Dziwna przypadłość

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz maja 17, 2009 09:20

vwer2 pisze:
21Golfista21 pisze:
piter_s pisze:w zasadzie można to zrobić na pisaka, ale dokładnie.
temat jest taki że kąt wtrysku w tdi jest dość dokładny i sam rozciągnięty pasek już robi różnicę, do tego na napinaczu.
dokładnie tak:)
I tu jesteście w wielkim błędzie!!!
W benzynie się zgodzę ale nie w diesli. Dla tego koledzy macie pływające koło na wałku rozrządu. Blokuje się pompę wałek rozrządu ,naciąga się pasek i dopiero skręca śrubę na wałku rozrządu .Jest wtedy 100%. A po zmianie paska jest możliwość odchyłu do pół zęba a w dieslu to bardzo dużo.Zwróćcie uwagę że paski nie są identyczne tz są różnice 1 ,2 ,3 mm na obwodzie wiec po namalowaniu na pisaka i założeniu tego paska nie będą idealnie pokrywały się wasze namalowane znaki .
pomalutku, czytaj ze zrozumieniem a później pisz odpowiedz.

da się ustawić na pisaka ale jak ktoś to robi dokładnie, sam tak robiłem na próbę i kąt wtrysku nie zmienił w ogóle.
nie pisze że tak się powinno robić tylko na blokadach, napisałem przecież że jest różnica naciągów pasków i na samym napinaczu.
więc o co kaman??? :chytry:



TITORTIZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 14, 2009 13:48
Lokalizacja: Polska

Post autor: TITORTIZ » ndz maja 17, 2009 15:31

Dzieki wszystkim powyżej co pomogli. Po ustawieniu wszystkiego tak jak kazaliście ustawiłem kąt na 137(wg.POLSKI VAG 2.5). No i mam nast. problem a mianowicie jest słyszalne delikatnie pukanie po lewej stronie głowicy, co to może być?? i o co chodzi z "pływającym" kołem na walku rozrządu? Dodam jeszcze że silnik troszkę ucichł ale dalej jest słaby.



Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » ndz maja 17, 2009 16:41

vwer2 pisze:
21Golfista21 pisze:
piter_s pisze:w zasadzie można to zrobić na pisaka, ale dokładnie.
temat jest taki że kąt wtrysku w tdi jest dość dokładny i sam rozciągnięty pasek już robi różnicę, do tego na napinaczu.
dokładnie tak:)
I tu jesteście w wielkim błędzie!!!
W benzynie się zgodzę ale nie w diesli. Dla tego koledzy macie pływające koło na wałku rozrządu. Blokuje się pompę wałek rozrządu ,naciąga się pasek i dopiero skręca śrubę na wałku rozrządu .Jest wtedy 100%. A po zmianie paska jest możliwość odchyłu do pół zęba a w dieslu to bardzo dużo.Zwróćcie uwagę że paski nie są identyczne tz są różnice 1 ,2 ,3 mm na obwodzie wiec po namalowaniu na pisaka i założeniu tego paska nie będą idealnie pokrywały się wasze namalowane znaki .
bo trzeba wiedzieć jak zaznaczyć, jak dobrze zaznaczysz to nic nie przestawisz nie ma takiej opcji malujesz znak na pasku i na kołach i na nowym pasku malujesz znaki dokładnie tak samo i masz tak samo założony pasek (oczywiście malujesz znaki na zębach i liczysz) a po drugie koło na wałku rozrządu jest na stożku i nie jest pływające :kac:
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 16:43 przez 21Golfista21, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » ndz maja 17, 2009 20:38

21Golfista21 pisze:
vwer2 pisze:
21Golfista21 pisze: dokładnie tak:)
I tu jesteście w wielkim błędzie!!!
W benzynie się zgodzę ale nie w diesli. Dla tego koledzy macie pływające koło na wałku rozrządu. Blokuje się pompę wałek rozrządu ,naciąga się pasek i dopiero skręca śrubę na wałku rozrządu .Jest wtedy 100%. A po zmianie paska jest możliwość odchyłu do pół zęba a w dieslu to bardzo dużo.Zwróćcie uwagę że paski nie są identyczne tz są różnice 1 ,2 ,3 mm na obwodzie wiec po namalowaniu na pisaka i założeniu tego paska nie będą idealnie pokrywały się wasze namalowane znaki .
bo trzeba wiedzieć jak zaznaczyć, jak dobrze zaznaczysz to nic nie przestawisz nie ma takiej opcji malujesz znak na pasku i na kołach i na nowym pasku malujesz znaki dokładnie tak samo i masz tak samo założony pasek (oczywiście malujesz znaki na zębach i liczysz) a po drugie koło na wałku rozrządu jest na stożku i nie jest pływające :kac:
Koło na stożku to tz koło pływające na nim koryguje sie wszystkie znaki tak abt zgadzały sie co do stopnia.Nie wiem jakbyś znaczył ale bez odkręcenia koła "pływającego' [na stożku] nie ustawisz idealnie znaków na wszystkich trzech kołach. zęby będą sie zgadzać ale nie bedzie to idealnie co do stopnia, To co wy robicie na pisaka to tylko prowizorka.Jak by sie tak dało idealnie ustawic na pisaka to niemiec zrobił by znak na kole wałka rozrzadu i koło nie było by na stożku tylko na klinie jak w przypadku benzyny. :grin:


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Post autor: miras 33 » ndz maja 17, 2009 21:55

pukanie w głowicy to pewnie samo regulator hydrauliczny a jeśli chodzi o moc podaj jaką masz dawkie paliwa na rozgrzanym w pełni silniku powinno być 16-17 na biegu jałowym według twojego polskiego vag-a 2.5


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

sakuratorek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 20:42
Lokalizacja: okolice Krosna

Post autor: sakuratorek » wt maja 19, 2009 15:06

Co do tego stukania to sadze ze jest to za głośne jak na regulator, dodam jeszcze ze czasem to stukanie jest takie "faliste". a dawka się mieści w w/w granicach(16.4).


TDI-To Dopiero Idzie

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt maja 19, 2009 18:05

vwer2 pisze:koło nie było by na stożku tylko na klinie jak w przypadku benzyny. :grin:
a widziałeś na stożku w benzynie???, bo ja tak, np ford 16v.



Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » wt maja 19, 2009 22:19

piter_s pisze:
vwer2 pisze:koło nie było by na stożku tylko na klinie jak w przypadku benzyny. :grin:
a widziałeś na stożku w benzynie???, bo ja tak, np ford 16v.
My mówimy o VW a nie o Fordach !!! W benzynie w VW !!! W 1,6 16v ford jest ta sama bajka co w TDI .


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 206 gości