swap 1.6D do T3, nie odpala, kontrolka oleju nie gasnie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
swap 1.6D do T3, nie odpala, kontrolka oleju nie gasnie
Witam,
Przełożyłem silnik 1.6d 50 KM z golfa do T3. Zmieniłem miskę olejową i pompę oleju ze względu na inny kształt i ułożenie silnika w komorze. Kolektor wydechowy i chłodnica oleju przy filtrze także został zmieniona. Przy próbie odpalenia pojawiły się następujące problemy:
1. silnik nie chciał odpalić. zaobserwowałem że nie leci do paliwo. wlałem bezpośrednio do pompy paliwa poprzez przewód paliwowy idący od filtra (nowy) paliwo. odpalił po przekręceniu kluczyka. silnik chodził 5-10 sekund po czym zgasł. kolejne próby dały ten sam efekt. w czasie gdy silnik chodził po dodaniu gazu silnik nie reagował, . brak możliwości zwiększenia obrotów.
2. nie zgasła kontrolka ciśnienia oleju.
3. nie zgasła kontrolka ładowania - sprawny alternator z poprzedniego silnika.
4. po kilku uruchomieniach silnika i krótkich pracach wyładował się akumulator.
Czy ktoś ma jakieś pomysły? Jakie błędy popełniłem? Co robić dalej?
Przełożyłem silnik 1.6d 50 KM z golfa do T3. Zmieniłem miskę olejową i pompę oleju ze względu na inny kształt i ułożenie silnika w komorze. Kolektor wydechowy i chłodnica oleju przy filtrze także został zmieniona. Przy próbie odpalenia pojawiły się następujące problemy:
1. silnik nie chciał odpalić. zaobserwowałem że nie leci do paliwo. wlałem bezpośrednio do pompy paliwa poprzez przewód paliwowy idący od filtra (nowy) paliwo. odpalił po przekręceniu kluczyka. silnik chodził 5-10 sekund po czym zgasł. kolejne próby dały ten sam efekt. w czasie gdy silnik chodził po dodaniu gazu silnik nie reagował, . brak możliwości zwiększenia obrotów.
2. nie zgasła kontrolka ciśnienia oleju.
3. nie zgasła kontrolka ładowania - sprawny alternator z poprzedniego silnika.
4. po kilku uruchomieniach silnika i krótkich pracach wyładował się akumulator.
Czy ktoś ma jakieś pomysły? Jakie błędy popełniłem? Co robić dalej?
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2009 23:09 przez Jacek.buz, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za szybką odpowiedz.
Jak mogę odpowietrzyć pompę?
Linka gazu jest założona. nawet dodając gaz bezpośrednio na pompie silnik nie zwiększa obrotów. myślę że to może być problem związany z zapowietrzeniem i brakiem odpowiedniej ilości paliwa w pompie.
także kabel od czujnika oleju jest założony na głowicy. zmieniałem go również na inny 100% sprawny z innego silnika. nie pomogło.
Jak mogę odpowietrzyć pompę?
Linka gazu jest założona. nawet dodając gaz bezpośrednio na pompie silnik nie zwiększa obrotów. myślę że to może być problem związany z zapowietrzeniem i brakiem odpowiedniej ilości paliwa w pompie.
także kabel od czujnika oleju jest założony na głowicy. zmieniałem go również na inny 100% sprawny z innego silnika. nie pomogło.
do powrotu paliwa podepnij jakeiś źródło podciśnienia lub nawet ustami możesz podciągnąć paliwo ( tylko dużo nie wypijJak mogę odpowietrzyć pompę?

a jeśli tak sprawa z ciśnieniem się przedstawia to podłącz manometr i wtedy będziesz wiedział napewno.
ale nie sądzę żeby się nagle coś takiego stało
sprawdź stan oleju w silniku.
i pytanie czy masz pompę Vacuum ząłożoną od tego silnika oryginalną która przy nim była?
sprawdź jeszcze czy kabel nigdzie nie ma zwarcia z masą.
pompa Vaccum jest od silnika golfa . Wymieniłem tylko miskę i pompę oleju. Mam nadzieję że dobrze ją umiejscowiłem przed dokręceniem, bo nic nie wskazuje na to żeby było inaczej. Weszła do końca w swoje gniazdo. Jeżeli istnieje powiązanie napędu pompy Vaccum z pompą olejową i muszą ze sobą współgrać to czy to może być powodem braku ciśnienia oleju?- pali się lampka. Może są odpowiednie w nich pasujące do siebie gniazda?
Wiesz może ile oleju potrzeba w t3 1.6 d ze względu na inny kształt miski? Od pierwotnego silnika gdzie nie było ciśnienia sprężania(nie odpalał na rozrusznik) nie mogę wyciągnąć prowadnicy bagnetu oleju. Przerobiłem tą z golfa skracając ją odpowiednio. Wlałem już 5 litrów oleju a na bagnecie nie pokazuje jeszcze stanu.
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i wskazówki.
Wiesz może ile oleju potrzeba w t3 1.6 d ze względu na inny kształt miski? Od pierwotnego silnika gdzie nie było ciśnienia sprężania(nie odpalał na rozrusznik) nie mogę wyciągnąć prowadnicy bagnetu oleju. Przerobiłem tą z golfa skracając ją odpowiednio. Wlałem już 5 litrów oleju a na bagnecie nie pokazuje jeszcze stanu.
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i wskazówki.
postaram się dzisiaj wieczorem podać numer silnika.
pozdrawiam
[ Dodano: 05 Maj 2009 18:29 ]
Witam,
Byłem przy samochodzie i sprawdziłem dwie pierwsze litery po gwiazdce na bloku silnika umieszczone przed numerem to JP, dalej numer chyba 6 cyfrowy. Jeśli możesz coś mi dalej pomóc będę wdzięczny I POMÓGŁ już zaznaczyłem
pozdrawiam
[ Dodano: 05 Maj 2009 18:29 ]
Witam,
Byłem przy samochodzie i sprawdziłem dwie pierwsze litery po gwiazdce na bloku silnika umieszczone przed numerem to JP, dalej numer chyba 6 cyfrowy. Jeśli możesz coś mi dalej pomóc będę wdzięczny I POMÓGŁ już zaznaczyłem
już tak próbowałem. jak wcześniej pisałem wlałem bezpośrednio do pompy paliwa przez przewód paliwowy paliwo. Wziąłem strzykawkę i wstrzyknąłem we wlot przewodu kilka miarek a następnie końcówkę włożyłem do bańki z paliwem. Odpalił i chodził kilka sekund, po czym zgasł. Za każdym razem było tak samo. Może nie ma "siły" pociągnąć paliwa? a może za mało zalałem pompę i jest zapowietrzona nadal?
trzeba zdemontować króćce od przewodów wtryskowych wysokiego ciśnienia.Jacek.buz pisze:Po czym poznam że ma mam pompę wtryskową bez nurników? Czy idzie to jakoś wzrokowo sprawdzić, coś charakterystycznego?
a poznasz wieszanie się wtrysków w tego typu pompie że jak Ci zgaśnie i nie chce zapalić po tym że jak masz poluzowane nakrętki przewodów wtryskowych to jak zaczniesz kręcić rozrusznikiem to zamiast paliwa z pod nakrętek cieknie Ci piana a nie czyste paliwo i po odpowietrzeniu się to powtarza tzn zapali na chwilkę i znów gaśnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości