Niechce odpalic po remoncie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Niechce odpalic po remoncie

Post autor: Gacu16 » pn maja 11, 2009 01:35

Witam wszystkich mam mały problemik zrobilem remoncik mojemu CY-JR i przyszły właściciel z naszego forum juz na niego czeka a tu du.a auto nie chce odpalić , wymienialem w silniku pierscionki ,kompletna regeneracja glowicy i wszystkie filtry płyny i uszczelki , pompa wtryskowa miala znak ktory oznaczylem jak zewnętrze tłoki były w GMP wszystko złożyłem według znaków a tu pupa:/ krece i krece i krece i nic:/ prad na zaworze w pompie jest ,uklad wtryskowy odpowietrzony, co może być przyczyna? jak powinno sie ustawiać pompę wtryskową np nowo kupioną ?? dla sprawdzenia patrzalem na poluzowanym przewodzie wtryskowym ze kiedy krzywki na 1 cylindrze sa w gorze to wali ropa wiec niby wszystko powinno grac:/ kompresja wzrosla bardzo wiec nie wiem dlaczego ma takie fochy :/



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn maja 11, 2009 07:17

Sprawdź jeszcze raz wszystkie znaki na rozrządzie-pompa,wałek,wał.
Ja miałem podobnie,albo tak samo,niby wszystko dobrze ustawione,układ paliwowy odpowietrzony,a nie odpali za cholerę.
Przyczyną były zawieszone wtryskiwacze.
Popuść przewody przy wtryskach,dodaj gazu i niech ktoś Ci zakręci rozrusznikiem.Jeżeli pójdą bańki,to znaczy,że wtryski :bajer:



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » pn maja 11, 2009 09:09

odpowietrzałem tak wczoraj i lało ale bańek niebyło:/



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn maja 11, 2009 11:54

Gacu16 pisze:odpowietrzałem tak wczoraj i lało ale bańek niebyło:/
Ja też odpowietrzałem i to kilka razy-nie zapalił.
Założyłem drugi komplet wtrysków-zapalił od razu,a te wcześniejsze rozebrałem,przemyłem,przedmuchałem i na nich też później odpalił.
Jak wtryski są pozawieszane,to ciśnienie z cylindrów wali w układ paliwowy i w ten sposób się zapowietrza,także to,że go odpowietrzyłeś,nie znaczy,że on znów nie jest zapowietrzony :hmm:
Czasami wystarczy naprawdę jakiś mikro paproch i wtrysk się zawiesi...
Myślę,że filtr paliwa zalałeś ropką?



vagin5

Post autor: vagin5 » pn maja 11, 2009 21:34

Michaś_1977 pisze:
Gacu16 pisze:odpowietrzałem tak wczoraj i lało ale bańek niebyło:/
Ja też odpowietrzałem i to kilka razy-nie zapalił.
Założyłem drugi komplet wtrysków-zapalił od razu,a te wcześniejsze rozebrałem,przemyłem,przedmuchałem i na nich też później odpalił.
Jak wtryski są pozawieszane,to ciśnienie z cylindrów wali w układ paliwowy i w ten sposób się zapowietrza,także to,że go odpowietrzyłeś,nie znaczy,że on znów nie jest zapowietrzony :hmm:
Czasami wystarczy naprawdę jakiś mikro paproch i wtrysk się zawiesi...
Myślę,że filtr paliwa zalałeś ropką?
przepraszam że się czepiam, ale co to za teoria? bańki z wrtyskiwaczy? zasze jest przestrzał kompresji do układu paliwowego (wtryskiwacze) w czasie pracy silnika, a podwieszony wtrysk okazywał by się bardzo głośna praca pompy wtryskowej. kolego troszke złą drogę obejmujesz. odpowietrzenie i ustawienia pompy. btw. zastanawiał się ktoś kiedyś dlaczego mimo iż każdy leje krystalicznie czystą ropę to filtr zawsze jest czarny jak smoła? i nie jest to osad ze zbiornika ale sadza z układów zasilania która przedostała się podczas pracy silnika, najbardziej to jet widoczne przy silnikach na pompkach.



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Post autor: miras 33 » pn maja 11, 2009 21:46

napisałeś ze robiłeś całą głowice a samo regulatory hydrauliczne dobrze powciskałeś?


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn maja 11, 2009 22:50

vagin5 pisze:podwieszony wtrysk okazywał by się bardzo głośna praca pompy wtryskowej
No to bardzo ciekawe,bo w moim przypadku silnik po remoncie nawet się nie odezwał.Nadmieniam,że zdjąłem tylko przewody wysokiego ciśnienia,poza nimi cały układ paliwowy był nie tknięty,pompa także.Przed remontem palił na tych wtryskach do końca,a po remoncie ani raz nie zaklekotał.
Odpowietrzałem kilka razy i zawsze po zakręceniu rozrusznikiem gdy nie odpalał,popuszczałem ponownie przewody przy wtryskach i przez kilka sekund szło samo powietrze,a po chwili spieniona ropa.
Dopiero jak założyłem inny komplet wtrysków,to zapalił na sztycha.
Natomiast ten pechowy komplet wtrysków rozebrałem,przemyłem,przedmuchałem sprężonym powietrzem po czym założyłem,odpowietrzyłem i odpalił za pierwszym razem.
W związku z tym,czy możesz mi sensownie odpowiedzieć na pytanie-co było przyczyną nie odpalenia silnika,jeśli nie zawieszone wtryski??? :hmm:
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 22:56 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



Gacu16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: sob lut 25, 2006 16:29
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Gacu16 » pn maja 11, 2009 23:35

Silnik głowica a co za tym idzie hydroshotsy są dobrze złożone , jutro ustawiam pompe, wrzucam rozrusznik z nowym szczotkami bo stare juz umarły i jeśli po odpowietrzeniu nieda rady to rozbieram wtryski do czyszczenia i już niema bata żeby nieodpalił bo jak z rozrusznika niezakreci to go na linke odpale i musi odpalić!!!!



arwam

Post autor: arwam » wt maja 12, 2009 08:46

vagin5, tak przedostaje ci się kompresja go układu paliwowego ale nie do układu wysokiego ciśnienia tylko do przelewu więc nie twórz herezji tylko się doucz.
jak ci się odrazu cały komplet wtrysków zaiwesi to wogóle nie zagada.i wtedy Ci się kompresja przedostanie do układu wysokiego ciśnienia.
a Jai kolega Michaś_1977, wiemy doskonale co mówimy.
zresztą swoich kompetencji i wykształcenia z cytuję "właściwości smarnych olei" jeszcze nie udowodniłeś więć jeśli zabierasz głoś zrób to w mądry sposób a nie podważaj kompetencji osób które siędzą w tych silnikach nie od dzisiaj.
ja jestem co prawda tylko Technikiem Mechanikiem po ZSZ ( dwie szkoły sześć roczków w szkole :grin: )
ale chociaż mam wiedzę która wychodzi po za zakres wykształcenia na tym poziomie to nie udaję Magistra czy inżyniera.
dyskusję uważam za zakonczoną z twoją osobą i jeszcze raz powtarzam że jeśli zabierasz głos rób to w sposób mądry bo zaraz zapewne powiesz że nie możliwe żeby się komplet wtryskiwaczy zawiesził otóż zapewniam cię że to jest możliwe i sam już doświadczyłem tego nie raz zwłaszcza jak silnik był robiony.

Gacu16, zobaczy czy jak kręcisz silnikiem to czy jakiś dymek idzie z wydechy i zobacz czy dochodzi napięcie do pompy wtryskowej i czy w momencie podłączenia napięcia do elektrozaworu czy jest charakterystyczne stuknięcie


sprawdź jeszcze śiwece żarowe tylko je wyjmij i sprawdź na wierzchu bo mogą prąd pobierać ale mogą nie grzać.
jeśli rozrząd jest dobrze ustawiony i ka wtrysku obstawiam na padnięte świece żarowe lub zawieszone wtryskiwacze
( ewentualnie mało prawdopodobne ale możliwe przerwa w obwodzie zasilania pompy wtryskowej )Gacu16,

przedewszystkim jesli głowica jest ori to w tym silniku nie ma hydro popychaczy tylko masz regulację zaworów na płytki.
silnika jest z przed 87' ?
jak tak to czeka cię jeszcze regulacja zaworów metodą wymiany płytek na na takie o odpowiedniej grubości.
daj foto głowicy z przodu silnika między pierwszym a drugim cylindrem bo chyba tu jest pies pogrzebany i wtedy poprzedni post nie jest aktualny.
jeśli założyłeś hydro to zawory się za późno otwierają a za wcześnie zamykają i kompresję tk naprawdę masz niską żeby nie powiedzieć że jej nie masz


jak coś to na PW uderzaj to dam Ci nr tel i szybko sprawę rozwikłamy


vagin5, i jeszcze jedno wiesz że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościele
tu nie chodzi o to jakim paliwem był zalany tylko o to że jak otworzysz układ wysokiego ciśnienia to może zawsze się dostać jakiś brud ( i przeważnie tak jest ) który potem powoduje zawieszanie wtryskiwacza bardzo często po otwarciu układu wysokiego ciśnienia jest właśnie tendencja do zawieszania wtryskiwaczy
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 09:06 przez arwam, łącznie zmieniany 2 razy.



vagin5

Post autor: vagin5 » wt maja 12, 2009 16:40

vagin5, tak przedostaje ci się kompresja go układu paliwowego ale nie do układu wysokiego ciśnienia tylko do przelewu więc nie twórz herezji tylko się doucz.
gdzie ja sieroto napisałem że kompresja przedostaje się do układu wysokiego ciśnienia sieroto? doucz się języka polskiego...



arwam

Post autor: arwam » wt maja 12, 2009 17:07

gdzie ja sieroto napisałem że kompresja przedostaje się do układu wysokiego ciśnienia sieroto? doucz się języka polskiego...
my z z kolegą Michaś_1977, wyraźnie mówiliśmy o układzie wysokiego ciśnienia że jak wtrysk jest zawieszony to po poluzowaniu nakrętki jeśli paliwo jest spienione to wtedy oznacza zawieszony wtryskiwacz.
w tym wypadku to sam nie wiesz co piszesz.
zresztą nie raz już byłeś karany za obrażanie innych użytkowników.
mam tylko nadzieję że kiedyś wyciągniesz z tego jakieś wnioski i zaczniesz stosować się do podstawowych chociaż zasad współżycia między ludzkiego.
to raz a dwa że z kolegą możemy prosto i szybko udowodnić swoje słowa a ty masz z tym poważny problem



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt maja 12, 2009 19:12

Wiesz co vagin5, gdy tylko zobaczyłem jak nazwałeś kolegę arwam sierotą,to odruchowo spojrzałem w Twój awatar,czy aby czerwona krecha się nie przedłużyła.Nie myliłem się...
Poczytaj sobie trochę o asertywności,bo w przeciwnym razie,gdy komuś w cztery oczy wyrazisz swoje uczucia,tak jak to zrobiłeś w przypadku arwama,to ten ktoś może Ci "delikatnie" facjatę wyklepać.
Nie raz i mi zdarzyło się napisać coś co było sprzeczne z opinią innych użytkowników,ale albo stuliłem uszy,albo próbowałem delikatnie udowodnić swoją rację,natomiast Ty od razu ostro "jedziesz po trupach".Taka jazda,jest jazdą na krótką metę...



arwam

Post autor: arwam » wt maja 12, 2009 19:38

Michaś_1977, niestety w przupadku tego osobnika szkoda sobie sptrzępić języka bo już nie raz był karany za to co ma w drugim warnie i jak widać nie pszyniosło to żadnego skutku.

ja uważam że jeszcze małą mam wiedzę i jestem na nią otwatry nawet jeśli nią się by chciał podzielić nawet ktoś ode mnie młodszy jeśli mi wszystko potrafi logicznie wyjaśnić natomiast wywody użytkownika vagin5, są zawsze nie wyjaśnione np. jak wtryski się zawieszą to objawia się to głośną pracą pompy wtryskowej.
z tego co ja wiem to głośna praca w tym wypadku jest to spowodowane nagromadzeniem niespalonego paliwa i jego spalania w sposób nagły i gwałtowny

on zawsze wie lepiej i wszyscy wokół się mylą; jeśli tak jest nie to logicznie wytłumaczyłem ale tyle już OT bo się AUTOR nam rozsierdzi i będzie wtedy bieda :?
Gacu16, jak tam postępy w pracy silnika zagadał już czy się jeszcze nie poddał? :wink:



vagin5

Post autor: vagin5 » wt maja 12, 2009 20:26

arwam pisze:Michaś_1977, niestety w przupadku tego osobnika szkoda sobie sptrzępić języka bo już nie raz był karany za to co ma w drugim warnie i jak widać nie pszyniosło to żadnego skutku.

ja uważam że jeszcze małą mam wiedzę i jestem na nią otwatry nawet jeśli nią się by chciał podzielić nawet ktoś ode mnie młodszy jeśli mi wszystko potrafi logicznie wyjaśnić natomiast wywody użytkownika vagin5, są zawsze nie wyjaśnione np. jak wtryski się zawieszą to objawia się to głośną pracą pompy wtryskowej.
z tego co ja wiem to głośna praca w tym wypadku jest to spowodowane nagromadzeniem niespalonego paliwa i jego spalania w sposób nagły i gwałtowny

on zawsze wie lepiej i wszyscy wokół się mylą; jeśli tak jest nie to logicznie wytłumaczyłem ale tyle już OT bo się AUTOR nam rozsierdzi i będzie wtedy bieda :?
Gacu16, jak tam postępy w pracy silnika zagadał już czy się jeszcze nie poddał? :wink:
OK kolego do rzeczy i wyjasnię Ci że się mylisz, układ wrtryskowy to cwana rzecz, mianowicie, jeśli układ nie pracuje lub oczekuje na swoją kolej wtrysku (mowa o pojedyńczym cylindrze) w pompie na samym wyjściu jest umieszczony w każdej sekcji taki fajny dławik któwy zapobiega sie COFANIU paliwa, na chwilę obecną nie wiem ole barów ciśnienia potrzeba przy wv by ciśnienie zwrotne z cylindra dało radę przebić ten dławik, ale w nissanie wynosi to około 100 batów! myślę że bosch (producent pompy do mojego nissana jak i lwiej części szmelcvawegów) mydlane bański w waszych układach wysokiego ciśnienia równa się cofaniu sie paliwa z pompy w waszych przypadkach trn. pompy się kończą. aby ujżeć tej piękny zawór powrotny i jedno kierunkowy, wystarczy abyście odkręcili jaki kolwiek z króćccy na pompie. btw, zawieszający się wtryskiwacz przewaćnie zawiesza się w pozycji zamkniętej iglicy, i aby go otworzyć (odwiesić potrzeba bardzo wysokiego ciśnienia które grozi masą falową w przypadku naszych starych kiblastuch silnikach co efektuję rozsadzeniem rurki wysokiego ciśnienia zwykła pompa lecz troszke przytrzymana jest wstanie wyciąc nawet 700 barów ciśnienia. Jeśli w waszych przypadkach wtryskiwacze zawiesiły się w pozycji odwrotne w co mi się wierzyć nie chce wasze historię chyba że jakaś ciapa składała wtryski i zapomniała zadać ciśnienie wtrysku paliwa na końcówce. jeśli choć by wtryski były w pozycji otworzonej to i tak nie jest możliwe aby do rurek zostało wtłoczone powietrze i wyciśnięte paliwo do środka pompy, chyba że nawet i ta cześć w waszych autach jest uszkodzona, a zakładam że jest sprawna a ciecz jest nie ścśliwa więc kolejna bujda. czysta fizyka mówi jedno znacznie, ciśnienie pójdzie tam gdzie ma mniej, czyli pozostaje tylko przelew :) Panowie czy wy macie konstruktorów układów wtryskowych za idiotów? lub prawa fizyki się zmieniły to ja się wtedy muszę douczyć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 263 gości