Jakie sprzęgło (firma i rozmiar) do 1.6 TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie sprzęgło (firma i rozmiar) do 1.6 TD
Witam. niedawno kupiłem golfika... cuż sprzęgło było słabe, brało strasznie wysoko. niestety zrobiłem z 9 tys km. i czuć wyraźnie że bierze jeszcze wyżej. a na przeglądzie miałem duże problemy z wyjechaniem z tych rolek... jakoś wyjechałem ale sprzęgło puszczone a auto stoi.. ;/ (najwyraźniej musi sie ślizgać ? ) wiec przymierzam sie do wymiany. chce to zrobić raz a porządnie. chce kupić jakiś dobry komplet do naprawy (mieć pewne że mechanik mi wsadzi to co ja mu przyniose)
i tu sie pojawia pytanie - jakie to sprzęgło ma być ?? bo podobno są 2 rozmiary 200 i 210mm.
mam golfa w dowodzie 1986 SKŁADAK. w oznaczenia budy wynika 87r. (H), a na silniku w tym miejscu co powinien być numer silnika nie ma nic (nie znalazłem zadnych oznaczeń na silniku, a naprawde szukałem...) i pytanie jak tu dobrać sprzęgło żeby nie wywalić głupio kasy. w dowodzie mam 70 koni - z turbiną. bez interculera. czyli mam silnik JR ??
i przedewszystkim jakie to sprzęgło kupić ??
czy przy wymianie sprzęgła można od razu zniwelować wycieki ze skrzyni ? (dużo więcej mnie to wyjdzie ? ) wydaje mi sie że jest nieszczelnosc między skrzynią a silnikiem(tu jest jakaś uszczelka? ), a druga nieszczelność jest koło tego elementu. zaznaczyłem na czarno na zdjęciu... Skrzynia
skrzynia jest troche mokra u góry bo nieumiejętnie był nalewany płyn i sie trochu wylało.
Proszę o pomoc osoby wiedzące. szukałem na forum ale nikt nie miał takiego problemu że nie wie jaki ma silnik
i tu sie pojawia pytanie - jakie to sprzęgło ma być ?? bo podobno są 2 rozmiary 200 i 210mm.
mam golfa w dowodzie 1986 SKŁADAK. w oznaczenia budy wynika 87r. (H), a na silniku w tym miejscu co powinien być numer silnika nie ma nic (nie znalazłem zadnych oznaczeń na silniku, a naprawde szukałem...) i pytanie jak tu dobrać sprzęgło żeby nie wywalić głupio kasy. w dowodzie mam 70 koni - z turbiną. bez interculera. czyli mam silnik JR ??
i przedewszystkim jakie to sprzęgło kupić ??
czy przy wymianie sprzęgła można od razu zniwelować wycieki ze skrzyni ? (dużo więcej mnie to wyjdzie ? ) wydaje mi sie że jest nieszczelnosc między skrzynią a silnikiem(tu jest jakaś uszczelka? ), a druga nieszczelność jest koło tego elementu. zaznaczyłem na czarno na zdjęciu... Skrzynia
skrzynia jest troche mokra u góry bo nieumiejętnie był nalewany płyn i sie trochu wylało.
Proszę o pomoc osoby wiedzące. szukałem na forum ale nikt nie miał takiego problemu że nie wie jaki ma silnik
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
Tak, masz JR.Pitterekk pisze:czyli mam silnik JR ??
zależy ile chcesz na to przeznaczyćPitterekk pisze:przedewszystkim jakie to sprzęgło kupić ??
raczej tak, kwestia rozebrania i wymiany uszczelek oraz uszczelniaczyPitterekk pisze:czy przy wymianie sprzęgła można od razu zniwelować wycieki ze skrzyni ? (dużo więcej mnie to wyjdzie ? )
[ Dodano: 07 Cze 2009 00:34 ]
http://moto.allegro.pl/item651698082_sp ... td_td.html
http://moto.allegro.pl/item641179199_vw ... ocisk.html
http://moto.allegro.pl/item648647723_sp ... ibiza.html
[ Dodano: 07 Cze 2009 00:39 ]
Do 1V - 200 mm (4S) - zazwyczaj montowana skrzynia
Do JR - 210 mm (4T)
Do SB - 210 mm (jw.)
Nic już nie będzie takie same.
kasy mi nie żal na sprzęgło. nowe chce. firma jaka najlepsza ? sachs najdroższy z tego co patrzyłem a ten luk będzie ok ?
Do JR - 210 mm (4T)
skrzynie mam 5 biegów + wsteczny.
czyli ma być sprzęgło 210mm do mojej skrzyni ??
http://www.allegro.pl/item653916094_spr ... _1_9d.html
http://www.allegro.pl/item653916104_spr ... 1_9td.html
Do JR - 210 mm (4T)
skrzynie mam 5 biegów + wsteczny.
czyli ma być sprzęgło 210mm do mojej skrzyni ??
http://www.allegro.pl/item653916094_spr ... _1_9d.html
http://www.allegro.pl/item653916104_spr ... 1_9td.html
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
Sachs najlepszy ale drogi. Luka zakladalem duzo bo tansze jest) i nikt sie nie skarzyl nie bylo reklamacji (oczywiscie tylko cywilne autka) ale czytalem ostatnio na forum ze luk to badziew. Ja tej informacji nie potwierdze bo nie mam z lukiem zlych doswiadczen. Co prawda w firmie gdzie pracuje montujemy tylko sachsa.Pitterekk pisze:sachs najdroższy z tego co patrzyłem a ten luk będzie ok ?
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
aha.. czyli sachs. i wszystko jasne.
ale przepraszam że sie upewnie po raz 10... napewno ma być to sprzęgło 210 mm ?
łozysko wyciskowe to sie tam jakieś jeszcze kupi...
i czy możliwe że miałem założone złe sprzęgło (np. 200mm) i dlatego tak u góry bierze bardzo ? (nie ździwiło by mnie to, w tym aucie wiele rzeczy było zrobione źle - teraz jest dobrze po moich interwencjach, ale nie wykluczone że ktos przedemną mógł złe włozyć. i dlatego pisze żeby potem mechanik sie nie ździwił że jest 200 w aucie a ja mu 210 dałem.
ale przepraszam że sie upewnie po raz 10... napewno ma być to sprzęgło 210 mm ?
łozysko wyciskowe to sie tam jakieś jeszcze kupi...
i czy możliwe że miałem założone złe sprzęgło (np. 200mm) i dlatego tak u góry bierze bardzo ? (nie ździwiło by mnie to, w tym aucie wiele rzeczy było zrobione źle - teraz jest dobrze po moich interwencjach, ale nie wykluczone że ktos przedemną mógł złe włozyć. i dlatego pisze żeby potem mechanik sie nie ździwił że jest 200 w aucie a ja mu 210 dałem.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
hmm... chodziło mi o magiczny cytat z książki serwisowej:
"UWAGA: Od 1.87 nastąpiła zmiana przełożenia sprężyny membranowej, pozwala to na łatwiejsze uruchamianie sprzęgła. W przypadku wymiany tarczy dociskowej lub tarczy sprzęgła należy zwracać uwagę na dokładne ich dobranie w oparciu o numer silnika oraz wyróżnik literowy. W innym bowiem wypadku nie nastąpi prawidłowe wyłączenie sprzęgła."
oto mi chodzi. i myslałem że chodzi o średnice.
czyli ponawiam pytanko - 210 mm ?
[ Dodano: 07 Cze 2009 16:50 ]
właśnie sprawdziłem. moja skrzynia to 4S
"UWAGA: Od 1.87 nastąpiła zmiana przełożenia sprężyny membranowej, pozwala to na łatwiejsze uruchamianie sprzęgła. W przypadku wymiany tarczy dociskowej lub tarczy sprzęgła należy zwracać uwagę na dokładne ich dobranie w oparciu o numer silnika oraz wyróżnik literowy. W innym bowiem wypadku nie nastąpi prawidłowe wyłączenie sprzęgła."
oto mi chodzi. i myslałem że chodzi o średnice.
czyli ponawiam pytanko - 210 mm ?
[ Dodano: 07 Cze 2009 16:50 ]
właśnie sprawdziłem. moja skrzynia to 4S
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
Ale i w 4S może być założona tarcza 210 mm, ale pewnie orginalna powiedziała pa pa i założyli co mieli Ciężka sprawa:
1) trzeba odkręcić skrzynie i wtedy będzie wiadomo
2) kupić sprzęgło 210mm z dociskiem (podejdzie do tej skrzyni) i ewentualnie szukać koła zamachowego do takowej tarczy bo wcale nie jest powiedziane że tam jest 200 mm.
1) trzeba odkręcić skrzynie i wtedy będzie wiadomo
2) kupić sprzęgło 210mm z dociskiem (podejdzie do tej skrzyni) i ewentualnie szukać koła zamachowego do takowej tarczy bo wcale nie jest powiedziane że tam jest 200 mm.
Nic już nie będzie takie same.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości