Planować głowicę czy nie w silnikach PD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Planować głowicę czy nie w silnikach PD

Post autor: woj-tek » sob maja 16, 2009 09:04

Dużo przeczytałem na ten temat jednak zdania są podzielone . Ktoś na forum napisał że tych głowic się nie planuje bo silnik głośno chodzi. W silnikach PD jak wiemy głowica jest zupełnie płaska bez komór więc planowanie nie zwiększa stopnia sprężania tak mi się wydaje tylko zawory się opuszczą wtedy o grubość planowania czyli np 0.05 mm lub moze więcej ale czy to ma wpływ na pracę silnika żeby głośniej chodził musiałyby chyba uderzać o tłoki . Ja planowałem swoją i nie widzę jakiejś głośnej pracy. Wiadomo że servis nie zaleca planowania głowicy ale oni wszystko wymieniają na nowe . Proszę o poradę czy w przypadku odciśnietej wyraźnie uszczelki na głowicy należy ją planować czy nie.



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » sob maja 16, 2009 09:30

Jeśli nie ma zauważalnej różnicy w pracy silnika, to czemu nie. Co do ASO, to ręce opadają. Wczoraj pytałem o pasek wielorowkowy 6DPK1195 do mojej Bory i cena powaliła mnie z nóg :grin: :grin: -220 zeta.Taki sam pasek mozna kupić za około 80-100zeta.Nic dodać, nic ująć.
Mówimy stanowcze nie naciągaczom i złodziejom :food: :food: :food: .
Pozdr.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob maja 16, 2009 10:07

indyczes, pytałem o tarcze hamulcowe do vra 288/25/28.U nich ponad 500 zeta sztuka :panna:
W sklepie TRW lucas kosztuje 150.
woj-tek, splanuj.Z uwagi na bardzo wysokie ciśnienie sprężania lepiej ja wyrównać.
Unikniesz w ten sposób dodatkowych kosztów.Może dojść bowiem do przedmuchów.


AFN 165,5@380,8

woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » sob maja 16, 2009 23:47

tak tez zrobiłem splanowałem i wszystko jest ok.

[ Dodano: 17 Maj 2009 00:00 ]
znalazłem taki post kolegi tylko czy on ma rację :



pawell407 napisał/a:
edzio napisał/a:
a może ktoś planował głowicę?

tak przed zakładaniem była planowana
tych głowic się nie planuje bo wtedy chodzi "twardo"jak stary traktor,może to jest przyczyna.



jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » ndz maja 17, 2009 01:18

Witam. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą w tamtym roku, bez planowania nie widzę nawet sensu składania silnika! stopień sprężania sie nie zmienia bo kupujesz uszczelkę "rozmiar grubszą". Wiec nie ma mowy o jakiejkolwiek głośniejszej pracy.



andryu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt cze 13, 2008 16:32
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: andryu » ndz sie 16, 2009 17:52

no to Panowie, jak to jest z tym planowaniem, bo mnie własnie chyba czeka taki mały zabieg i nie wiem czy warto to zrobic
Moj majstero mowil ze tak trzeba zrobic bo moze sie okazac ze wymiana uszczelki pojdzie na marne
widze ze zdania sa podzielone co do tego tematu
i co z tym teraz zrobic


andryu VW GOLF IV 1.9 TDI PD

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz sie 16, 2009 20:38

Planować myślę że nawet z nominalną uszczelką nie powinien chodzić "jak traktor" - przy planowaniu nie zwiększa się w jakiś znaczący sposób stopień sprężania - chyba żę głowica jest bardzo pokrzywiona.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 226 gości