Czy w Silnikach ALH i 1Z po wymianie paska rozrządu trzeba?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

_PoLo_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw maja 22, 2008 17:42
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Czy w Silnikach ALH i 1Z po wymianie paska rozrządu trzeba?

Post autor: _PoLo_ » sob cze 06, 2009 19:19

Czy w Silnikach ALH i 1Z po wymianie paska rozrządu trzeba sprawdzać bądź zmieniać ustawienie początku tłoczenia pompy wtryskowej ?


pozdrawiam


_PoLo_



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » sob cze 06, 2009 19:27

tak



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » sob cze 06, 2009 19:44

Odnośnie ALH - ?????
Co prawda nie sprawdzałem VAG`iem ale rozrząd cały zblokowany, pasek stary zdjęty, nowy dokładnie tak samo założony, żadne z kół nawet o pół milimetra nie drgnęło - z resztą gdyby się przestawiło chociażby o milimetr to już bym paska nie założył, wszystko napięte, sprawdzone, silnik odpalony - działa. Odpala tak jak odpalał bez względu na temperaturę, pali tak jak palił i śmiga tak jak śmigał - no to co tam może się przestawić???


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » sob cze 06, 2009 20:35

Po wymianie rozrządu należałoby sprawdzić i ewentualnie ustawić kąt wtrysku i to najlepiej z podpiętym kompem coby dokładnie to zrobić, a nie jak niektórzy 'na słuch'.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob cze 06, 2009 20:49

wypadało by sprawdzić

Piasek, a w ALH nie jest tak jak w ze 3a koło rozrządu ,której jest na stożku sciągnąć i dopiero zakładać ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob cze 06, 2009 20:52

w kazdym na pompie trzeba po wymianie paska sprawdzic i ewentualnie wyregulowac

w ALH rusza sie kolem a nie pompa :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » ndz cze 07, 2009 09:54

To_mas pisze:Piasek, a w ALH nie jest tak jak w ze 3a koło rozrządu ,której jest na stożku ściągnąć i dopiero zakładać ?
Nigdy nic takiego nie robiliśmy... A już w kilku ALH nie wspominając o całej rzeszy innych TDI (wszak to popularny silnik)... Blokada rozrządu, zluzowanie napinacza, zdjęcie paska, wymiana rolek, założenie paska,wstępny naciąg, zdjęcie blokad, 3 pełne obroty wału w kierunku przeciwnym, kontrola\korekta napięcia napinacza, kontrola znaków, złożenie obudowy: 40-60min spokojnej roboty, silnik pali na dotyk i w drogę...
Ale spotkałem się z opiniami: "jak wy to wymieniacie?" Bo jak mu ostatnio wymieniali to pozwalali wszystkie koła lub przynajmniej jedno i później ustawianie, regulacje, korekty... Można i tak - tylko po co?? Raz tylko zdejmowaliśmy koła w AFN`ie jak sobie klient po 360 tyś km zażyczył wymianę kół zębatych rozrządu na nowe wraz z paskiem...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz cze 07, 2009 11:02

Piasek, powinno sie zbijac kolo walka rozrzadu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz cze 07, 2009 13:26

Piasek pisze:Nigdy nic takiego nie robiliśmy...
ja tez wcześniej zmieniałem nie ruszając koła ale od jakiegoś czasu staram sie je ściągać.
ustawiam zakładam, sprawdzam kąt, ustawiam i jazda

nawet jak robisz to bez zdejmowania koła co nie jest jakimś grzechem to i tak warto kąt sprawdzić :)



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » ndz cze 07, 2009 15:25

Piasek pisze: 3 pełne obroty wału w kierunku przeciwnym
Poczytałem instrukcję serwisową i tam pisze o obrotach (dwóch) ale zgodnych z obrotami silnika. Ma to znaczenie?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn cze 08, 2009 08:26

figurel pisze:Poczytałem instrukcję serwisową i tam pisze o obrotach (dwóch) ale zgodnych z obrotami silnika. Ma to znaczenie?
Nie sądzę... Chodzi po prostu o zniwelowanie naprężeń paska na poszczególnych odcinkach i wyrównanie jego naprężenia na całym obwodzie i dokonanie ewentualnej korekty naprężenia oraz o sprawdzenie czy po 1-2-3 obrotach wału znaki nadal się pokrywają... Kierunek obrotów wału nie ma znaczenia...
Ostatnio zmieniony pn cze 08, 2009 08:27 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » pn cze 08, 2009 08:58

Adamm pisze:Piasek, powinno sie zbijac kolo walka rozrzadu
Powinno sie rowniez ustawic idealnie blokade walka rozrzadu za pomoca szczelinowmierzy.
Po zbiciu kola rozrzadu i odpowiednim zablokowaniu walka rozrzadu mozemy powiedziec ze mamy "idealnie" zlorzony rozrzad.


Piasek niektorzy mechanicy ustawiaja rozrzad na mazak i tez mówia ze wszytko ladnie chula :okej:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 08, 2009 09:49

scols11 pisze:Piasek niektorzy mechanicy ustawiaja rozrzad na mazak i tez mówia ze wszytko ladnie chula
tylko ciekawe jak dlugo :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 196 gości