AHF i 2x urwana ośka turbo.....
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
AHF i 2x urwana ośka turbo.....
Po włożeniu 216 i sofcie auto miało na rolkach 155 kucy na ori turbinie. Po udanym tjunie auto zjeździło 24h jak wysrało się turbo. Na nowej turbinie zrobiłem 14kkm i znowu ukręciła się ośka i myślałem że szlag mnie trafi, ale że firma od turbin I liga dostałem niedawno GT17 ale zarówno na obecnej jak i na poprzedniej czuję wyraźnego laga poniżej 2,5k obrotów, na obecnej jest lepiej bo ok 2200 fotel kopie w plecy. Nie chciałbym żeby 3 turbina się wysrała a gdy patrzę na logi to zawsze (na 2 ostatnich turbinach) mam przeładowanie 0,2 BARa od tego zadanego przez program. Auto jest szatańskie od 2500 obrotów a poniżej tak średnio, na ori turbinie kopało już od samego dołu. W sumie i tak nie deptam do podłogi poniżej 2000 ale dziwi mnie to trochę. Druga sprawa to wydech. Jest goła rura strumienica i na końcu niewielki tłumik przelotowy a zauważyłem że na obecnej nowej GT17 wydech stał się dużo bardziej głośniejszy basowy (chyba spaliny swobodniej przez nie lecą), plecionka jest nowa zero nieszczelności na wydechu. Nigdy nie regulowałem sztangi w turbinach bo ponoć są już odpowiednio wysterowane. Teraz pytanie? czy przyczyną ukręcania osiek nie jest ten lag z dołu a po chwili nagły strzał mocy? Układ smarowania raczej wykluczam, każdą z turbin wkładałam własnoręcznie w niemalże laboratoryjnych warunkach, od 3 lat jeżdżę na motulu 5W40 auto spija 300-400 ml oliwy między wymianami (10kkm). Mam pewne obawy co do deptania tego auta bo boję się że kolejne turbo poleci, jeżdżę z rozsądkiem tak jak jeździć TDIkiem się powinno.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Tuner jeden z najlepszych w kraju z czym miałby robić porządek? Max ciśnienie zadane programem 1,244 Bara więc OK. Auto po programie na ori turbince spinało się rewelacyjnie od samego dołu a na 2 ostatnich już jest lag z dołu a później przeładowanie ok 0,2 Bara. N75 pracuje w granicach max.70% przy ciśnieniu 1,4 Bara a ogólnie lata w zakresie 25~71%.
Tu wykres z rolek na ori turbince:
Przy ostatnich temperaturach auto wcale nie kopci przy butowaniu co też mnie trochę niepokoi
Tu wykres z rolek na ori turbince:
Przy ostatnich temperaturach auto wcale nie kopci przy butowaniu co też mnie trochę niepokoi
wtryski były do bani, po założeniu 216stek przybyło ponad 50 KM !!!Radion pisze:pierwsze co mi się wyraźnie rzuca w oczy to to, że auto w pierwszym teście serii nie trzyma - 66KM i 142Nm przy 2689rpm...
Kris-THC, skąd brałeś te GT17 ?
czy zakładałeś turbiny z AZS czy ARL ?
w jakich okilicznościach odlatywały
jeśli późno wstawały to nalezy skrócić o jednen lub 2 obroty sztange
0,2 Bara overboosta to jest nic, rozumiem że to chwilowo a ptem wraca do zadanego ? - pokaz jakies logi
chodzi o to że czasem wadliwy jest zawór na pompie oleju i na maks rpm jest za duże cisnienie oleju co powoduje wywalenie ośki..Kris-THC pisze:Układ smarowania raczej wykluczam, każdą z turbin wkładałam własnoręcznie w niemalże laboratoryjnych warunkach
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Tu są logi z 011: http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... utput=html
Na obecnej turbinie jest nieźle ale nie to co było na fabrycznej przez tych kilka szczęśliwych godzin
[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:02 ]
Logi wykonane na 4 biegu ale teren zabudowany więc przy 4000 rpm zaraz hamować trzeba ale auto wkręca się wyżej bez problemu choć nawet przy ostrej jeździe zapinam wyższy bieg przed 4000 rpm. Ta turbina wydaje się OK słychać lekki świst przez 2~3 sekundy jak się zbiera z dołu ale lag jest mniejszy. Co zauważyłem to głośniejszy wydech na obecnej turbinie mimo że plecionka nowa i wszystkie uszczelki też. Turbina jest z Mielca a firmę polecam Wszystkim bo kilku znajomych korzystało z jej usług i są obecnie zadowoleni.
[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:04 ]
Ostatnio turbo klękło przy ok 2500 rpm na 3 biegu, normalnie wyjechałem z ronda i koniec
[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:13 ]
W ogóle ma ktoś rozpisk modeli silników TDI i oznaczeń turbin jakie do nich trafiały? Poprzednia była niby wzmocniona na obudowie strony zimnej było VNT15 a na obecnej którą otrzymałem jest GT17.
Na obecnej turbinie jest nieźle ale nie to co było na fabrycznej przez tych kilka szczęśliwych godzin
[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:02 ]
Logi wykonane na 4 biegu ale teren zabudowany więc przy 4000 rpm zaraz hamować trzeba ale auto wkręca się wyżej bez problemu choć nawet przy ostrej jeździe zapinam wyższy bieg przed 4000 rpm. Ta turbina wydaje się OK słychać lekki świst przez 2~3 sekundy jak się zbiera z dołu ale lag jest mniejszy. Co zauważyłem to głośniejszy wydech na obecnej turbinie mimo że plecionka nowa i wszystkie uszczelki też. Turbina jest z Mielca a firmę polecam Wszystkim bo kilku znajomych korzystało z jej usług i są obecnie zadowoleni.
[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:04 ]
Ostatnio turbo klękło przy ok 2500 rpm na 3 biegu, normalnie wyjechałem z ronda i koniec
[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:13 ]
W ogóle ma ktoś rozpisk modeli silników TDI i oznaczeń turbin jakie do nich trafiały? Poprzednia była niby wzmocniona na obudowie strony zimnej było VNT15 a na obecnej którą otrzymałem jest GT17.
Co jak co mi to na smarowanie wyglada bo 0.2 bara w OB to naprawde nic strasznego.
I jeszcze jedno wywal strumienice na wszelki wypadek
I jeszcze jedno wywal strumienice na wszelki wypadek
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
tak jak pisałem wczesniej, wygląda że coś z cisnieniem oleju moze być nie takrob555 pisze:Co jak co mi to na smarowanie wyglada
zakombinuj jakiś czujnik cisnienia oleju i zmierz na wolnych obroptach, przy 2000, 3000 i 4000 rpm
raczej turbo nie odleciało z przeładowania co widać na Logach no i z opisu że przy 2500 rpm
przy 2500 rpm to te male VNT15 moga i 2 bary dmuchac w OB bez problemu
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Dzięki z radę, sprawdzę ciśnienie oleju, chociaż warsztat od turbin nie określił w żadnym z przypadku czy przyczyną urwania ośki mogły być problemy z układem smarowania a sam to sugerowałem.
[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 15:16 ]
[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 17:31 ]
Wydaje mi się że w prawo na 99%
Tak też zrobię ale wspawana była po wysypaniu pierwszej turbiny, myślałem że wyciszy nieco wydech jak sugerował spec od tłumików. Obecnie jest strumienica i mały tłumik przelotowy i jest bardzo głośno jak na mój gust. Chętnie wróciłbym do fabrycznego tłumika ale teraz mam dokładkę w zderzaku podciętą pod końcówkę i będzie lipnie wyglądać a z dospawaniem końcówki do fabrycznego łatwo raczej nie bedzie bo te tłumiki w AHF-ach mają trochę poje.... kształt.rob555 pisze:I jeszcze jedno wywal strumienice na wszelki wypadek
[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 15:16 ]
O jeden obrót czyli 360 stopni tak? Jak w AHF idzie ten gwint? turbina jest gruszką w dół czyli kręcić sztangą w prawo (patrząc znad silnika po zluzowaniu nakrętki kontrującej czy w lewo?cowboy pisze:jeśli późno wstawały to nalezy skrócić o jednen lub 2 obroty sztange
[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 17:31 ]
Wydaje mi się że w prawo na 99%
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 106 gości