Dosc glosne Cykanie w okolocach zaworu EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Arthur_tt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 05, 2009 20:39
Lokalizacja: UK/Coventry
Kontakt:

Dosc glosne Cykanie w okolocach zaworu EGR

Post autor: Arthur_tt » śr maja 20, 2009 20:55

Witam wszystkich. Mam problem z moim autkiem, szukałem tego problemu na forum i nic nie wyczytałem na temat. Problem polega na tym ze słyszę caly czas dosc głośne cykane równe tak samo jak obroty silnika. Tak mi sie wydawało ze odgłos dochodzi gdzieś z okolic zaworu egr. Mialem mały wyciek z niego to wymieniłem go na nowy ale cykanie dalej jest. Mieszkam w Anglii i w moim miescie nie ma Polaka mechanika. A Angielski mechanik powiedzal ze to normalne przy takim przebiegu (137tys mil) Pozdrawiam i prosze o pomoc.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 21:00

A czy czasami to cykanie nie dochodzi z pod pokrywy zaworów??? Na jakiej oliwce śmigasz???



Arthur_tt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 05, 2009 20:39
Lokalizacja: UK/Coventry
Kontakt:

Post autor: Arthur_tt » śr maja 20, 2009 21:16

Jak ostatnio dałem do pełnego serwisu to wlali mi 15w 40 pól syntetyk. A moj kod silnika do AHF.
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 21:18 przez Arthur_tt, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 21:25

Cykanie jest rytmiczne - tak jak silnik chodzi? Jak dodajesz gazu to częstotliwość cykania wzrasta razem z obrotami? Olej to mogli wlać Mobil S do turbo diesla - bo trochę gęsty siekneli. Jeżeli jest tak jak napisałem to ci się szklankopopychacz nie zalewa. Koszt wszystkich 8-u to 160 zeta w Polsce. Ale jak macie takich mechaników to im bym nie dawał tego do roboty. Przy okazji polecam zmienić uszczelniacze zaworów i wypiąć odmę(otwór przy dolocie zaślepić, odmę wywalić gdzieś za silnik).



Arthur_tt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 05, 2009 20:39
Lokalizacja: UK/Coventry
Kontakt:

Post autor: Arthur_tt » śr maja 20, 2009 21:32

Tak cykanie jest rytmiczne, częstotliwość cykania wzrasta razem z obrotami. Jeśli to to szklanki to czy musze to robić już teraz? Jest to bardzo szkodliwe? Mamy takie same silniki i mam jeszcze jedno pytanko. Jaki jest najlepszy olej do tego silnika? 10w czy 15w? Angole wlali mi uniwersalny bo z tego co wiem to leja go do benzynowych i diesli. Dzieki za pomoc.
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 21:33 przez Arthur_tt, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 21:45

Olej: Mobil S TDI albo Motul. Przy zmianie szklanek odkręca się wałek rozrządu (rozpiąć trzeba rozrząd - konieczne ustawienie na nowo rozrządu będzie lub sprawdzenie znaków i korekcja kąta zapłonu vag-iem używając tdi timing). Do zmiany uszczelniaczy zaworowych potrzebny jest ściągacz (sprężyny rozpinamy). Jest to trochę roboty. Przejechałem tak jakieś 30 tyś i nie odbiło się mocno to na silniku - ale odmę musisz wypiąć w takim wypadku - bo uszkodzona szklanka będzie chlapać olejem - a ten olej będzie zasysany przez odmę do całego dolotu i przepalany przez silnik > oberwie turbina i katalizator.



Arthur_tt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 05, 2009 20:39
Lokalizacja: UK/Coventry
Kontakt:

Post autor: Arthur_tt » śr maja 20, 2009 21:52

Naprawde dzieki wielkie za pomoc. I juz naprawde ostatnie pytanie :) Nic sie nie stanie jak zaslepie odme i zrobie z 5000 mil? Dzieki jeszcze raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 23:21

No i odp: Nic jeżli > korek którym zatkasz dolot będzie dobrze spasowany i nie będzie szans że wpadnie on do środka. Z tej odłączonej rurki odmy będzie leciał lekki dymek więc zakładaj tam wąż gumowy i wywal za silnik(tylko tak żeby te drobinki oleju nie leciały na gorące części silnika). Po naprawie silniczka, nie podpinaj odmy > będziesz się cieszył przez grube lata z jazdy tym samochodzikiem.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw maja 21, 2009 00:55

hmm.. ja chyba nie byłbym taki pewien tych szklanek.
Kumpel ma dokładnie taką samą dolegliwość w alfie 156 2,4 JTD.. również słychać cykanie ewidentnie z okolic EGR'u..
więc coś w tym musi być...
będę obserwować temat bo ciekawi mnie to strasznie co jest nie tak



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 21, 2009 01:11

Przydał by się stetoskop > w komorze silnika różne dźwięki się słyszy. Ale to cykanie to jest taki dźwięk że u siebie wiedziałem na słuch że to to. A jeszcze jak się po autobanie śmigneło > to zaczynało dopiero cykać na ostro.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 21, 2009 09:09

Arthur_tt pisze:Nic sie nie stanie jak zaslepie odme i zrobie z 5000 mil? Dzieki jeszcze raz.
jak zaślepisz odmę to żegnajcie uszczelniacze !, odmy się nie zaślepia tylko puszcza luzem np. pod silnik mocując dłuższy wężyk na wyprowadzenie oleju z zaworu regulującego ciśnienie skrzyni korbowej (czyli tego czarnego dysku na pokrywie zaworów).


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw maja 21, 2009 09:29

Sztomel pisze:odmy się nie zaślepia tylko puszcza luzem np. pod silnik mocując dłuższy wężyk na wyprowadzenie oleju z zaworu regulującego ciśnienie skrzyni korbowej (czyli tego czarnego dysku na pokrywie zaworów).
A to nie będzie czasem sprawa uszczelniaczy turbiny ???
Pytam - bo sam jestem na etapie "zbierania się do regeneracji" turbiny...
Co mi da wypięcie odmy i puszczenie jej luzem...??? Olej z odmy będzie szedł sobie gdzieś tam pod samochód (bądźmy ekologiczni - do specjalnego pojemnika który tam umieścimy) a turbina i tak będzie wysysała olej z własnego układu smarowania (przez nieszczelne uszczelniacze) i ładowała tenże olej w układ IC... Efekt: nadal rzygający EGR...
Jednakże oleju w silniku i tak - i tak ubywać będzie...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 21, 2009 09:34

Piasek, jak odepniesz odmę to wtedy zauważysz, że winę zapinania oleju w dolot ponosi tylko i wyłącznie turbo a to już sygnał, że tylko i wyłącznie nią się trzeba zainteresować.


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw maja 21, 2009 09:39

No i ... jakby nie patrzył jest w tym jakaś mądrość...
Dziś stestuję u siebie - żeby nie było że na próżno turbinę zregeneruje...
(choć sądząc po odgłosach jakie wydaje, słabszej dynamice jazdy no i 312 tyś km przebiegu (czyt. firmowego katowania) nie spodziewam się że mnie to ominie...)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 32 gości