Trzecia zatarta pompa wtryskowa...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Trzecia zatarta pompa wtryskowa...

Post autor: research1 » pn maja 11, 2009 22:26

Witam, jestem w tragicznej sytuacji od przeszło miesiąca. Wysiadła mi już trzecia pompa. Mój silnik to AFN. Zaczęło się od tego że gdzieś z miesiąc temu przyjechałem pod dom i auto zgasło. Potem nie mogłem już go odpalić. Byłem u elektromechanika który pomierzył wszystko i stwierdził że jest to wina pompy. Dlatego odholowałem auto do serwisu gdzie zajmują się tylko samymi dieslami. Wymienili zatartą pompę wtryskową, wsadzili jakąś ze zdemontowanego silnika i auto po tym jeździło przez kilka km normalnie jednak szarpało na wolnych obrotach. Gdy zaczęli ustawiać dawkę tak coś zmajstrowali iż stwierdzili że pompa znowu sie zatarła. Gościu mowił że jest to wina ropy dlatego zlał cały bak (w dodatku z Shella!) i zalal czystego paliwa. Szczęsliwy że problem został zażegnany przejechałem na trzeciej pompie 15 km i znów to samo. Auto na parkingu samo przygazowało do prawie 5 tys. i znów zgasło. Odholowałem i czekam. Mechanicy twierdzą że są bezradni ale to chyba ich sprawa żeby sie na tym znać. Filtr paliwa też został wymieniony, ale za każdym razem gdy auto gasło od filtra do pompy szły bąbelki powietrza z paliwem. Mechanik mówi że bedzie czyscil bak bo to prawdopodobnie tam leży przyczyna ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyc... Po każdej awari na komputerze wychodzi błąd nastawnika. Poradzcie co mam robic? Czy faktycznie moze to byc wina zalegajacego starego niby felernego paliwa? wkoncu zostalo spuszczone i zalane 10 litrów nowego wiec wydaje mi sie to nierealne.
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 22:32 przez research1, łącznie zmieniany 1 raz.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » wt maja 12, 2009 11:53

Zależy co się zaciera czy środek pompy czy tulejka pompy od strony napędu paska rozrządu.
Ale to jest wina pompy a nie paliwa.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt maja 12, 2009 13:00

research1, jak wsadzaja byle jakie pompy to czemu sie dziwic, ja jezdzilem na roznych paliwach i jeszcze zadnej pompy mi sie nie udalo zatrzec


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » wt maja 12, 2009 14:48

No też mi sie wydaje że to jest niemożliwe z powodu paliwa, trzeci raz sie zatarła w taki sam sposób w środku pompy. Tylko mnie zastanawia to lewe powietrze co dochodzi do pompy czy ono może powodować że ta pompa sie zaciera przez nie? Bo jeśli tak no to jest tylko kwestia sprawdzenia szczelności i wymienienia ewentualnie przewodów ale oni chyba mają inne podejście do sprawy...



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt maja 12, 2009 16:27

u mnie tez leci powietrze i w jedna i druga strone, jesli auto nie telepi z braku paliwa to nie ma to znaczenia

poza tym nawet jesli bylby syf w paliwie to po to jest filtr


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt maja 12, 2009 19:52

Adamm pisze:u mnie tez leci powietrze i w jedna i druga strone, jesli auto nie telepi z braku paliwa to nie ma to znaczenia

poza tym nawet jesli bylby syf w paliwie to po to jest filtr
Tak jak mówisz, u mnie w MKIII TDI przez 30 tys km leciała nawet piana tyle było powietrza i pompa była cacy, potem uszczelniłęm i leciały tylko pęcherzyki- wiec to nie ma znaczenia bo pompa ma duzy wydatek i wiecej tłoczy niz sa wymagania wtrysków



arwam

Post autor: arwam » ndz maja 17, 2009 00:38

sprawdź wtryski i powiedz jak sprawa z nimi wygląda.
tylko nie mówić mi że nic do edo nie ma.
Zresztą profilaktyczne działanie nie zaszkodzi.
myślę że mogą być przytarte i trzeba wtedy znacznie większego ciśnienia a w końcu się zawieszają co powoduje że są duże ilości powietrza w układzie paliwowym.
nie wiem czy w pompach do AFN są nurniki( zaw. odcinające) ale np w ALH z automatyczną skrzynią ( 11mm) nie ma nurników



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » ndz maja 17, 2009 09:40

Najlepiej po załozeniu pompy podłączyć przewody paliwowe do zwykłej bańki z paliwem i ominąc filtr oraz orginalny zbiornik na przewód doprowadzajcy mozna zalozyć taki mały filterek . bańkę zamocować pod maską i w droge tylko nie za daleko .



Awatar użytkownika
Deft-on
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: wt mar 03, 2009 15:16
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Deft-on » pn maja 18, 2009 10:29

ja sie podlacze jezeli mowa o pompach, po odpaleniu samochodu przez ok minute wydobywa sie z pompy dziwny dzwiek ,jakby trzeszczenie ledwo slyszalne ,zdaje sie ze samochod mial to od kupna ,ale zawsze zdawalo mi sie ze lata jakas obudowa , lub cos trzeszczy, teraz przy wymianie oleju zauwazylem dopiero że to pompa.Ogolnie samochod nie sprawia zadnych klopotów ,wszystko normalne , po ustaniu trzeszczenia w samej pracy silnika nic sie nie zmienia .Mk4 ALH wiecie co to ?? mam sie martwic ?
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 10:30 przez Deft-on, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości