Zawory odbiły sie na tłokach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 17:28

dziabi3 pisze:a morze ktoś robił głowice i dał a cienką uszczelkę i odcisnęło zawory
na zdjęciu widać że jest najgrubsza na trzy nacięcia
raczej był źle rozrząd poskładany



qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt maja 12, 2009 21:53
Lokalizacja: Chwaszczyno | Gdańsk

Post autor: qwert » śr maja 13, 2009 20:45

na pewno są to ślady zaworów i na pewno zapłon był źle ustawiony. A propo tej próby szczelności to jak zalałem zagłębienia zaworów naftą i zostawiłem na dłuższy czas tj. ponad 20 min to okazało się ze jednak dwa zawory wydechowe przepuszczają (te które najmocniej się odcisnęły czyli z 1 i 4 cylindra).

Mam pytanie:
1. Czy do planowania muszę rozbroić głowicę z zaworów i kolektora czy nie?
2. Jaką uszczelkę pod głowicę polecacie, jakiej firmy?
3. Jak określić prawidłową grubość uszczelki dla tego sinika (1,6d)( ta stara była kupiona do głowicy też z zakupu, więc nie wiadomo czy była już planowana) Czym może grozić za gruba uszczelka?
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 10:21 przez qwert, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr maja 13, 2009 21:04

qwert pisze:Jaką uszczelkę pod głowicę polecacie, jakiej firmy?
ELRING



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr maja 13, 2009 21:10

qwert pisze:3. Jak określić prawidłową grubość uszczelki dla tego sinika (1,6d)( ta stara była kupiona do głowicy też z zakupu, więc nie wiadomo czy była już plantowana) Czym może grozić za gruba uszczelka?
Zdaje się że grubości uszczelki się nie zwiększa po planowaniu głowicy, ponieważ głowica i tak jest płaska i nie zbliży się do tłoków. Uszczelka jest dobierana niejako w fabryce na podstawie tego ile tłoki wystają(?) z cylindrów, a to z kolei jest zależne od tego ile trzeba było zeszlifować blok pod panewki wału korbowego. Ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.



arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 21:10

qwert pisze:Jak określić prawidłową grubość uszczelki dla tego sinika (1,6d)( ta stara była kupiona do głowicy też z zakupu, więc nie wiadomo czy była już plantowana) Czym może grozić za gruba uszczelka?
aby okręslić grubość uszczelki należy zmierzyć wystawanie tłoków nad blok w ich najwyższym położeniu.
za gruba uszczelka ( 3 karby) niczym nie grozi i możesz śmiało zakładać
qwert pisze:1. Czy do plantowania muszę rozbroić głowicę z zaworów i kolektora czy nie?
kolektory odkręć ale nie sądzę żeby do planowania rozbrajali głowicę.
jeśli nie masz powodu aby ją planować ( rysy itp. ) to radzę jak ognia unikać planowania ponieważ zwiększasz stopień sprężania ( to jest inne pojęcie niż ciśnienie sprężania choć ściśle z nim powiązane) i zwiększasz obciążenia w układzie korbowotłokowym



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr maja 13, 2009 21:13

arwam pisze:jeśli nie masz powodu aby ją planować ( rysy itp. ) to radzę jak ognia unikać planowania ponieważ zwiększasz stopień sprężania ( to jest inne pojęcie niż ciśnienie sprężania choć ściśle z nim powiązane) i zwiększasz obciążenia
Popieram, później różne dziwne rzeczy się dzieją jak poluzowane komory wirowe itp.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr maja 13, 2009 21:13

qwert pisze:Czy do plantowania muszę rozbroić głowicę z zaworów i kolektora czy nie?
Musisz ją później dokładnie umyć i przedmuchać z opiłków,więc należy rozebrać.Dorze by było też wymienić uszczelniacze i dotrzeć zawory.Przyjrzyj się,czy głowica jest równa,bo jeśli nie ma żadnych wżerów i rys,to może nie trzeba planować
piori pisze:Zdaje się że grubości uszczelki się nie zwiększa po planowaniu głowicy, ponieważ głowica i tak jest płaska i nie zbliży się do tłoków
Też mi się tak wydaje :grin:



arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 21:23

Michaś_1977 pisze:piori napisał/a:
Zdaje się że grubości uszczelki się nie zwiększa po planowaniu głowicy, ponieważ głowica i tak jest płaska i nie zbliży się do tłoków


Też mi się tak wydaje
dobrze chłopcy mówicie :okej:



qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt maja 12, 2009 21:53
Lokalizacja: Chwaszczyno | Gdańsk

Post autor: qwert » śr maja 13, 2009 21:30

no niestety powierzchnia jest porysowana jakby ją ktoś papierem ściernym potraktował..... może cyknę nowe zdjęcie to sami ocenicie



arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 21:37

no niestety powierzchnia jest porysowana jakby ją ktoś papierem ściernym potraktował..... może cyknę nowe zdjęcie to sami ocenicie



wcześniej weź miękką szmatkę i nasącz rozpuszczalnikiem i wyczyść głowicę
nie będzie to powierzchnia lustrzana ale nie może być głębszych rys



qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt maja 12, 2009 21:53
Lokalizacja: Chwaszczyno | Gdańsk

Post autor: qwert » śr maja 13, 2009 21:51

a mogę wypolerować powierzchnie pastą polerską?

głębsze rysy są pomiędzy 2 i 3 cyl na głowicy

udało mi się zrobić lepsze zdjęcie:
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 22:11 przez qwert, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr maja 13, 2009 22:30

Ja nie widzę żadnych podstaw,aby ją planować.
No chyba,że jest krzywa,to wtedy musowo.



qwert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt maja 12, 2009 21:53
Lokalizacja: Chwaszczyno | Gdańsk

Post autor: qwert » śr maja 13, 2009 22:31

I jeszcze sie zapytam:
1. mam w dolocie/ obudowie filtra powietrza ślady oleju, który pochodzi z takich małych kanalików wydrążonych w dolocie (z dołu). Czy olej ten pojawiał się z powodu zepsutej uszczelki głowicy, czy to może pierścienie na tłokach są wysłużone?

[ Dodano: 13 Maj 2009 22:32 ]
Michaś_1977 pisze:Ja nie widzę żadnych podstaw,aby ją planować.
No chyba,że jest krzywa,to wtedy musowo.
a powiększyłeś zdjęcie klikając na nie?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr maja 13, 2009 22:49

Podejrzewam,że dostał się do dolotu przez odmę



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości