Zmniejszenie spalania...co trzeba zrobic??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt maja 05, 2009 15:13

wielblad2, a jak Ci się jeździ na tym azocie,bo słyszałem,że po nabiciu nim opon jeździ się jak wozem drabiniastym (twardo)?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt maja 05, 2009 15:20

Michaś_1977 pisze:wielblad2, a jak Ci się jeździ na tym azocie,bo słyszałem,że po nabiciu nim opon jeździ się jak wozem drabiniastym (twardo)?
Jeździ się normalnie i klasycznie - tak samo jak na zwykłym powietrzu. Różnica widoczna dla użytkownika to tylko obojętność termiczna azotu. Nie zmienia swojej objętości na skutek zmian temperatur. Reszta "plusów":
- równomierny nacisk na powierzchnie (lepszy niż w przyp. powietrza)
- nie powoduje "erozji" gumy


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » wt maja 05, 2009 15:34

Michaś_1977, Czy to zima czy to lato gumy stale trzymają mniej więcej to samo naprężenie jazda owszem troche różnicy jest i przy komforcie jazdy i przy tankowaniu .Jeżeli moja żona , która o jeżdzie wie tyle co kot o lataniu twierdzi że jest różnica w jeżdzie to już o czymś świadczy .Podam przykład - zeszłego roku dałem powietrze przy zmianie opon i tak wróciłem do domu , następnego dnia jechaliśmy rano do pracy i po drodze słyszę "Prosto po pracy pojedziesz po azot nie będziesz auta męczył na gó..ie".Pytam więc -skąd wiesz że to nie azot -"Głupka ze mnie nie rób przecież czuć i słychać jak walą kapcie" -no i musiałem się przypucować .po pracy po azocik i luz.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt maja 05, 2009 18:28

Eeee,no to spoko.W Leżajsku nabicie jednego koła kosztuje 5 zeta.Chyba zainwestuję.Słyszałem także,że azot nie uchodzi z kół tak szybko jak zwykły wiaterek.
I jeszcze jedno pytanie:ile się go nabija?Tyle samo co powietrza? :-k



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt maja 05, 2009 22:30

Piasek pisze:, brak wystających dużych przedmiotów (np anteny CB)
antena to przeciez zaden opor... :D
wygina sie dowolnie ;d


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt maja 05, 2009 23:42

brynol pisze:antena to przeciez zaden opor... :D
jak się popatrzy na niektóre co cewki mają wielkości półlitrówki to raczej ciężko uwierzyć że to oporu nie stawia...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » śr maja 06, 2009 10:29

Michaś_1977, Ja do swojego SDI-ka bije na przód 2,3 a na tył 2,2 i chodzi bez żadnego ale tylko jeden warun fele i zaworki muszą być 100% sprawne a wtedy przez cały sezon możesz bujać bez obaw że ujdzie ci choć troche z kólek -tak więc bij i obserwuj zmiany i daj znać jakie są twoje odczucia po zmianie czekam na każdą wypowiedz.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » śr maja 06, 2009 19:47

Spalanie średnie na poziomie 5,5l/100km... Co trzeba zrobić aby tyle palił? A tak na poważnie, w uturbionym 1.9TDI bez VNT, spalanie na poziomie 4l/100km w trasie to żaden wyczyn. Pisałem już kilka razy -TECHNIKA jazdy dieslem, jest zupełnie inna od benzyna a wielu ma złe przyzwyczajenia. Ostatnio wiele mówi się o Ecorivingu. Jest kilka zasad, które pozwalają na drastyczne obniżenie spalania, jeśli komuś na tym bardzo zależy.
Podam przykład z ostatniego tygodnia (wekkend majowy trochę pojeździłem) :
Trasa 60km tam i 60km z powrotem, potem jeszcze 2 razy to samo. Przejazd trasa Malbork -Kwidzyn-Klasztorek. Dużo wiosek, kręte leśne drogi, spore różnice poziomu gruntu. Średnia prędkość przejazdu wg MFA -w granicy 54km/h - 56km/h. Średnie spalanie wg MFA -----

3.1l/100km ! I co...nie da się ???

Do tego czasu, MFA wykazywało przeważnie średnio 4,5-4,8l. Wiele razy sprawdzone z dystrybutorem i zgadzało się zawsze.

Rekordziści w benzynie 1.8-2.0L osiągają spalanie około 2.7l/100km. W dieslu da się jeszcze mniej.

Fakt, że jazda może wydawać się wolniejsza, choć pomiary czasu przejazdu dokładnie tą samą trasą z prędkościami wyższymi niż 85km/k (110-120), gwałtownymi przyśpieszeniami, hamowaniami, wyprzedzaniem wskazują jednoznacznie, że różnica w czasie przejazdu wynosiła 1-2 minuty a czasem 0. Wystarczył 1-2 tiry na tej trasie i 15km ciągnięcia się za nim aby cały pośpiech szlag trafił. Występowała za to znaczna różnica w spalaniu.

Za dużo aby to opisywać, poszukaj w google o Ecodrivingu. Nie trzeba stosować wszystkich zasad. Będzie się wtedy ,,przyjemniej" jeździło a spalanie i tak znacznie spadnie. Zresztą kto to udowodni, że jazda 120-150km/h, ciągle hamowanie, przyśpieszanie jest wskazane i prawidłowe ? :chytry:
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 19:55 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 2 razy.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » śr maja 06, 2009 20:14

no wczoraj zatankowalem 5,6 litra ropki i do dzis przejechalem 130 km...wiec spalanie jest niskie przy wariackiej jezdzie(bez oszczedzania) na trasie mieszanej.

Staram sie stosowac do zasad ecodrivingu,jak przyjdzie jakas wieksza kasa to tez sobie mfa zamontuje.

Pozdro



LEŚNY LUDEK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 26, 2009 12:37
Lokalizacja: Świętokkrzyskie Góry
Kontakt:

Post autor: LEŚNY LUDEK » czw maja 07, 2009 00:17

mnie zaczął palić ok 7 l zaślepiłem EGR. byłem w Czechach i nie tylko.... po 2 tankowaniach pod korek wychodzi 4,8-4,9 l. w cyklu mieszanym...na autostradzie 140 km/h non stop. dla mnie super :bigok:



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » ndz maja 10, 2009 11:39

Michaś_1977, Właśnie wróciłem z trasy -cztery sztuki na pokładzie +bagażniczek dość obciążony i wyszło mi kolego w/g MFA 5,2 l/100km.,średnia prędkość 110/h po co się spieszyć i tak dojadę -wynik uważam za super jak na moje wymagania.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 10, 2009 12:11

No to i ja na wolnym czasie będę musiał zapodać tego azotu do kółek :P



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 10, 2009 15:38

Tak tylko nikt się nie chwali że pompowanie samym azotem powoduje przyspieszenie korozji felgi.

Wagowy skład powietrza: Składniki stałe:

(skład niezmienny do wysokości 80 km, w stanie suchym czyli bez pary wodnej)

* 78,09% azot
* 20,91% tlen
* 1% argon, neon, hel, metan, krypton, wodór i inne


Więc śmiać mi się chce jak słyszę te opinie że jest super nawet gile z nosa nie ciekną :hmm:

Aby obniżyć spalanie możesz
-zatankować lepsze paliwo v power diesel np
-jechać 80 km :) powyżej 80 km współczynnik mnożymy x2 przy tej prędkości mamy najmniejsze opory
-powietrze w kołąch wiadomo
-wszystkie niepotrzebne rzeczy wyrzucić z auta
-nie otwierać szyb - dodatkowy opór
-przy ruszaniu używac krótko biegów
Ostatnio zmieniony ndz maja 10, 2009 15:43 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 10, 2009 17:17

grandilodz pisze:Tak tylko nikt się nie chwali że pompowanie samym azotem powoduje przyspieszenie korozji felgi.
O i to też jest ważny argument.
grandilodz, ja w zimie jeżdżę na stalowych,więc wtedy mogę odpuścić sobie azot,ale jak na lato zakładam alusy to ich chyba nie "pokręci"ten azocik :hmm: ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 196 gości