oszukać map sensor

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:58
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: matuz » pn cze 01, 2009 13:32

jak podziurawisz wężyk od mapsensora, to (miałem dziurawy - mam już wymieniony):
1. auto Ci przestanie jechać - bo będzie nieszczelność w dolocie -niby mała dziurka, ale wężyki są gumowe, czyli plastyczne (kiedyś zobaczyłem, jak koleś przygazował do 2500 rpm, a ja patrzyłem pod maskę, czy nie ucieka powietrze z dolotu. uwierz. spie*****!!!)
2. zobaczysz za sobą zasłonę dymną (u mnie był ten właśnie wężyk dziurawy. po przygazowaniu w sytuacji powyższej świata nie było widać. na chodniku czarna plama od sadzy. auto wtedy mogłem myć codziennie i z tyłu było czarne. teraz mam spokój)



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » czw cze 04, 2009 12:30

No to cię kolego rozczaruję bo zrobiłem taki myk jak proponowałem wcześniej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbb ... d1796.html

od lewej strony trójnik i wężyk do wskażnika bostu , dalej zwężka średnica mniej niż 1mm , dalej trójnik z zaworkiem jednokierunkowym i regulatorem na śrubie , wszystko do kupienia w akwarystycznym za 3,50zł
i mam stabilny boost na poziomie 1,2 bara czasem przy 3tyś jest 1,3 bara bez żadnych notlaufów i dymienia czy czegokolwiek a autko rwie do przodu .........


AFN+ 137/305 & 1.8t

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw cze 04, 2009 19:24

Tobi80 pisze:No to cię kolego rozczaruję bo zrobiłem taki myk jak proponowałem wcześniej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbb ... d1796.html

od lewej strony trójnik i wężyk do wskażnika bostu , dalej zwężka średnica mniej niż 1mm , dalej trójnik z zaworkiem jednokierunkowym i regulatorem na śrubie , wszystko do kupienia w akwarystycznym za 3,50zł
i mam stabilny boost na poziomie 1,2 bara czasem przy 3tyś jest 1,3 bara bez żadnych notlaufów i dymienia czy czegokolwiek a autko rwie do przodu .........
czyli patent wypalił :helm:

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 20:35 ]
Tobi80 pisze:zaworkiem jednokierunkowym
po co ten zaworek jednokierunkowy???, sam zaworek regulujący przepływ i wsio.



mavik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 17:26
Lokalizacja: Łódź / Płock / Warszawa
Kontakt:

Post autor: mavik » czw cze 04, 2009 22:49

Tobi80, a możesz zapodać jakiś schemat Twojego pomysłu i logi dynamiczne z bloku 011 przy zastosowaniu tego układu? Wygląda to dość ciekawie... :chytry:

pozdrawiam,
Mavik



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw cze 04, 2009 23:34

W sklepach z pneumatyką jest pełno róznego rodzaju zaworków dławiących z płynną regulacją dławienia przepływu powietrza, pokręcając śrubką mozesz sobie odpowiednio ustawic przepływ. Wpinasz taki zaworek w węzyk i po sprawie.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw cze 04, 2009 23:50

Chodzi wam o zmniejszenie cisnienia w przewodzie czerwonym idacym od turbiny do n75 aby waste gate otwieral sie pozniej i doladowanie bylo wieksze?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt cze 05, 2009 01:02

Nie, chodzi o przewód idący od kolektora ssącedo (1Z) lub od węza IC (AFN) do map sensora w sterowniku.
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 01:02 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt cze 05, 2009 10:13

Ale w 1Z cisnienie doladowania sterowane jest cisnieniowo, nie podcisnieniowo jak w AFN.
Gdy w wezyku do mapsensora cisnienie bedzie mniejsze to cisnienie doladowania tez bedzie mniejsze, komputer bedzie cial dawke paliwa. Trzeba by bylo oszukac przewod czerwony z n75, bo wtedy fizycznie zwiekszanoby cisnienie doladowania choc komputer pokazywalby to jako seryjne doladowanie.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » pt cze 05, 2009 11:11

Tobi80, a możesz zapodać jakiś schemat Twojego pomysłu i logi dynamiczne z bloku 011 przy zastosowaniu tego układu
Niestety nie mam vaga ale jakiś rysunek mogę zapodać ...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd9 ... 07859.html

Tak to mniej więcej wygląda od lewej wskażnik doładowania , dalej zwężka - jest po to żeby za dużo powietrza z układu dolotowego nie wypuszczał zaworek umiejscowiony dalej , bo notlaufy by mógł łapać , i tak przed zwężką mamy 1,2 bara a za zwężką wszystko powyżej 0,9 bara jest wywalane w atmosfere więc ECU jest happy i my też , Interesują mnie również logi , jak to komp odbiera ? na pewno jest wysoki sygnał z przepływki a ciśnienie ecu odczytuje odpowiednie .
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 11:46 przez Tobi80, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt cze 05, 2009 16:39

bradley pisze:Ale w 1Z cisnienie doladowania sterowane jest cisnieniowo, nie podcisnieniowo jak w AFN.
Gdy w wezyku do mapsensora cisnienie bedzie mniejsze to cisnienie doladowania tez bedzie mniejsze, komputer bedzie cial dawke paliwa. Trzeba by bylo oszukac przewod czerwony z n75, bo wtedy fizycznie zwiekszanoby cisnienie doladowania choc komputer pokazywalby to jako seryjne doladowanie.
tak, ale mowa o wężyku co idzie do map sensora, w obu przypadkach idzie ciśnienie do niego.
nie mówimy o sterowaniu n75.

[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 16:40 ]
Tobi80 pisze:Niestety nie mam vaga ale jakiś rysunek mogę zapodać ...

http://www.fotosik.pl/pok...0d3a307859.html
nie rozumie twojego rysunku.

[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 16:45 ]
myślałem o czymś takim, ty teraz tracisz ciśnienie.
Obrazek



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » pt cze 05, 2009 17:39

tak trace troche ciśnienia , ale jakoś to działa - teraz ja nie rozumiem twojego rysunku , to co narysowałeś to normalne MBC tyle że zamontowane na map sensorze i to raczej nie zadziała bo jeśli ustawisz 1,2 bara na tym zaworku to on będzie zatrzymywał ciśnienie puki się takie nie pojawi w dolocie i wtedy się otworzy i masz momentalnie notlauf bo na map pójdzie 1,2 bara .....

a tak jeżdzi cordoba - 60 - 100 na III z rezystorkiem oczywiście co by podlać paliwem to ciśnienie . Coś koło 3,5s robi .....



no i przestał kopcić na czarno po włączeniu opornika , widocznie paliwo ma wystarczająco powietrza żeby się dopalić
Ostatnio zmieniony pt cze 05, 2009 17:45 przez Tobi80, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt cze 05, 2009 19:58

czyli tak
masz zaworek zwrotny co przy większym ciśnieniu popuszcza i do map dochodzi mniejsze ciśnienie, dobrze rozumie???
a po co ci zaworek na śrubę????.

od czeko ten zaworek zwrotny zapodałeś??



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » pt cze 05, 2009 20:25

tak do mapa dochodzi tylko 0,9 bar a jeśli przekroczy tą wartość to jest wypuszczane w atmosfere ,


AFN+ 137/305 & 1.8t

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt cze 05, 2009 20:35

rozumie, ale co to jest za zaworek zwrotny???, byle co nie będzie, musi być odpowiedni by otwierał wtedy co trzeba.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 221 gości