bo podobno są 2 rozmiary 200 i 210mm.

mam golfa w dowodzie 1986 SKŁADAK. w oznaczenia budy wynika 87r. (H), a na silniku w tym miejscu co powinien być numer silnika nie ma nic (nie znalazłem zadnych oznaczeń na silniku, a naprawde szukałem...) i pytanie jak tu dobrać sprzęgło żeby nie wywalić głupio kasy. w dowodzie mam 70 koni - z turbiną. bez interculera. czyli mam silnik JR ??

i przedewszystkim jakie to sprzęgło kupić ??

czy przy wymianie sprzęgła można od razu zniwelować wycieki ze skrzyni ? (dużo więcej mnie to wyjdzie ? ) wydaje mi sie że jest nieszczelnosc między skrzynią a silnikiem(tu jest jakaś uszczelka? ), a druga nieszczelność jest koło tego elementu. zaznaczyłem na czarno na zdjęciu... Skrzynia
skrzynia jest troche mokra u góry bo nieumiejętnie był nalewany płyn i sie trochu wylało.

Proszę o pomoc osoby wiedzące. szukałem na forum ale nikt nie miał takiego problemu że nie wie jaki ma silnik


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » ndz cze 07, 2009 00:29

Pitterekk pisze:czyli mam silnik JR ??
Tak, masz JR.
Pitterekk pisze:przedewszystkim jakie to sprzęgło kupić ??
zależy ile chcesz na to przeznaczyć
Pitterekk pisze:czy przy wymianie sprzęgła można od razu zniwelować wycieki ze skrzyni ? (dużo więcej mnie to wyjdzie ? )
raczej tak, kwestia rozebrania i wymiany uszczelek oraz uszczelniaczy

[ Dodano: 07 Cze 2009 00:34 ]
http://moto.allegro.pl/item651698082_sp ... td_td.html
http://moto.allegro.pl/item641179199_vw ... ocisk.html
http://moto.allegro.pl/item648647723_sp ... ibiza.html

[ Dodano: 07 Cze 2009 00:39 ]
Do 1V - 200 mm (4S) - zazwyczaj montowana skrzynia
Do JR - 210 mm (4T)
Do SB - 210 mm (jw.)


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Pitterekk » ndz cze 07, 2009 00:59

kasy mi nie żal na sprzęgło. nowe chce. firma jaka najlepsza ? sachs najdroższy z tego co patrzyłem :) a ten luk będzie ok ?


Do JR - 210 mm (4T)
skrzynie mam 5 biegów + wsteczny.

czyli ma być sprzęgło 210mm do mojej skrzyni ??

http://www.allegro.pl/item653916094_spr ... _1_9d.html
http://www.allegro.pl/item653916104_spr ... 1_9td.html


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » ndz cze 07, 2009 08:58

Pitterekk pisze:sachs najdroższy z tego co patrzyłem :) a ten luk będzie ok ?
Sachs najlepszy ale drogi. Luka zakladalem duzo bo tansze jest) i nikt sie nie skarzyl nie bylo reklamacji (oczywiscie tylko cywilne autka) ale czytalem ostatnio na forum ze luk to badziew. Ja tej informacji nie potwierdze bo nie mam z lukiem zlych doswiadczen. Co prawda w firmie gdzie pracuje montujemy tylko sachsa.



Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » ndz cze 07, 2009 14:51

Pitterekk pisze:kasy mi nie żal na sprzęgło.
zakładaj sachs-a,


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Pitterekk » ndz cze 07, 2009 15:16

aha.. czyli sachs. i wszystko jasne.

ale przepraszam że sie upewnie po raz 10... napewno ma być to sprzęgło 210 mm ? :)

łozysko wyciskowe to sie tam jakieś jeszcze kupi... ;)


i czy możliwe że miałem założone złe sprzęgło (np. 200mm) i dlatego tak u góry bierze bardzo ? (nie ździwiło by mnie to, w tym aucie wiele rzeczy było zrobione źle - teraz jest dobrze po moich interwencjach, ale nie wykluczone że ktos przedemną mógł złe włozyć. :D i dlatego pisze żeby potem mechanik sie nie ździwił że jest 200 w aucie a ja mu 210 dałem.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14145
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 07, 2009 15:40

Pitterekk pisze:i czy możliwe że miałem założone złe sprzęgło (np. 200mm) i dlatego tak u góry bierze bardzo ?
200mm i 210mm to jest średnica tarczy,natomiast na to czy sprzęgło bierze niżej lub wyżej wpływa grubość okładzin owej tarczy :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Pitterekk » ndz cze 07, 2009 16:39

hmm... chodziło mi o magiczny cytat z książki serwisowej:

"UWAGA: Od 1.87 nastąpiła zmiana przełożenia sprężyny membranowej, pozwala to na łatwiejsze uruchamianie sprzęgła. W przypadku wymiany tarczy dociskowej lub tarczy sprzęgła należy zwracać uwagę na dokładne ich dobranie w oparciu o numer silnika oraz wyróżnik literowy. W innym bowiem wypadku nie nastąpi prawidłowe wyłączenie sprzęgła."

oto mi chodzi. i myslałem że chodzi o średnice.

czyli ponawiam pytanko - 210 mm ? :)

[ Dodano: 07 Cze 2009 16:50 ]
właśnie sprawdziłem. moja skrzynia to 4S


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » pn cze 08, 2009 20:15

Ale i w 4S może być założona tarcza 210 mm, ale pewnie orginalna powiedziała pa pa i założyli co mieli Ciężka sprawa:
1) trzeba odkręcić skrzynie i wtedy będzie wiadomo
2) kupić sprzęgło 210mm z dociskiem (podejdzie do tej skrzyni) i ewentualnie szukać koła zamachowego do takowej tarczy bo wcale nie jest powiedziane że tam jest 200 mm.


Nic już nie będzie takie same.

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt cze 09, 2009 00:01

Krzysiek W. pisze:ewentualnie szukać koła zamachowego do takowej tarczy
koło pasuje z 1,8 benzyny znajdzie na szrocie za jakieś parenaście zł.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr cze 10, 2009 15:23

Pitterekk, dokładnie jak koledzy piszą, nawet jeśli masz teraz 200mm to i tak kup nowe 210mm. W najgorszym wypadku będziesz musiał dokupić jeszcze to większe koło zamachowe, ale to już "grosze" przy cenie reszty zestawu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości