[1.9 TD] czy zbyt wczesny kąt wtrysku może tworzyć szary dy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SkiLL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 22:07
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[1.9 TD] czy zbyt wczesny kąt wtrysku może tworzyć szary dy

Post autor: SkiLL » sob maja 09, 2009 15:46

Witam

Mam problem dziwnej natury. W czasie jazdy przy dodawaniu, nawet lekkim gazu, z rury wydobywa się SZARY dym. Na postoju w czasie przygazówki nie ma tego koloru, jedynie mocny, zdrowy czarny dymek z rury ;)

Podejrzewam kilka kwestii
1. zbyt wczesny kąt wtrysku> kombinowałem trochę z modem lukiego, ostatnio zmieniałem rozrząd itp itd.
2. Turbina puszcza olej(to by wyjaśniało dlaczego w czasie jazdy przy przygazówce jest ten dym a na postoju go nie ma)
3. Uszczelka, ale chyba mniej prawdopodobne ponieważ jak wzrasta ciśnienie turbiny w czasie gazowania to raczej olej powinien iść do płynu a nie odwrotnie???

Kurde mam zagwostkę bo jeśli to olej w cylindrach to dym powinien być niebieski(wierzcie mi że jest SZARY- doświadczyłem już każdego rodzaju dymu;)

Rozrząd na bank ustawiony dobrze, silnik ma kopa, turbina też pompuje 1,3bar

Będę to rozkminiał po weekendzie i proszę o sugestie

Zacznę od kąta wtrysku - pytanko - KTOŚ dorabiał końcówkę do czujnika zegarowego? Jaki jest gwint w pompie od silnika AAZ i jak "głęboko" wchodzi końcówka czujnika(chcę sam zrobić przedłużkę, czujnik już mam)


Pozdrawiam



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » ndz maja 10, 2009 16:55

SkiLL pisze:Podejrzewam kilka kwestii
moga tez wtryski lać



arwam

Post autor: arwam » pn maja 11, 2009 10:36

SkiLL, a jak z rana odpala na sztych równierz w mrozy?



Awatar użytkownika
SkiLL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 22:07
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: SkiLL » pn maja 11, 2009 19:08

z zapalaniem nie ma najmniejszych problemów....



arwam

Post autor: arwam » pn maja 11, 2009 20:12

a płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
i jeszcze jedno jak często auto jest używane?



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn maja 11, 2009 20:53

SkiLL pisze:Zacznę od kąta wtrysku
przestawiony rozrząd i zły kąt wtrysku może spowodowac kopcenie na niebiesko lub szaro tak jak napisałeś . Mi TDI kopcił delikatnie , sprawdzałem kat i niby ok to myślałem że pompa słaba i nie przestawia kata a okazało sie że cały rozrząd sie przestawił. Delikatnie ale jednak , po ustawieniu od nowa przestał kopcic. :crazy:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » śr maja 13, 2009 20:54

mam podobny problem tylko z tym ze mi kopci na niebiesko-bialo
stalo sie to dosc nagle i niewiem czy przypadkiem nie jest to spowodowane zmiana mobila minerala na motula polsyntetyk
znaki na rozrzadzie sprawdzone i sie pokrywaja ale tez klin na wale byl lekko sciety
a oliwki ubywa gdziesz 300ml na 1000km czyli duzo :grrr:


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 20:57

Virus177 pisze:stalo sie to dosc nagle i niewiem czy przypadkiem nie jest to spowodowane zmiana mobila minerala na motula polsyntetyk
na pewno nie z tego powodu
mógłby Ci co najwyżej puszczać na simmeringach

[ Dodano: 13 Maj 2009 20:59 ]
Virus177, dym nie pojawia się z rana w momencie peirwszego wprowadzenia na obroty?



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » śr maja 13, 2009 21:10

jak odpalam to puszcza dymka i pozniej dopiero jak turbo zaczyna pompowac cisnienie jak sie juz rozgrzeje to mniej ale jeszcze troszke zadymi szczegolnie jak sie przygazuje na jalowym


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 21:21

Virus177 pisze:jak odpalam to puszcza dymka
na niebiesko wtedy podkapca?

Virus177 pisze: i pozniej dopiero jak turbo zaczyna pompowac cisnienie
na biało?

Zgadza się? :bajer:



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » śr maja 13, 2009 21:23

no wlasnie przy odpaleniu zimnego walnie bialo-szara chmure a pozniej jak turbo zacznie pompowac to bialo-niebieska
(turbo w stanie idealnym sprawdzane w serwisie)takze ono napewno nie jest winne

teraz normalnie zgupialem ojciec mi mowi ze zabilem go tym polsyntetykiem
ale cos nie chce mi sie wiezyc bo zrobilem na nim 2tys bez problemu a dopiero od jakiegos 1tys zaczelo sie to dziac
Ostatnio zmieniony śr maja 13, 2009 21:26 przez Virus177, łącznie zmieniany 2 razy.


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 21:29

(turbo w stanie idealnym sprawdzane w serwisie)takze ono napewno nie jest winne
zmień uszczelniacze zaworowe i serwis
bo jeśli zaczyna Ci biało-niebieskim dymem kopcić w momencie kiedy turbo już zaczyna robić ciśnienie to znaczy że puszcza olej na wirnik prawdopobnie po stronie zimnej ale jeszcze odkręć downpipe i zobacz czy po stronie gorącej wirnik nie jest wilgotny od oleju.
po gorącej stronie jest niedopuszczalne nawet niewielkie zawilgocenie olejem wirnika lub obudowy



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » śr maja 13, 2009 21:36

powiem Ci tak pierwsze co pomyslalem jak zobaczylem niebieski dym ze turbo wali olejem i to przez nie kopci wiec kupilem turbine k24 a moja powedrowala do zakladu gdzie regeneruja turbiny gosciu podlaczyl ja i posprawdzal i powiedzial ze jest w extra stanie bo ani oleju nie puszcza ani zabardzo luzow nie ma tak wiec znowu przelozylem turbine na moja
strona goraca nie jest mokra takze w wydech napewno nie leci olej


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 21:41

Virus177, ztego co mi znajomy mówił który kiedyś robił w takim zakładzie na maszynach nie zawsze wyjdzie wyciek oleju a na silniku może dotyczy to zwłaszcza strony zimnej bo na maszynie nie masz takiego poboru powietrza jak na silniku

[ Dodano: 13 Maj 2009 21:42 ]
ja bym juz na wtoim miejscu nie wrócił do małej turbinki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 218 gości