Dlugo zapala, kopci na bialo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Dlugo zapala, kopci na bialo

Post autor: Gitner » ndz maja 17, 2009 18:44

Szwagier ma Sharana AFN. Od wczoraj jest problem z bialym dymieniem, dlugo tez trzeba krecic aby zapalil, 1 do 2 minut kreci rozrusznik, w tym czasie z rury idzie duzo bialego smierdzacego dymu, odpala jakby po kolei kazdy gar lapal. Jak juz zapali dymi malo, prawie niewidocznie. Podczas jazdy troszke jest bialego gdy depnie, moc ma, gdy majac na 4 biegu 3tys obr pusci sie gaz czyli hamuje silnikiem, pojawia sie znow duzo bialego dymu i gdy wcisnie gaz do dechy to jest glosny strzal (taki sam jak w autach LPG). Nie ma zadnych bledow, mocy nie ubylo. Czy to uszczelka pod glowica? Plynu chlodniczego nie ubywa. Jakies sugestie?


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz maja 17, 2009 19:00

Dodam:
1. kat wtrysku: 38
2. jesli przy kreceniu rozrusznikiem prysniemy w dolot ACE (eter) to pali od strzalu, nie dymi na bialo, tylko chwilowo na czarno i jest ok.

Pominelismy tez bak i filtr paliwa, podpielismy wtryski prosto do banki z paliwem, nie dalo to poprawy przy odpalaniu, nadal dymil i dlugo krecil. Czy moze mieszanka zla?

Jeszcze zauwazylem ze po ostrzejszej kilkuminutowej jezdzie w zbiorniczku wyrownawczym przybylo ok 1cm plynu, po schlodzeniu silnika ten 1cm ubywa..
Ostatnio zmieniony ndz maja 17, 2009 19:09 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

arwam

Post autor: arwam » pn maja 18, 2009 07:16

Gitner,

albo przeskoczył na pasku na pompie i jest za poźny kąt wtrysku albo jest mała kompresja i jak nie podgrzeje świecami to podkapca.
spróbujcie zdjąc wtyczkę od temp silnika od świec żarowych i wtedy zobaczcie co się dzieje

natomiast porponuję zobaczyć czy turbo nie puszcza oleju zobaczyć ile oleju jest w IC bo myślę że jak podczas chamowania silnikiem kierownice są otwierane na MIN ciśneinia doładowania i wtedy może pojawić się podciśnienie w dolocie i ciągnie olej po stronie zimnej.
Co do strzału to nie umiem Ci pomóc.
Zobacz co najwyżej poduszki silnika czy na żadnej się nie kolebie



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 18, 2009 09:08

arwam pisze:natomiast porponuję zobaczyć czy turbo nie puszcza oleju zobaczyć ile oleju jest w IC
Sprawdzalem, sa sladowe ilosci, na sciankach rur.. Tylko dlaczego pali idealnie i nie kopci po psiuknieciu ACEm?


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn maja 18, 2009 09:12

Gitner, takie obiawy z kopceniem i ciężkim paleniem miałem jak mi sie koło na wale poluzowało . Najlepiej zacząć od sprawdzenia ustawienia całego rozrządu . jesli ma za pózny kat to pomogło by zagrzanie świec , tak jak napisał arwam, odpiąc wtyczke z czujnikai zobaczyc czy wtedy odpali . Ja jak zmieniałem rozrząd to lekko przestawiłem na kole od pompy a w miedzy czasie zmieniłem też filtr paliwa , po złożeniu auto nie chciało mi odpalić . Odpowietrzałem wtryski a paliwo o mało mi oczu nie powybijało a dopiero zobaczyłem minimalnie przestawiony rozrząd. A z tym płynem że raz go przybywa a raz ubywa to chyba przy niektórych silnikach norma w moim TDI to cały czas tak się działo , chyba zalezy to od ciśnienia układu.
pozdr

[ Dodano: Pon Maj 18, 2009 09:14 ]
arwam, a dlaczego sugerujesz że to cos z turbo?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 18, 2009 09:37

twardy pisze:odpiąc wtyczke z czujnikai zobaczyc czy wtedy odpali
Gdzie znajde ta wtyczke?


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn maja 18, 2009 09:48

przy krućcu ktory wychodzi z glowicy



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 18, 2009 11:44

A jeszcze musze dopisac wazna informacje.. Sprawdzam kat wtrysku na zaplonie, jest 38, odpalam auto kat skacze do 0, do 255, znow 38 i tak w kolko, po zapaleniu auto sie dusi i gasnie, gdy odpuszcze grupe 000, wraca do normalnych obrotow.. Bije tez troche kolona wale.
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 11:47 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 18, 2009 12:39

Gitner pisze:prawdzam kat wtrysku na zaplonie, jest 38, odpalam auto kat skacze do 0, do 255, znow 38 i tak w kolko, po zapaleniu auto sie dusi i gasnie, gdy odpuszcze grupe 000, wraca do normalnych obrotow.. Bije tez troche kolona wale.
napisz jasno

czy na odpalonym aucie ten kąt pływa ? jesli tak to klin poszedł, nie psikać nie jeździć tylko naprawiać

ps. kiedy był rozrząd zmieniany ?

[ Dodano: Pon Maj 18, 2009 12:43 ]
Gitner pisze:po zapaleniu auto sie dusi i gasnie, gdy odpuszcze grupe 000, wraca do normalnych obrotow..
jeśli w Basic settings nierówno chodzi i kąt skacze to koło na wale



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn maja 18, 2009 12:43

ja bym zrobil tak.
1. sprawdzic pasek rozrzadu- ustawienia itp.
jesli glupieje kat wtrysku to moze byc nastawnik.
robilem kiedys cos takiego w 1.9 tdi
samochod palil baaardzo ciezko i kopci na bialo :
jak byl zimny to baaardzo a jak sie rozgrzal slabiej.
po przygazowaniu na obrotach okolo 2000-2500 przerywal .
rozebralem nastawnik bez zdejmowania pompy. porobilem zdjecia jak jest ustawiony, rozebralem nastawnik( wedlug instrukcji z neta) przeczyscilem i samochod pali na dotyk( doslownie!!!)

[ Dodano: Pon Maj 18, 2009 12:50 ]
wymien do tego filtr powietrza i przemyj przeplywomierz benzyna ekstrakcyjna...

czy wina swiec to mozesz sprawdzic tak.
odlac od pierwszej swiecy ten kabel zasilajacy i podlacz je na krotko z aku plusem. zagrzej z 5- 7 sekun i odpal.
jesli nic sie nie poprawi to to nie wina swiec.
mysle ze nastawnik glupieje...

[ Dodano: Pon Maj 18, 2009 12:53 ]
a strzal jest przy puszczaniu gazu?
hm to moze byc kolo na wale. sprawdz klin w pierwszej kolejnosci!!!


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 18, 2009 13:03

cowboy pisze:czy na odpalonym aucie ten kąt pływa ? jesli tak to klin poszedł, nie psikać nie jeździć tylko naprawiać
Tak, plywa na odpalonym, rozrzad nie byl wymieniany od kupna (jakies pol roku temu)
JABcok20 pisze:a strzal jest przy puszczaniu gazu?
Tak, strzal jest przy puszczeniu gazu przy ok 3tys obr.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn maja 18, 2009 13:10

Gitner, no to chyba cowboy, znalazł przyczyne , tylko nie wymieniaj wałka (ja tak zrobiłem) bo nie wiedziałem że można go bardzo dobrze naprawić (sa nawet specialne frezy do planowania czoła)


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn maja 18, 2009 13:46

twardy pisze:Gitner, no to chyba cowboy, znalazł przyczyne , tylko nie wymieniaj wałka (ja tak zrobiłem) bo nie wiedziałem że można go bardzo dobrze naprawić (sa nawet specialne frezy do planowania czoła)
Wiem, wymiana nie wchodzi w gre he he.. napawanie jak cos, az tak mocno nie bije.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 18, 2009 14:34

Gitner pisze:napawanie jak cos, az tak mocno nie bije.
jeśli problem pojawił sie niedawno i nie było długo jeżdżone to moze sie udać wymieniając kołko na wale i srubę po przykręceniu tego solidnie na klej

jakby coś to dzwoń to Ci powiem co i jak



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości