Problem z trzymaniem mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Problem z trzymaniem mocy

Post autor: research1 » wt maja 19, 2009 21:08

Byłem dzisiaj u Aligatora no i niestety auto nie zostało zchipowane bo nie trzyma serii. Seria wyszło tylko 118KM, moment około 305NM. Ali zrobił logi i wyszły bardzo dobrze, żadnych nieprawidłowośći nie było, sprawdzaliśmy czy nie ma założonych jakiś innych słabszycg pompowtrysków ale są te najmocniejsze z końcówką AL. Po wgraniu programu który w innych autach dawał moc rzędu 165-170KM u mnie wyszło tylko 146KM i około 350NM. Nie wiem dlaczego taka słaba moc u mnie, wszystko na logach wychodzi idealnie ale auto nie ma tej mocy. Rozrząd, filtry, olej wymieniane 12000km temu. Ali podejrzewa że może coś z pompkami jest nie tak, ale koreckje, Bipy są w porządku. Tutak link do pomiarów które robiłem w aucie niecały miesiąc temu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=236100
auto ma zalane Shell V-power Diesel więc chyba najlepsze co może być dla silnika. Niestety załamałem się bo z chipowania nic nie wyszło, a nie można nawet znaleźć przyczyny dlaczego auto jest słabe. Może Wy macie jakieś pomysły?
Mam nadzieję że to nie jest wina pompek bo to straszny wydatek na nowe a używane też sporo kosztują a jeszcze nie wiadomo w jakim są stanie. Poza tym auto ma dopiero 207tys km (przebieg na 100% oryginalny) więc chyba powinny wytrzymać jeszcze te 100-200tys. W czwartek powinienem mieć jeszcze wykres jaki dzisiaj wyszedł i dziejsze logi.
Pomóżcie koledzy w rozwiązaniu problemu, please...

[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 17:44 ]
wklejam wykres mojego auta (pomiar na hamowni u Aligatora) oraz logi które zrobiłem dzisiaj ponieważ Ali nie udostępnia logów wykonanych u siebie. Proszę Was o radę w czym tkwi tak mała moc mojego auto - wykres pokazuje tylko 118,8KM i 313NM (wiec moment jeszcze jeszcze do przyjęcia). Inne auta z silnikiem ASZ u Aligego mają tak jak pisałem wcześniej moc w serii około 135-140koni.

wykres (hamownia obciążeniowa u Aliego):
Obrazek

wykres w wyższej rozdzielczości: http://qba1986.x.pl/golf/Golf118.jpg

logi dynamiczne: grupa 003 i 008 (pierwszy pomiar):
Obrazek

logi dynamiczne: grupa 008, 011, 023 (pierwszy pomiar):
Obrazek

logi dynamiczne: grupa 003 i 008 (drugi pomiar):
Obrazek

logi dynamiczne: grupa 011 i 013 (drugi pomiar):
Obrazek


logi statyczne: grupa 000, 001, 003:
Obrazek

logi statyczne: grupa 004, 007:
Obrazek

logi statyczne: grupa 013, 018, 023:
Obrazek

logi statyczne basic settings: grupa 000, 003, 004:
Obrazek

Wykres (hamowanie auta) było przeprowadzane na 5 biegu, logi na 4 biegu
Proszę doświadczonych userów o pomoc :pub:
Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2009 17:50 przez research1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 21, 2009 22:12

czy auto dymi przy pałowaniu ?

jak wygląda kolektor ssący wewnątrz

jesli nie dymi to znaczy ze układ wtryskowy mało wydajny i pomki co najmniej do kontroli - mozna to zrobić u Bogdana

regeneracja na koncówkach Firada to ostatecznie 1000 PLN ale warto jakies inne sprawdzone pompki zapodać na próbe



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » czw maja 21, 2009 22:58

cowboy pisze:czy auto dymi przy pałowaniu ?

jak wygląda kolektor ssący wewnątrz

jesli nie dymi to znaczy ze układ wtryskowy mało wydajny i pomki co najmniej do kontroli - mozna to zrobić u Bogdana

regeneracja na koncówkach Firada to ostatecznie 1000 PLN ale warto jakies inne sprawdzone pompki zapodać na próbe
Dzięki za wskazówki Cowboy :pub:
Nie dymi przy pałowaniu praktycznie w ogóle, kolektor nie był jeszcze sprawdzany. A gdyby kolektor był cały zasyfiony to auto chyba powinno bardziej dymić bo mniej powietrza dostaje no nie? czy może się myle? wczoraj wymieniałem też profilaktycznie filtr paliwa ale nie czuję jakiejkolwiek poprawy w aucie. A co myślisz o pompce paliwa która jest przy silniku i podaje paliwo do pompowtrysków? czy ona może nie banglać jak powinna tzn dawać za małe ciśnienie czy raczej to odpada.
Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2009 23:11 przez research1, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt maja 22, 2009 11:37

research1 pisze:dyby kolektor był cały zasyfiony to auto chyba powinno bardziej dymić bo mniej powietrza dostaje no nie? czy może się myle?
no tak, powinien poddymiać
research1 pisze:A co myślisz o pompce paliwa która jest przy silniku i podaje paliwo do pompowtrysków? czy ona może nie banglać jak powinna tzn dawać za małe ciśnienie czy raczej to odpada
nie znam sie na PD ale to tez może być przyczyną

słuchaj jak sciągaliście pokrywe to czy:
1. wałek rozrządu jest OK ?
2. czy regulowaliście popychacze pompek ? tzn te sruby regulacyjne w dżwigience która naciska na pompke

jesli auto nie dymi to ewidentnie coś z wydajnością układu wtryskowego

słuchaj ostatecznie zawsze mozna u Bogdana te pompki sprawdzić



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » pt maja 22, 2009 13:00

Co do wałka to nie był sprawdzany, w przyszłym tygodniu pojadę do mojego mechanika i zobaczymy w jakim stanie to jest. Pompychacze pompek też nie były regulowane, aczkolwiek Ali mówi że gdyby były rozregulowane to wyniki korekcji oraz Bipów były kiepskie a z logów wynika że są w porządku. A jaki jest koszt sprawdzenia pompek u Bogdana? czy wystarczy same pompki mu wysłać czy trzeba przyjechać z autem?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości