Potracilem psa i auto dymi, a turbo nie laduje. :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Potracilem psa i auto dymi, a turbo nie laduje. :/

Post autor: k-meal » pt maja 29, 2009 11:52

witam,

pacjent to ibiza z silnikiem arl i wieksza turbina.
wczoraj w trasie wpadl mi maly pies pod kola. nie jechalem szybko, nadlecial z prawej strony i chyba odbil sie od zderzaka, bo we wstecznym lusterku go nie widzialem.
zatrzymalem sie i z zewnatrz nie bylo wiekszych strat (jedynie zaslepka w zderzaku).
wsiadlem do auta i na 4 biegu gdy wcisnalem mocniej gaz zobaczylem wielki, czarny dym za soba. do tego auto nie chcialo w ogole sie zbierac.
na wolnych obrotach i przy delikatnej jezdzie nie ma zadnego problemu, ale powyzej 2,5 tys. obrotow slychac turbine glosniej niz wczesniej, auto dymi na czarno i nie zbiera sie tak jak wczesniej i czesto wpada w tryb awaryjny, bo turbo nie laduje tyle ile powinno.

dzis sciagnalem zderzak i nie znalazlem zadnych uszkodzen. jedynie chlodnica zostala docisnieta do jakiejs blaszki i jest niewielkie wgiecie w rdzeniu.
poza tym intercooler wyglada ok, orurowanie w porzadku.

logow na razie nie zrobilem, bo mamy ulewe.

jak podejsc do tego tematu? turbo sie konczy i tylko przypadkiem objawy pojawily sie po spotkaniu z psem (dziwny zbieg okolicznosci) czy moze to zderzenie moglo jakos uszkodzic turbo?
macie jakies sugestie?
auto jest mi bardzo potrzebne, wiec chcialbym jak najszybciej usunac problem.

pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt maja 29, 2009 11:54 przez k-meal, łącznie zmieniany 1 raz.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » pt maja 29, 2009 12:11

Przejzyj dokladnie caly dolot.Byc moze gdzies cos sie rozszczelnilo i powietrze zamiast trafiac do silnika ucieka w atmosfere.Piszesz,ze jak przycisniesz ibizke to pusci czarny dym.Na to wychodzi,ze za malo powietrza idzie do silnika.Moze gdzies przy uderzeniu posypal sie cooler.


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » pt maja 29, 2009 12:24

no wlasnie tez myslalem, ze cooler, ale z zewnatrz wyglada na nieuszkodzony. dolot tez obejrzalem, ale sprawdze ponownie.
niepokoi mnie glosniejsza praca turbiny.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » pt maja 29, 2009 12:34

Masz bankowo rozszczelniony dolot świadczy o tym opisywane świstanie turba no i zwiększone dymienie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt maja 29, 2009 12:41

k-meal, z prawej strony masz rury dolotowe do IC i na bank ktoras pekla lub sie wypiela, nie jezdzij tak bo szkoda turbo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » pt maja 29, 2009 13:24

Swist turbo wskazuje na to,ze gdzies ucieka powietrze.Przejzyj dokladnie wszystkie rury przez ktore pedzi powietrze do silnika,moze gdzies jest pekniecie,ktore na pierwszy rzut oka nie jest widoczne.


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » pt maja 29, 2009 14:04

Przez te zasrana pogode odechciewa sie robic cokolwiek. Ja na dodatek nie mam garazu, wiec jest masakra.
Sprawdze jeszcze raz wszystkie rury. Ewidentnie od 2,5 tys. obrotow jest jakis dziwny swist.
Ostatnio zmieniony pt maja 29, 2009 15:36 przez k-meal, łącznie zmieniany 1 raz.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt maja 29, 2009 23:21

ewentualnie sam Intercooler mógł ucierpieć.. jakaś mała dziurka, ubytek.. od kamienia, odłamka plastiku czy innego badziewia. Sprawdź sobie ten dolot.. szczególnie w okolicach IC.. i sam IC też dokładnie przejrzyj



k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » sob maja 30, 2009 17:31

Sprawdzilem wszystkie rury, laczenia i cooler i wg mnie bylo ok.
Zrezygnowany podjechalem do jednego z uzytkownikow tego forum - roman58 - i od razu znalazl nieszczelnosc na laczeniu boku intercoolera z rdzeniem.
Pies walnal w cooler, ten sie cofnal i uderzyl w chlodnice wody i w miejscu uderzenia sie rozszczelnil.
W poniedzialek sprobuje wyciagnac cooler i zobaczy cze da sie cos z tym zrobic czy trzeba wymienic ic.

Najwazniejsze, ze usterka zdiagnozowana i koszty chyba olbrzymie nie beda.
Tak nawiasem mowiac, to nie wiedzialem, ze mam takiego dobrego speca pod nosem (nie chodzi tylko o moj problem, ale o cala dzialalnosc romana58 na tym forum). :)

Dzieki wszystkim za porady.

Pozdrawiam.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 221 gości