ciagle odpowietrzanie baku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

ciagle odpowietrzanie baku

Post autor: Marioprestiz » wt maja 26, 2009 08:42

Witam, auto to leon z 2000 roku z silnikiem AHF, problem polega na tym ze trzeba ciagle odpowietrzac bak aby zalac do pelna, dzisiaj to az 7 razy odpowietrzalem (tym przyciskiem w baku) aby zalac pod korek.. co moze byc tego przyczyna? da sie to jakos naprawic? dzieki za odp i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 08:43 przez Marioprestiz, łącznie zmieniany 1 raz.



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » wt maja 26, 2009 08:44

To normalne, że odbija i trzeba odpowietrzać. Po prostu jak się z tym bawisz to możesz parę litrów więcej wlać.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: ciagle odpowietrzanie baku

Post autor: Piasek » wt maja 26, 2009 08:51

Marioprestiz pisze:Witam, auto to leon z 2000 roku z silnikiem AHF, problem polega na tym ze trzeba ciagle odpowietrzac bak aby zalac do pelna, dzisiaj to az 7 razy odpowietrzalem (tym przyciskiem w baku) aby zalac pod korek.. co moze byc tego przyczyna? da sie to jakos naprawic? dzieki za odp i pozdrawiam
Ano to jest po to aby sprostać fizyko-chemicznym właściwościom ON - a mianowicie puchnięciu. ON pod wpływem temperatury i wstrząsów puchnie czyli zwiększa swoją objętość i po to jest właśnie ta "poduszka powietrzna" rezerwy miejsca w zbiorniku aby paliwo miało gdzie się rozchodzić a nie wyłazić wlewem paliwa czy przelewem na jezdnię...
Dlatego zimą można i powinno się tankować "pod korek" odpowietrzając aby zminimalizować zjawisko kondensacji pary wodnej w zbiorniku paliwa (żeby później klient nie miuńczał ze mu kiepskie paliwo z woda na stacji sprzedali) latem zaś nie odpowietrzać aby ON miał gdzie puchnąć... No 2-3x to sam za każdym razem odpowietrzam - ale latem nigdy na tyle abym paliwo we wlewie widział bo po godzinie stania w pełnym słońcu i tak mi litr czy 2 przelewem na drogę wywali... Jeszcze VW są oszczędne w tej materii ale 307-ka jaką mamy w domu kiedyś ze 2m kw w garażu podłogi ropskiem zalała (tak sobie "oddechła")


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » wt maja 26, 2009 08:52

tak musi być to jest poduszka powietrzna w zbiorniku i powinna zostać ale można więcej wlać odopwietrzając go producent nie zaleca tego robić



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » wt maja 26, 2009 09:09

ale w golfie IV zawsze leje do pelniutka az widze ropke bez zadnego odpowietrzania, a w seacie to jak zaleje bez odpowietrzania to jest 3/4 baku i musze odpowietrzac kilka razy zeby zobaczyc ropke

[ Dodano: 26 Maj 2009 11:21 ]
nikt nie ma pomyslu?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 187 gości