Zamulający się AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Zolwik_2004 » wt maja 05, 2009 00:22

PinkFloyd pisze:Jak nic logi 011 bez węzyka i bedzie wiadomo czy stoja kierownice turbiny, lepiej tak nie jeździj z pedalem do podłogi żeby wirnik turbiny nie odleciał i żeby wtedy silnik sie nie napędził sam bo wtedy chyba wiesz co może sie stać.
Właśnie to "odmulanie" o którym pisałem na początku coś za piękne mi się wydawało. Naprawdę czasem na jakimś ładnym odcinku drogi stan mojej podniety "można porównać do stanu masochisty w fabryce żyletek". A ten klekot to 100% seria.

A można wiedzieć m. więcej od którego rocznika AFNy w VW obsługiwały 011BS?

[ Dodano: 05 Maj 2009 00:40 ]
Aha... przy okazji wywalę kata i mam pytanko: czy rezonans w AFNie to raczej normalka - występuje w każdym Golfie3 czy zdarza się, że nie wystąpi. Pytam bo u mnie z seryjnym wydechem przy odsunięciu szyby (raczej z tyłu) przy min. 60km/h (no i raczej nocą, bo w dzień nie przebija odgłosów otoczenia) słychać rezonans, choć żeby był przeszkadzający to całą szybę musiałbym odsunąć. Na pewno to nie koła (test 2 zestawy lato i 1 zima).
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 00:28 przez Zolwik_2004, łącznie zmieniany 1 raz.


Małe kroczki ale do przodu...

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt maja 05, 2009 10:04

Zolwik_2004 pisze:A można wiedzieć m. więcej od którego rocznika AFNy w VW obsługiwały 011BS?
Nie powiem ci dokładnie , to zalezy jaki konkretnie sterownik siedzi w aucie, po podłączeniu sie vagiem i połączeniu ze sterownikiem silnika pokaże ci pełny numer sterownika , zobacz dwie ostatnie literki , masz prawdopodobnie DF i on nie obsługuje tego testu
Zolwik_2004 pisze:czy rezonans w AFNie to raczej normalka - występuje w każdym Golfie3 czy zdarza się, że nie wystąpi.
Ja u siebie rezonansów nie zaobserwowałem


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Zolwik_2004 » wt maja 05, 2009 19:03

011 bez wężyka
błąd 575

sztangę sprawdzałem, chodzi tylko 5mm Obrazek


Małe kroczki ale do przodu...

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt maja 05, 2009 19:30

Jesli tak wyglada log 011 bez wezyka wpietego w silownik nad turbo to jak nic kierownice stoja. Bez wezyka nie powinien przeladowywac, a u Ciebie przeladowuje nadal. Stad wnioskuje ze kierownice stoja Ci w pozycji maksymalnego doladowania. Turbosprezarka na stół i do czyszczenia sie zabieraj.



Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Zolwik_2004 » wt maja 05, 2009 22:36

Tego w sumie się obawiałem bo nigdy turbiny nie rozbierałem. Chciałbym wiedzieć jeszcze jakie narzędzia są potrzebne (klucze, itp). No i przed chwilą zauważyłem że wężyk idący od N75 do gruszki turbiny jest przetarty w jednym miejscu (ale dziurki nie ma, jest bardzo cieniutka warstwa) czy można go zamienić na np. cały z przezroczystej gumy taki jak do paliwa?


Małe kroczki ale do przodu...

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt maja 05, 2009 22:47

Zolwik_2004 pisze:sztangę sprawdzałem, chodzi tylko 5mm
za mało
micky pisze:Jesli tak wyglada log 011 bez wezyka wpietego w silownik nad turbo to jak nic kierownice stoja. Bez wezyka nie powinien przeladowywac, a u Ciebie przeladowuje nadal. Stad wnioskuje ze kierownice stoja Ci w pozycji maksymalnego doladowania. Turbosprezarka na stół i do czyszczenia sie zabieraj.
Niestety nic innego nie pozostaje , no chyba ze ręcznie uda ci sie rozruszac sztangę
Zolwik_2004 pisze:czy można go zamienić na np. cały z przezroczystej gumy taki jak do paliwa?
Nie dawaj takiego węża , daj taki jak trzeba czyli gumowyw bawełnianym oplocie


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
GeGi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 20:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: GeGi » śr maja 06, 2009 09:25

Zolwik_2004, ja tez mialem przetarty i wymienilem na taki gumowy w oplocie o srednicy 3,2mm...kupilem w jakims sklepie motoryzacyjnym (7zl/metr), jak powiedzialem ze chce przewod podcisnienia to nie wiedzial o jaki chodzi, dopiero po srednicy zrozumial ;p
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 09:26 przez GeGi, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
http://www.TuningShirts.pl - sklep z koszulkami tuningowymi !

Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Zolwik_2004 » śr maja 06, 2009 15:41

W golfie akurat dostęp do turbo jest troszkę niezbyt korzystny. Czy podczas demontażu konieczne jest posiadanie kanału w garażu? Mam troszkę obawy ponieważ mam niesprawną nogę (chodzę o kulach) a nie chciałbym rozebrać połowy a do reszty nie mieć nawet jak podejść, dlatego chciałbym wiedzieć jakie narzędzia przygotować. Byłem przy okazji w 2 warsztatach w mojej okolicy i nie chcą się "spece" tego podjąć ze względu na dostęp (jeden stwierdził, że pół silnika trzeba rozebrać:).


Małe kroczki ale do przodu...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 06, 2009 16:28

Zolwik_2004 pisze:W golfie akurat dostęp do turbo jest troszkę niezbyt korzystny. Czy podczas demontażu konieczne jest posiadanie kanału w garażu? Mam troszkę obawy ponieważ mam niesprawną nogę (chodzę o kulach) a nie chciałbym rozebrać połowy a do reszty nie mieć nawet jak podejść, dlatego chciałbym wiedzieć jakie narzędzia przygotować. Byłem przy okazji w 2 warsztatach w mojej okolicy i nie chcą się "spece" tego podjąć ze względu na dostęp (jeden stwierdził, że pół silnika trzeba rozebrać:).
e tam pół silnika - godzinka roboty :)

ale śruby trzymają ostro i więcej kombinowania z odkręceniem niż roboty

możesz bez kanału, trzeba sie wczołgać pod podniesione lekko auto (możesz podnieść z 2 stron) zeby odkręcić podpore turbo i spływ oleju



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr maja 06, 2009 23:10

Zolwik_2004, Odezwij się do mnie na gg, coś poradzę, może pomogę.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Zolwik_2004 » czw maja 07, 2009 23:54

Dziś rozruszałem sztangę kluczem i z pomocą WD40, chodzi w górę i w dół bez żadnych oporów. Podczas jazdy notlauf cały czas, turbo się nie załącza czyli odwrotnie niż na początku. Ale nie mam jeszcze tego wężyka podciśnienia. Czy turbina i tak będzie wymagać czyszczenia? Czy bez tego wężyka mogę na razie jeździć?


Małe kroczki ale do przodu...

martinexx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lis 03, 2007 11:47
Lokalizacja: east side
Kontakt:

Post autor: martinexx » pt maja 08, 2009 01:46

kolego możesz spróbować jeszcze wymienić wszystkie wężyki podciśnienia. u mnie były podobne objawy i po wymianie wszystko pięknie, ładnie śmiga. co prawda nie zauważyłem u siebie takich zależności jak u ciebie że na 10 prób 4 razy był notlauf.. itp. ale to może dlatego że wcale takowych nie szukałem :grin:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt maja 08, 2009 09:03

Zolwik_2004 pisze:Podczas jazdy notlauf cały czas, turbo się nie załącza czyli odwrotnie niż na początku. Ale nie mam jeszcze tego wężyka podciśnienia
kolego nie ma czegoś takiego jak notlauf cały czas :)

jak nie masz załozonego wężyka podcisnienia to nie ma doładowania - nie ma doładowania jedziesz jak SDI - czyli muł - jak turbina nie zasyssa powietrza to LMM (przepływka) mierzy niskie wartości i tnie dawke..

założ nowe wężyki podcisnienia, zaworek N75 przedmuchaj deilkatnie spręzonym powietrzem (bedzie tak smiesznie pierdzieć membrana ja bedziesz dmuchał w jeden króciec - chyba OUT) i jak masz stange juz rozruszaną to rozgrzej silnik i ściągaj i zakładaj ten wężyk na gruszke tak ze 20 razy co 10 sekund na przemian

potem 3 bieg gaz do dechy na 5 sekund i noga z gazu i tak ze 20 razy :)

potem test prawdy czyli prosta pusta droga i 4 bieg i but od 60 km/h do 140 km/h jak nie złapiesz notlaufa to znaczy że żaluzje sie przedmuchały :) :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości