Jaki olej, z jakiego zrodla?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt mar 27, 2009 21:11

stanley24 pisze:Właśnie jaki olej bo ja mam zalany CASTROL EDGE 5W40 na jaki moge zmienić i dobry???
Ty masz na pompowtryskach zatem musi spełniać normę VW 505.01


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
stanley24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 10:59
Lokalizacja: Puławy

Post autor: stanley24 » pt mar 27, 2009 21:23

mam zalany olej castrol edge 5w40 chce zmienic na valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 czy tak moge i czy to dobry wybór??? porszę o podpowiedź



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt mar 27, 2009 21:25

MOTUL MOTUL MOTUL :helm:

u mnie moje PD zalane Motulem Specific 505.01
dzwon do Mamuta, jest na allegro i handluje Motulem gsm 669517675



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt mar 27, 2009 21:33

stanley24 pisze:mam zalany olej castrol edge 5w40 chce zmienic na valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 czy tak moge i czy to dobry wybór??? porszę o podpowiedź
Tak - spełnia normę 505.01


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
miroslaw-pilip
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt maja 05, 2009 14:40
Lokalizacja: LB....
Kontakt:

Post autor: miroslaw-pilip » wt maja 05, 2009 22:21

Witam. Mam takie pytanko...odkad mam swojego golfika robilem dwie wymiany oleju, lałem 15W40 mobila, poprzedni własciciel na zawieszcze mial tez 15W40...ale zastanawiam sie nad zmiana na 10W40, co o tym myslicie?? w zimie przy naprawde duzych mrozach troche słabo palił...Silnik 1.9TD, przebieg to 143000 (ale to nie ma co na niego patrzec)...od wymiany do wymiany co 10tys dolewam z 500-600ml. Byłbym wdzięczny za podpowiedź.


VAG zawsze i wszędzie... VAG był, jest i będzie :)

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt maja 05, 2009 23:10

Osobiście zalałbym 10w40 [pół/semi syntetyki, na bazie olejów mineralnych], jedni chwalą mineralne, uważam że najlepsze są syntetyki zwłaszcza jak sie katuje silnik, wystarczy poczytać własności fizykochemiczne.
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 23:12 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » śr maja 06, 2009 10:31

Ja w sobote w swoim zmieniłem olej i oczywiście zalałem Motul Synergie 6100 10w40. Silnik wyraźnie się uciszył, mniej drga.



Awatar użytkownika
miroslaw-pilip
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt maja 05, 2009 14:40
Lokalizacja: LB....
Kontakt:

Post autor: miroslaw-pilip » śr maja 06, 2009 12:24

Hmm..korci mnie żeby przejść z 15W40 na 10W40..ale troche się boję...nie wiem czy nic się nie stanie silnikowi.. :grrr:


VAG zawsze i wszędzie... VAG był, jest i będzie :)

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » śr maja 06, 2009 12:41

miroslaw-pilip pisze:Hmm..korci mnie żeby przejść z 15W40 na 10W40..ale troche się boję...nie wiem czy nic się nie stanie silnikowi.. :grrr:
dokladnie taki sam mam dylemat :crazy:


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » śr maja 06, 2009 12:45

Witam. Jeśli 15w40 dolewasz 500-600 ml to 10w40 będziesz dolewał więcej. Ktoś przeszedł na olej mineralny bo pewnie coraz więcej mu pobierał od wymiany do wymiany.



yoyek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 06, 2009 12:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yoyek » śr maja 06, 2009 13:01

Piasek pisze:
stanley24 pisze:mam zalany olej castrol edge 5w40 chce zmienic na valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 czy tak moge i czy to dobry wybór??? porszę o podpowiedź
Tak - spełnia normę 505.01
Hmm, to ja teraz mam pytanie odnośnie tego właśnie tematu...
Też w tym momencie mam zalane Castrol Edge 5w40 i zastanawiałem się nad zmianą na Durablend, bo z wszelkich opinii wydaje się być zdecydowanie lepszy... Tylko, że Castrol jest olejem syntetycznym, a Durablend półsyntetycznym... Przy 180kkm na liczniku nie ma chyba sensu jeszcze zmieniać na półsyntetyk, zwłaszcza jeśli mi nie łyka oleju.
Oczywiście nad Durablend myślałem jako alternatywą dla Motula...
Jak to jest z tą syntetycznością? ;)
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 13:03 przez yoyek, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5616][img]http://www.motostat.pl/user_images/5616/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr maja 06, 2009 13:27

podobno jest 5 grup:
wszystkie półsyntetyki są robione bazie mineralnych III gr.
IV grupa to syntetyki hydrocrakowane np. edge
V grupa syntetyki np mobil 1

dla dociekliwych polecam forum:
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 13:31 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

yoyek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 06, 2009 12:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yoyek » śr maja 06, 2009 14:29

Ale nie do końca mi odpowiada na pytanie co z tym Durablend ;)


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5616][img]http://www.motostat.pl/user_images/5616/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr maja 06, 2009 14:31

yoyek, a czemu nie Motul Specyfic 505.01 ? Przecież to najlepszy olej w tej klasie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 190 gości