Dosc glosne Cykanie w okolocach zaworu EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn cze 01, 2009 15:11

bartiboro, No to tdi timing i do roboty - jak masz vaga, klucz nr 13 i 22 to można sobie pod domkiem korekte zrobić ---> najczęściej polskie warsztaty tylko pasek potrafią pozakładać > jak się zapytasz o ustawienie koła pompy to zobaczysz wielkie oczy!



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » wt cze 02, 2009 09:52

fleshu pisze:bartiboro, No to tdi timing i do roboty - jak masz vaga, klucz nr 13 i 22 to można sobie pod domkiem korekte zrobić ---> najczęściej polskie warsztaty tylko pasek potrafią pozakładać > jak się zapytasz o ustawienie koła pompy to zobaczysz wielkie oczy!
Wiem, byłem u dwóch takich to mówili, że u nich to 'się nie da' i twierdzili, że to popychacze nawet nie podłączając kompa :rotfl: . Ten mech co byłem to radzi, coby rozrząd wymienić też bo już ponad 50tkm najechane jest, a kąt i inne rzeczy ma poustawiać. Dodam, że silnik chodzi jak traktor prawie, rozklekotał się tak w przeciągu 10 m-cy.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt cze 02, 2009 11:44

50tkm - nie za szybko się sypie? Pewnie nawet Napinacza dobrze nie ustawili - pasek się rozciąga. Masz w FAQ narysowane - napinacz ma punkt znacznikowy naciągu i tak ma być ustawiony > jeżeli będzie za słabo to może pasek przeskoczyć (będzie klepał napinacz)> jak za mocno to szybko pasek się powyciera lub może nawet strzelić. Dodatkowo zapytaj się mechaniora czy potrzeba luzować koło wałka rozrządu? > Jeżeli powie ci że tak to będzie znaczyło że zna się na rzeczy > w tych silnikach nie ma klina pod tym kołem i w celu ustawienia synchronizacji wałka z głównym wałem musi być to koło luzowane. Złe ustawienie to nie tylko głośna praca, wysokie spalanie i brak mocy ale także odgłos cykania. A super głośne rytmiczne cykanie to tak jw. szklankopopychacze.



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » wt cze 02, 2009 13:47

fleshu pisze:50tkm - nie za szybko się sypie? Pewnie nawet Napinacza dobrze nie ustawili - pasek się rozciąga. Masz w FAQ narysowane - napinacz ma punkt znacznikowy naciągu i tak ma być ustawiony > jeżeli będzie za słabo to może pasek przeskoczyć (będzie klepał napinacz)> jak za mocno to szybko pasek się powyciera lub może nawet strzelić. Dodatkowo zapytaj się mechaniora czy potrzeba luzować koło wałka rozrządu? > Jeżeli powie ci że tak to będzie znaczyło że zna się na rzeczy > w tych silnikach nie ma klina pod tym kołem i w celu ustawienia synchronizacji wałka z głównym wałem musi być to koło luzowane. Złe ustawienie to nie tylko głośna praca, wysokie spalanie i brak mocy ale także odgłos cykania. A super głośne rytmiczne cykanie to tak jw. szklankopopychacze.
Dzięki za info, a zapytać nieomieszkam - ponoć mech jest dobry i zna się na tdikach. Tłumaczył mi coś o mechanicznym ustawianiu wałka, regulacji pompą kąta wtrysku itp. oczywście z kontrolą kompem. Co do rozrządu to by się zgadzało, bo z rana nie pali najlepiej, rzuci niebieską chmurę, jak ciepły to od strzała, chodzi jak traktor no i przy większych obrotach słabnie. Pasek (robiony w salonie przy 180tkm - teraz 231tkm) myślałem, że dopiero po 90tkm bo salonowy, ale wyprowadził mnie z błędu, że max po 60tkm trzeba. Zobaczymy w czwartek po robocie jak będzie cykał :) Dam znać.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 03, 2009 02:33

Zrobiłem drobny opis działania odmy w TDI-kach - skoda męczyć dalej nasze silniczki - zerknijcie sobie apropos cykania - bo w tych blokach silnikowych które mamy, przez oliwkę z odmy można powycierać pierścienie > zerknijcie sobie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » sob cze 06, 2009 19:29

Witam,

dziś wymieniliśmy popychacze zaworów komplet i silnik teraz pracuje jak nowy w porównaniu z tym co było, mięciutko i bez żadnych cykadełek.
Szklanki Febi - 8 sztuk - 200zł
Jako ciekawostkę dodam, że udało się bez demontowania rozrządu :chytry:
Problem cykania w klekotania rozwiązany.
Pozdrawiam



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » sob cze 06, 2009 21:06

bartiboro pisze: Jako ciekawostkę dodam, że udało się bez demontowania rozrządu :chytry:
A cóż to znaczy? Wałek rozrządu musiałeś zdjąć, napinacz poluzować, pasek zsunąć. Koło zdjąć? To nie jest to demolka rozrządu?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości