Ile wynoszą wolne obroty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

80arturr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 11:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 80arturr » sob mar 07, 2009 16:21

Troche nim dziś pojeździłem i wydaje mi się że moc się nie zmieniła pali tak samo albo minimalnie lepiej co do odgłusu to dał bym sobie głowe uciąć że inaczej chodzi tzn już tak nie klupie. Jest jakby rozprężony ale ciężko tak na 100 % bo to nie są wielkie różnice ale takich też nie oczekiwałem. Teraz czeka mnie jeszcze regeneracja turbiny. Wtedy trochę jeszcze poprawie ten kąt wtrysku bo jak się dziś dobrze nagrzał to oscylował w granicach 60 a ponoć najlepiej jak jest 56 tylko niewiem czemu jedni specjalnie ustawiają mniej.



Tyfus500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw paź 30, 2008 11:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tyfus500 » sob mar 07, 2009 16:42

Z tego co wiem to najlepiej jest ustawić 50-51, wielokrotnie widziałem takie właśnie dane na forum i w innych źródłach. Mnie też czeka przestawienie kąta bo dzisiaj sprawdzałem i mam 69-70 czyli coś podobnie jak ty wcześniej. Przez to w grupie 004 nie odpracowuje mi zadanego kąta 0,4 tylko ustawia 2,6. Na chwilę obecną zwiększyłem tylko dawkę paliwa w bloku 001 ustawiłem na max czyli 32784 a to daje 2,8mg samochód dużo lepiej ciągnie aż chciałoby sie dać większą dawkę ale Vagiem więcej nie można, będę musiał nastawnik przesunąć lekko.

[ Dodano: 07 Mar 2009 15:55 ]
Zrób te logi 3,8,11 dynamiczne i wrzuć na forum zobaczymy wtedy co z tą turbiną.



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » sob kwie 25, 2009 18:16

a moga byc obroty 880obr/min, czy to zle obroty?



piotrek1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr gru 31, 2008 15:42
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » śr maja 06, 2009 17:14

witam
chciałbym zrobić sobie ten odczyt o których mowa na pierwszej stronie - czy jest on mozliwy do zrobienia w programie polski vag 4.9, kabelek mam i chciałbym sprawdzić czy wszystko ok - oczywiscie dane wrzuce na forum bo to juz inna filozofia dla mnie. chodzi mi o sam odczyt - za krótki opisik wielkie dzięki...



ryszkiewicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
Lokalizacja: Białystok

jakie obroty, różnica wskazań temeratury

Post autor: ryszkiewicz » czw maja 07, 2009 14:39

Witam,

Ile powinny prawidłowo wynosić obroty na biegu jałowym, nie doczytałem się niestety w tym temacie.

Mój silnik 1,9 TDI PD , kod silnika ATD. Obecnie po podłączeniu pod VAG pokazuje 819.

Jeszcze jedno pytanie czy wskazania z VAG oraz z licznika odnosnei temperatury powinny sie zgadzać, przy pełnym rozgrzaniu silnika VAG pokazuje 72 stopnie C natomiast na liczniku jest okrągłe 90



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 07, 2009 15:53

ryszkiewicz pisze:Ile powinny prawidłowo wynosić obroty na biegu jałowym
dla silnika PD czyli takiego jak masz prawidłowe wartości to zakres 860 - 940 więc Twoje są zbyt niskie i może telepać silnikiem
ryszkiewicz pisze:Jeszcze jedno pytanie czy wskazania z VAG oraz z licznika odnosnei temperatury powinny sie zgadzać, przy pełnym rozgrzaniu silnika VAG pokazuje 72 stopnie C natomiast na liczniku jest okrągłe 90
powinny być identyczne lub zbliżone - u Ciebie czujnik G62 (ten podający wartość temperatury do sterownika silnika) zaniża i jest to ze szkodą dla silnika i zużycia paliwa
ale dla lepszego sprawdzenia należy dokonać odczytu Vagiem wskazania zarówno G62 jak i G2
G62 odczytujemy w 01 Engine, grupa 007, 4 pole (licząc od lewej)
G2 odczytujemy w 17 Instruments, grupa 003, 1 pole od lewej,
jeśli nadal wskazania obydwu czujników znacznie od siebie będą odbiegać to czujnik G62/G2 kwalifikuje się do wymiany.


Obrazek

ryszkiewicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: ryszkiewicz » czw maja 07, 2009 17:33

Dzięki Sztomel

Właśnie wróciłem z domu, miałem rozgrzany silnik no i nie jest dobrze chyba

Odczyt G62 ---odczytujemy w 01 Engine, grupa 007, 4 pole (licząc od lewej)

Obrazek

Odczyt G2 ---odczytujemy w 17 Instruments, grupa 003, 1 pole od lewej,

Obrazek

na liczniku pokazuje okrągłe 90, więc jednak te wskazania się różnią miedzy sobą


zauważyłem również iż na biegu jałowym trochę czasami obroty pływają, zazwyczaj pokazuje 819, lecz czasami ma takie wahania w dó do 798 oraz w góre do 840 i dalej się stabilizuje na 819, jest to związane z tym czujnikiem ???



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw maja 07, 2009 18:21

Przeczytaj mój post w tym temacie :grin: Tam jest odpowiedź na twoje pytanie. :hmm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234955


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

ryszkiewicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: ryszkiewicz » czw maja 07, 2009 18:43

Hmm, przeczytałem powyższy wskazany post, lecz nic ciekawego nie zauważyłem. Czy na podstawie tych danych które dostarczyłem można stwordziż że czujnik G62 jest niepsrawny ?? jaki koszt zakupu nowego i jaką markę polecacie ??

gdzie sie on znajduje czujnik G62 w silnikach ATD

[ Dodano: 08 Maj 2009 08:49 ]
Mam prośbę o poradę jakiego producenta najlepiej kupić czujnik G62/G2



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 127 gości