huczenie z pod pokrywy zaworów.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fan seata
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 06, 2008 13:53
Lokalizacja: brzeg

huczenie z pod pokrywy zaworów.

Post autor: fan seata » śr maja 13, 2009 08:09

Witam.Sprawa dotyczy seta silnik 1.9 TDI AHF , cała akcja zaczeła sie zaraz po wymianie oleju( castrol edge TD do pompowtrysków),po wyminie oleju i filtrów oraz odpaleniu silnika zaczoł dochodzic dziwny dzwięk z okolic pokrywy zaworów, po kilku wizytach w warsztatach i u pomiarza,bo zachodziły nawet podejrzenia ,ze to pompa paliwa,potem wspomagania, a takze napinacz paska ,znajomy domorosły mechanik za pomocą nazwijmy to czegoś w rodzaju słuchawek umiescowił ten dzwiek w okolicach 1/3 długości,pokrywy patrząc od strony akumulatora.Dodam,ze to chuczenie ,ocieranie bo tak mniej wiecej mozna scharkteryzowac ten dzwiek pojawia sie zawsze tylko na ciepłym silnkiku po krótkim zgaszeniu i ponownym odpaleniu, znika po lekkim dodaniu gazu.
Tak wiec jak widac trudno wyczaic o co chodzi, a zaczynam sie obawiac ze to sie moze wczesniej czy pozniej zle skonczyc, co do oddawienia auta do mechanika,to poprostu obawiam sie, bo w okolicy, z ktorej pochodze jest ciezko -chca od razu wymieniac pól auta a i tak nie zrobia tego co pada, stwierdzam to chocby na obecnym przykładzie, wiec prosze POMÓZCIE!!!!
Ps. w pazdzierniku 2008 jakies 12 tys km temu wymieniałem popychacze(INA).


tdi-the best

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr maja 13, 2009 10:06

fan seata, To problem, ze zbyt rzadkim olejem. Popychacze zaczynają stukać chwile po odpaleniu. Kiedyś w swoim Mk3 miałem takie objawy gdy zalałem go 5W40, ale po przejściu na 10W40 problemy poszły w zapomnienie.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

fan seata
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 06, 2008 13:53
Lokalizacja: brzeg

Post autor: fan seata » śr maja 13, 2009 10:22

Wydaje mi się ,ze to nie do konca wina oleju,chociaz tak jak pisałem w pierwszym poscie to "huczenie pojawiło sie zaraz po zalaniu ale to nie jest odgłos popychaczy one cykaja kilka sekund po odpaleniu przy zimnym silniku a potem sa cichutkie ,a ten dzwiek pojawia sie na *#cenzura#* silniku i zazwyczaj po chwilowym zgaszeniu i ponownym odpaleniu,mam wrazenie jakby cos sie zatrzymało w złym miejscu i potem ocierało,po przygazowaniu ustaje.


tdi-the best

tomislaf1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 20, 2008 12:54
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Kontakt:

Post autor: tomislaf1 » śr maja 13, 2009 10:25

fan seata, fan seata, witam czytam wlasnie Twoj post o stukaniu w silniku mam podobny problem. jaka przyczyna była u Ciebie?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr maja 13, 2009 10:30

tomislaf1 pisze:jaka przyczyna była u Ciebie?
przecież nie wie :P i sie próbuje dowiedzieć ! słabo coś czytasz....
Ja mimo wszystko jeszcze raz zmieniłbym olej !



fan seata
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 06, 2008 13:53
Lokalizacja: brzeg

Post autor: fan seata » śr maja 13, 2009 10:55

Może dla scisłosci dodam ze byłem z tym u znajomego,który robi TDI -pracuje w autoryzowanym serwisie ale wizyta była na tyle krotka ze nie zdąrzył zdjac tej pokrywy ,jego zdaniem to na pewno nie wina oleju,tym bardziej ze poprzednio tez był zalany do pompowtrysków tyle ze shell, a w chwili wizyty akurat silnik chodził jak szwajcarski zegarek,wogole to zjawisko pojawia sie rzadko i to przy nagrzanym silniku, po odpaleniu ,po postoju chwilowym.A co do poprzedniego posta kolegi Tomislaw 1 ,to ten dzwiek to nie stukot,to raczej cos jakby wycie, huczenie,pocieranie, a Twoje objawy to moze byc wszystko,zle ustawiony kont wtrysku-rowniez powoduje głośniejsza prace, takze wyjechane popychacze moga dawac podobny dzwiek.Ja ze swoim zjawiskiem wyladowałem nawet u fachowca od pomp bo i takie były podejrzenia jednego z mechaników ale on wykluczył pompe a zasugerował łozysko pompy od wspomagania, co tez nie było trafione bo przy postoju i kreceniu kołami w miejscu ,przy otwartej masce słychac było tylko leciutenkoe wycie pompy, a ztego co wiem gdyby było tam cos klękniete to było by BARDZO głosno.Pozdrawiam


tdi-the best

tomislaf1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 20, 2008 12:54
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Kontakt:

vw golf 4 1.9TDI 81kw

Post autor: tomislaf1 » śr maja 13, 2009 13:07

sory, nie spojrzalem na date:p dzisiaj jak odpalalem auto to mialem lekkie problemy. cos w stylu odpalaia w zime, zarzezil. musialem zagrzac swiece jeszcze z 2 czy 3 razy i wtedy poszedl. Ciezko jest okreslic ten dzwiek, jakby cos przeskakiwalo, szuralo. Dodam ze mam problemy z miska, zrobila sie mala dziura (ktora albo pospawam albo nowa miske kupie) byly wycieki , ale bylo to kontrolowane kazdego dnia-czasem nawet po kilka razy. Dzisisaj tez olej byl ale juz na minimalnym poziomie, wiec to raczej nie jest przyczyna. Mamy rowniez problemy z klimatyzacja- tez taki stukot ale regularny i tylko na wlaczanej klimie. Prawdopodobnie jest to albo sprzegielko albo magnes. Napinacz paska wymieniony byl.podejrzewamy ze cos moglo tam sie z tej klimy poluzowac i rozwalic w srodku dlatego tak klekocze. teorii milion pićset heh, oby tylko nic powaznego ani nie kosztownego:/



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » śr maja 13, 2009 17:16

a jakby go zalać z powrotem schelem ??

a zdejmowałeś kolego pokrywę?? morze dzieje się coś złego koszt niewielki a pewność :grin: będzie ze nic się nie dzieje


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

tomislaf1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 20, 2008 12:54
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Kontakt:

Post autor: tomislaf1 » śr maja 13, 2009 20:32

Ja już się dowiedziałem co dzieje się w moim autku. Rozrząd do wymiany. Koszt samych części to 600 stów, nie wspomne już o robociźnie. Mielismy i tak szczęście, że pasek nie strzelił, wtedy to by była masakra. Dodatkowo mamy jeszcze do zrobienia miske olejową (albo pospawamy bo mala dziura albo kupimy ten tani zamiennik-oryginalna 500zł :/ ), zawieszenie- sworzeń łożyska, głowiczki mc persona +geometria, musimy też w końcu kiedyś zrobić klime bo coś stuka i cholerny abs, który nam padł w listopadzie. Jednym słowem rewelacja, jeszcze simering na bagnecie:<



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 14, 2009 00:24

Zdjąć pokrywkę - skoro nie cyka rytmicznie to nie szklankopopychacz - jedyny element który tam moż etarcie robić to plastik pod, pokrywką - jest to osłona ociekowa dla odmy - taki separator oleju - jest przykręcana na śruby do pokrywki - może się ona odkręciła. Bez zdjęcia pokrywki to będziemy się wszyscy wyginali i naciągali i nic się nie wymyśli. Przy okazji odmę wypiąć i za silnik gdzieś wywalić a otwór po odmie w dolocie zaślepić - turbinka odpocznie i kat się przeczyści trochę - będzie zero oleju w dolocie. Pozdrawiam!



fan seata
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 06, 2008 13:53
Lokalizacja: brzeg

Post autor: fan seata » czw maja 14, 2009 08:24

Dzieki Panowie za porady ,a zwłaszcza za post Flashu ( widac po Jego opisie ze Gość wie czym kaczka wode pije :)) ,tez stawiałem na to ze cos z tym plastkiem musi byc nie tak,rozkrece to ustrojstwo i zobacze jak to wyglada od srodka jak cos wyczaje to dam znac .Pozdrawiam wszystkich dzieki za pomoc.

[ Dodano: 14 Maj 2009 08:30 ]
A jeszcze jedno na koniec. Pozdrawiam nieautoryzowny serwis, skoda,seta,vw ( nie podam nazwy zeby unknac kryptoreklamy) w Opolu przy ul. Jagiellonów. Goście pomimo pięknie wyposazonego warsztatu mogą jedynie zmieniac klocki hamulcowe-chociaz osobiscie i tego obawiał bym sie im powieżyc:(( tagedia -unikac takich mechaników -przestrzegam


tdi-the best

Weun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 14, 2009 18:08
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Weun » ndz lis 15, 2009 11:10

Witam.
Również podłączę się pod temat gdyż mam podobny problem.
Kolego Fan Seata, czy rozwiązałeś już ten problem, bo ja od paru dni zaglądam w ten silnik i
nie mam pojęcia co się dzieje. Dodam tylko że tak jak u kolegi. Samochód idzie normalnie nie dymi, pali od pierwszego "kopa" i tylko to huczenie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości