Po wymianie uszczelnień przecieków (komplet naprawczy) oraz awarii zaworu odcinającego zasilania paliwem i wizycie elektryka serwisowego który(odcioł imm.) i podłączył prąd bezpośrednio na zawór, elektromagnes działa ale pompa nie podaje na przewody paliwa. Po dalszym szukaniu doszedłem że w dolnej części pompy znajduje się jeszcze zawór tzw początku wtrysku z którego wychodzą dwa przewody ale do których nie dochodzi prąd co może być przyczyną tej awarii. Jeśli można mam pytanie czy ma na te przewody po przekręceni kluczykiem dochodzić prąd stale i co za to odpowiada - bezpieczniki są sprawne oraz czy można podłączyć bezpośrednio jak na zawór odcinający. oraz jaka może być inna przyczyna tego że pompa nie podaje paliwa na wtryski a pompuje paliwo idzie na przelew.
Pompa ta to AAZ o nr.0460494416 silnik 1,9 TD VW GolfIII
POMPA WTRYSKOWA NIE PODAJE PALIWA
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
POMPA WTRYSKOWA NIE PODAJE PALIWA
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 20:08 przez K.S., łącznie zmieniany 1 raz.
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
odpowietrz go - zagada ...
odkręc nakrętki na wtryskach - kręc rozrusznikiem aż zacznie lecieć paliwo od strony wtryskiwaczy po odkręconych nakrętkach przewodów wtryskowych - przykręc nakrętki - zapal silnik - daj mu minutę jak już zapali - będzie kichał prychał i kaprysił - jak obroty biegu jałowego ustabilizują się - możesz wyłaczyć silnik - operacja zakończona ...
odkręc nakrętki na wtryskach - kręc rozrusznikiem aż zacznie lecieć paliwo od strony wtryskiwaczy po odkręconych nakrętkach przewodów wtryskowych - przykręc nakrętki - zapal silnik - daj mu minutę jak już zapali - będzie kichał prychał i kaprysił - jak obroty biegu jałowego ustabilizują się - możesz wyłaczyć silnik - operacja zakończona ...
Operacje odkręcania przewodów przeprowadziłem już wcześniej stąd wiem że pompa nie podaje paliwa na wtryski. Kręcenie rozrusznikiem trwało dość długo aż do zużycia szczotek które wymieniłę na nowe. Nie działa zawór początku wtrysu ten co jest zamontowany na spodzie pompy - nie dochodzi prąd do zaworu.
Po przeczytaniu porady o możliwości uszkodzenia modułu wyjąłem go rozebrałem z obudowy i przeprowadziłem przetopy lutów, każdy z osobna przetopiłem po tej operacji jakby trochę pomogło prąd na zaworze pokazywał się za drugim lub kolejnym razem. Pompa zaczęła podawać paliwo ale małe ciśnienie na wężach wtryskowych. Czym,i w jaki sposób można poprawić ciśnienie paliwa na wtyskach. Porada o module była trafna dzięki.
DZIĘKI TO DAŁO MYŚLENIE - po module wyjmowałem po kolei przekażniki i odnawiałem luty niekture były częściowo wytopione i tą czynność zrobiłem na całym układzie związane z zapalaniem tj moduł, przekażnik podgrzewania świec, przekażnik zapłonu oraz doszedłem do czujnika temperatury płynu chlodzenia silnika. Po całej operacji usterka wyszła sama , silnik zapalił. Nastąpił inny problem tylko mniejszy - nie można było ustawić obrotów raz były 950 i momentalnie 2000. Wystarczyło wymienić filtr paliwa pozbycie się powietrza - regulacja poszla sprawnie. Obecnie silnik zapala jak benzyniak na zimno czy ciepły. Opisuję to po to by innym dać poradę zaczym się załamią niech najpierw sprawdzą jeszcze raz z cierpliwością jak ja po kolei całość.
Po przeczytaniu porady o możliwości uszkodzenia modułu wyjąłem go rozebrałem z obudowy i przeprowadziłem przetopy lutów, każdy z osobna przetopiłem po tej operacji jakby trochę pomogło prąd na zaworze pokazywał się za drugim lub kolejnym razem. Pompa zaczęła podawać paliwo ale małe ciśnienie na wężach wtryskowych. Czym,i w jaki sposób można poprawić ciśnienie paliwa na wtyskach. Porada o module była trafna dzięki.
DZIĘKI TO DAŁO MYŚLENIE - po module wyjmowałem po kolei przekażniki i odnawiałem luty niekture były częściowo wytopione i tą czynność zrobiłem na całym układzie związane z zapalaniem tj moduł, przekażnik podgrzewania świec, przekażnik zapłonu oraz doszedłem do czujnika temperatury płynu chlodzenia silnika. Po całej operacji usterka wyszła sama , silnik zapalił. Nastąpił inny problem tylko mniejszy - nie można było ustawić obrotów raz były 950 i momentalnie 2000. Wystarczyło wymienić filtr paliwa pozbycie się powietrza - regulacja poszla sprawnie. Obecnie silnik zapala jak benzyniak na zimno czy ciepły. Opisuję to po to by innym dać poradę zaczym się załamią niech najpierw sprawdzą jeszcze raz z cierpliwością jak ja po kolei całość.
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 17:59 przez K.S., łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości