Problem z zapalaniem,,,

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Yaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 01, 2009 20:32
Kontakt:

Problem z zapalaniem,,,

Post autor: Yaper » sob maja 30, 2009 20:07

Witam!

Oglądałem dzisiaj Glofa IV z 1999r. 110KM - ładny samochód lecz ma jeden defekt ale czy groźny...?
Chodzi o to że, samochód ma problemy z zapalaniem, polega to na tym że: By odpalić samochód którego silnik jest ciepły, silnik trzeba pokręcić... po około 4sek zapala (bez dodawania gazu) z gazem zapala w 2-3sek. Właściciel mówi, że gdy silnik jest zimny pali na tyka... w tej sytuacji nie wiem co zrobić, czy ta usterka jest poważna, czy też jest to kwestia wymiany "jakiejś rzeczy" lub wizyty u mechanika.
Czy Wy spotkaliście się z takim problemem, co poradzicie? Może pomożecie.

Pozdrawiam YAPER!
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 20:08 przez Yaper, łącznie zmieniany 1 raz.


Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » sob maja 30, 2009 20:46

Miałem 2 lata temu Sharana z tego samego rocznika i było tak samo, jest to normalne w niektórych TDI , problem polega polega na tym ze na ciepłym silniku jest mniejsza dawka paliwa i autko gorzej zapala. Podobno mozna to pokonac zmieniajac mapy wtrysku. :bigok:


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
Yaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 01, 2009 20:32
Kontakt:

Post autor: Yaper » sob maja 30, 2009 21:41

hmm a ile taka coś kosztuje? Jest to drobie?

Opłaca się kupować autko z takim problemem, jak się to ma do odpalania samochodu w zimie?


btw. tam był też problem z jakimiś wężykami podciśnienie czy coś takiego... może to być tego wina.


Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!

poljac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 09:09
Lokalizacja: wrocław

Post autor: poljac » ndz maja 31, 2009 09:16

siema ja tez mam taki problem w swoim golfie moze ktos mi doradzi jak to naprawic????? :bigok:



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » ndz maja 31, 2009 09:19

jedzcie na chipa :bigok: :bigok: odrazu się to zmieni a przy okazji przybędzie troche kucy. koszt ok 1000 zł zalezy gdzie robione
Yaper pisze:jak się to ma do odpalania samochodu w zimie?
w zimie jesli będziesz miał wszystkie świece sprawne to powinnien palic na dotyk


Obrazek

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » ndz maja 31, 2009 11:20

Yaper pisze:hmm a ile taka coś kosztuje? Jest to drobie?

Opłaca się kupować autko z takim problemem, jak się to ma do odpalania samochodu w zimie?


btw. tam był też problem z jakimiś wężykami podciśnienie czy coś takiego... może to być tego wina.
W zimie i na zimnym silniku bedzie palił OK , wgranie nowych map wtrysku kosztuje około 500zł . Co do podcśnienia to moze turbo nie dzialac w 100% sprawnie ale do odpalania nie ma nic wspolnego!!



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » ndz maja 31, 2009 11:38

scols11 pisze:jest to normalne w niektórych TDI
ALH

kolega w Borze zrobil to za 200 zł, bo bylo tylko co raz gorzej


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Yaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 01, 2009 20:32
Kontakt:

Post autor: Yaper » ndz maja 31, 2009 15:08

scols11 pisze:Co do podcśnienia to moze turbo nie dzialac w 100% sprawnie ale do odpalania nie ma nic wspolnego!!
źle się wyraziłem, te wężyki wyglądały jak by miały malutkie dziurki i tyle, silnik działał i chodził OK, miał moc ale coś głośno chodził. Z resztą, byłem na giełdzie i odpalaliśmy diesle, różne silniki, różne roczniki i różnie chodziły, jedne głośniej inne ciszej, to normalne czy oznacza zły silnik?

A czy te wgranie map zrobią w ASO?


Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 31, 2009 16:04

Yaper, Co do odpalania to nie wężyki podciśnienia ale wężyki na przelewach wtrysków. Jak jedziesz na giełde to potrzebny jest ktoś z Vag-iem - sprawdzenie kąta wtrysku, stanu poduszek, błędy na silniku - ogólnie żeby samochodzik miał zdrowe serducho. Stan wizualny - sposób spasowania plastików, odległości pomiędzy częściami karoserii, dziwne ślady łączenia, kolor lakieru > powinny być odbicia od kamyczków na przedniej masce > mamy pewność że autko nie było malowane. Vag powie ci prawde o sprawności elektryki we wnętrzu autka. To że silnik chodzi głośniej - to raczej sprawa tego że ktoś zły olej zalał albo źle go serwisował. A co do samego zapalania to jeszcze polecam sprawdzić przekaźnik 109. Samo wyśmiganie silniczka widać po zapoconej odmie (odcinek dolot - zawór odmy). Na sam koniec gościa się bierze na wycieczke i robi loga dynamicznego - drobna ocena loga i wiadomo na czy można zbijać z ceny > jak turbawka śmiga i przepływka jak odczytuje. Sprawdzić jeszcze by wypadało jak wygląda zbiorniczek od płynu chłodniczego - czy nie ma czarnej mazi - żeby była pewność czy uszczelka pod głowicą nie siedzi > reszta pewnie da się uratować! Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Yaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 01, 2009 20:32
Kontakt:

Post autor: Yaper » ndz maja 31, 2009 20:04

fleshu pisze:Jak jedziesz na giełde to potrzebny jest ktoś z Vag-iem
a jak ja bym chciał zostać posiadacza Vag-a? Co to jest po prostu, bo nie wiem? Ile takie coś kosztuję i jak się tym posługuje?


Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz maja 31, 2009 20:45

No to jest podstawowa sprawa:
http://www.vag-com.pl/vagcom.htm
http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... 7&Itemid=9

Podpina to się do gniazda nad popielniczką w golfikach.
Do tego potrzebny jest jeszcze laptopik.
Jak dla ciebie i do użytku domowego to wystarczy np taki: http://www.allegro.pl/item625566523_pol ... t_f_v.html

Do tego zestawu pełna versja programu Vag.

I masz kompletny zestaw do naprawy i diagnozy swojego autka.
Bez tego będziesz jeździł i płacił ciągle 50-100 zł za podpięcie pod ten kabelek.
Forum ci wystarczy żeby usunąć prawie wszystkie usterki twojego autka.
Jak chcesz kupić takie autko to kup jeszcze kabelek i będziesz zadowolony!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 202 gości