Jak sprawdzić stan silnika? (na zamianę)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzić stan silnika? (na zamianę)
Zastanawiam się nad zamianą silnika SDI na TDI. Sprzedający na allegro opisują, że oferowane przez nich silniki mają mały przebieg i są w super stanie technicznym. Chciałbym się poradzić forumowiczów,
Jak można i czy w ogóle da się sprawdzić stan faktyczny takiego silnika?
Jak można i czy w ogóle da się sprawdzić stan faktyczny takiego silnika?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Najlepiej odpalić i posłuchać ...wprawne ucho od razu oceni czy silnik jest w dobrej kondycji .Bez odpalania możesz jedynie zmierzyć ciśnienie na garach ,trzeba wtedy wykręcić wtryskiwacze lub świece żarowe no i silnik musi mieć rozrusznik żeby było jak nim pokręcić .Wynik pomiaru ciśnienia w okolicach 30barów dla silnika z komorami wirowymi i pośrednim wtryskiem (D i TD ) świadczy o dobrej kondycji silnika.Dla silników z bezpośrednim wtryskiem TDI wartości te mogą być mniejsze ok 28 barów ,jeszcze ważna żecz :różnice ciśnień pomiedzy garami nie powinny być większe niż 1 do 1,5 bara .Kupowanie na" zapewnienia " sprzedającego o idealnym stanie jest w zdecydowanej większości przypadków loterią i trzeba podchodzić do tego z dystansem
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Raczej nie ,przynajmniej ja nie znam takiego sposobu...
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- krzysiek1aa
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Musisz kupic z gwarancja rozruchowa na umowie przelozyc silniki ,
zmierzyc cisnienie w cylindrach w tdi ok 19,7 bar no i sie nim bujnac jesli wszystko jest ok to mozna go kupic ,
na allegro kazdy silnik ma w opisie mały przebieg ale nie wierz w to bo to chwyt marketingowy zeby tylko sprzedac
zmierzyc cisnienie w cylindrach w tdi ok 19,7 bar no i sie nim bujnac jesli wszystko jest ok to mozna go kupic ,
na allegro kazdy silnik ma w opisie mały przebieg ale nie wierz w to bo to chwyt marketingowy zeby tylko sprzedac
1z 1.9 tdi
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS
ALH 1.9 tdi+0,216Bosch+GT1749VB+ CHIPS
- krzysiek1aa
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 16:03
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Można też kupić jakiś tańszy i od razu rozebrać i zrobić remoncik i wymianę panewek, pierścieni. Ale to też loteria. Tak czy inaczej od ryzyka nie uciekniesz, bo raczej nikt sie nie zgodzi żebyś wziął silnik, zamontował, sprawdził i dopiero zapłacił lub zrezygnował. Chyba że umówisz się np. na zaliczkę powiedzmy 300zl. bezzwrotną, to może się ktoś zgodzi a ty ryzykujesz tylko 300zl.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości