Pach czarna chmura dymu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz maja 31, 2009 12:34

Turbina na WG nie swiszczy podczas zwiekszania obrotow. Co najwyzej moze "pohukiwac" podczas schodzenia silnika z obrotow na biegu, najczesciej w granicach od 2tys do 1,5tys obr/min, robi delikatne "łuuu".
Swist oznacza nieszczelnosc.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz maja 31, 2009 12:57

krzysiek1aa pisze:Jesli bierze olej to nie ma sie co dziwic ze przy 4000tys obr kopci na czarno, przy wiekszych obrotach silnik sie rozczelnia i dlatego kopci na czarno olejem,

co do zlej dawki powiertrze/ paliwo to w niewielkim stopniu moze to niec cos do znaczenie bo za filtrem powietrza jest przepływomierz ktory ustala ilosc powietrza i pobrana do silnika i komputer daje odpowiednia dawke paliwa,

świst turbiny przy 3000tys/obr to normalne chyba ze predzej bo niesłychac i nagle zaczyna szumiec -co do tego powodów moze byc mnostwa ale najtanszym kosztem napewno warto sprawdzic szczelnosc turbo oraz przewodów. Jesli jest gdszies przedmóch to powninno byc w tym miejscu widac olej (ze spalin)
ty pewien jestes tego co napisales :chytry: czarny dym to efekt przebogacenia mieszanki. tego ze silnik sie rozczelnia i kopci olejem nie skomentuje :P
przeplywomierz, jak zreszta sama nazwa wskazuje, mierzy ilosc pobranego powietrza, na tej podstawie ustalana jest dawka paliwa.



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » ndz maja 31, 2009 17:12

mi powiedzial mechanik ze moze to byc wina tego zaworu cisnieniowego oleju ktory powinien zmniejszac cisnienie jak za duze jest...



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz maja 31, 2009 20:06

bradley pisze:Swist oznacza nieszczelnosc.
jak to sprawdzic? da sie zobaczyc co jest nie szczelne?
czy konieczna wizyta u mechanika?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

19klaudik86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 30, 2008 12:38
Lokalizacja: mysłoWVIce
Kontakt:

Post autor: 19klaudik86 » ndz maja 31, 2009 20:33

panowie a ja mam taki pytanko czy to normalne jak wejdzie na obroty 3tys i powyzej ale odrazu but nie ze powoli rozpendzam to dymi nie ma mgly ale widac dym to jest golf 4 i po chipie moze byc tego tez wina czy filtyry i intecoler tak jak tu byla mowa czy tak powino byc??



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » pn cze 01, 2009 09:30

bradley pisze:Swist oznacza nieszczelnosc.
Zawsze tak jest?
Gdy wybebeszyłem u siebie katalizator to słychać teraz gwizdanie turbiny zarówno podczas wolnego przyspieszania, jak i przy mocnym depnęciu.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn cze 01, 2009 11:31

Robertuss pisze:
bradley pisze:Swist oznacza nieszczelnosc.
Zawsze tak jest?
Gdy wybebeszyłem u siebie katalizator to słychać teraz gwizdanie turbiny zarówno podczas wolnego przyspieszania, jak i przy mocnym depnęciu.
To juz trzeba to slyszec. Dla jednego swist oznacza pohukiwanie dla drugiego zupelnie co innego ;)

Co do nieszczelnosci to zalezy gdzie ona jest, jesli na przewodach cisnieniowych to troche ciezko to zobaczyc, od IC latwiej. Logi powinny pomoc.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości