czy wyłączenie silnika szkodzi...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

czy wyłączenie silnika szkodzi...

Post autor: Byku21 » wt maja 05, 2009 20:15

mam następne pytanie odnośnie silników TDI...Czy po ostrej jeździe jeżeli go od razu gaszę to prawda,że uszkodzę w ten sposób turbinę???Już nie mam pojęcia,bo jedni na forum piszą,że tak, niektórzy,że nie...Już sam w końcu nie wiem.A drugie czy to prawda,że jeżeli auta używała osoba,która nie rozpędziła go do większej prędkości niż 100km/h to też źle dla turbiny????



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: czy wyłączenie silnika szkodzi...

Post autor: doggie » wt maja 05, 2009 20:24

Byku21 pisze:mam następne pytanie odnośnie silników TDI...Czy po ostrej jeździe jeżeli go od razu gaszę to prawda,że uszkodzę w ten sposób turbinę???Już nie mam pojęcia,bo jedni na forum piszą,że tak, niektórzy,że nie...Już sam w końcu nie wiem.A drugie czy to prawda,że jeżeli auta używała osoba,która nie rozpędziła go do większej prędkości niż 100km/h to też źle dla turbiny????
jak najbardziej, turbina powinna się schłodzić a przede wszystkim wytracić obroty bo pracuje grubo ponad 100 tyś obr/min. Jak nagle wyłączysz motor, pompa oleju już nie podaje a turbina niestety się kręci, co do turbiny to zwłaszcza te ze zmienną geomtrią łopatek nie lubią "dziadkowej" jazdy
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 20:28 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



VDO - Blink
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 550
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 12:23
Kontakt:

Post autor: VDO - Blink » wt maja 05, 2009 20:28

Było jużwiele razy na forum.... Katowanie silnika z turbiną i gaszenie go zaraz po takiej jeździe jest szkodliwe. Dlatego zawsze przed jak i po należy obchodzić sie z motorem delikatnie tzn rozgrzewać go do temperatury normalnej (ok 90 stopni) a po ostrej jeżdzie studzić przez jakiś czas. Można też pozostawić auto na wolnych obrotach przez ok 40 - 60 sekund, żeby turbina zwolniła. Pamiętaj, że turbo osiąga obroty rzedu 12 - 14 tys na minutę, więc nie należy gwałtownie gasić silnika, gdyż łopatki od turbo nie zatrzymują się odrazu i kręcą przez jakąś chwilę. Bez włączonego silnika nie ma smarowania więc dalej już nie musze tłumaczyć co się dzieje...



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt maja 05, 2009 20:28

Czyli nasi mechanicy gadają głupoty...Jeden mi powiedział,że mogę go gasić i odpalać,a potem jechać jak chcę,czyli opór lub też lżej i stwierdził,że nie powinno się nic dziać...



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt maja 05, 2009 20:29

Byku21 pisze:Czyli nasi mechanicy gadają głupoty...Jeden mi powiedział,że mogę go gasić i odpalać,a potem jechać jak chcę,czyli opór lub też lżej i stwierdził,że nie powinno się nic dziać...
jak najszybciej zmień mechaników



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt maja 05, 2009 20:32

Dzisiaj byłem po porady,ale na co dzień sam naprawiam sobie samochód jak coś padnie,bo dam mechanikowi to jeszcze mi na wymyśla,że to do zrobienia,potem to itd...



Awatar użytkownika
jakubek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: jakubek » wt maja 05, 2009 20:32

Mechanik powiedzial Ci dobrze :D :chytry: Jak kazdy u was bedzie tak smigał tdikami to on bedzie mial wiekszy zarobek ;D :) Cwany mechanior :P:P :green_fuck:


Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt maja 05, 2009 20:34

VDO - Blink pisze:Pamiętaj, że turbo osiąga obroty rzedu 12 - 14 tys na minutę
sorry ale przy takiej prędkości obrotowej : to ona by nic nie "dmuchała" : :bajer:
Z resztą się zgadzam :bigok:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

VDO - Blink
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 550
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 12:23
Kontakt:

Post autor: VDO - Blink » wt maja 05, 2009 20:35

Byku21 pisze:to jeszcze mi na wymyśla,że to do zrobienia,potem to itd...
Zmień mechanika bo widać że ściemniacz. Albo próbuje Tobie kit wciskać :crazy:



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt maja 05, 2009 20:39

Znajomego już tak robi od trzech lat,a on się daje,bo to niby jego dobry znajomy i wie co robi,więc lepiej samemu się wziąć do roboty jak ktoś zna się trochę na mechanice,a jeżeli dawać idiotą zarobić...I jeszcze jedno póki temat jest,czy turbo powinno być głośno słychać jak dmucha???Słychać jakbym miał 2,5TDI, a nie 1,9...Coś jest nie tak????



VDO - Blink
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 550
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 12:23
Kontakt:

Post autor: VDO - Blink » wt maja 05, 2009 20:44

italiano_83 pisze:VDO - Blink napisał/a:
Pamiętaj, że turbo osiąga obroty rzedu 12 - 14 tys na minutę

sorry ale przy takiej prędkości obrotowej : to ona by nic nie "dmuchała" :
Sorry, mój błąd.... :grin:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » wt maja 05, 2009 20:46

Byku21 pisze:Słychać jakbym miał 2,5TDI, a nie 1,9...Coś jest nie tak????
turbosprężarka co najwyżej powinna "świstać" :bigok: Co masz na myśli pisząc "głośno dmucha" może masz jakąś nieszczelność i słyszysz szum uciekającego powietrza?? Trudno cokolwiek więcej mi powiedzieć bo to dość "ślizgi temat" :satan:
VDO - Blink pisze:Sorry, mój błąd.... :grin:
Zwracam honor :D
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 20:51 przez italiano_83, łącznie zmieniany 2 razy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt maja 05, 2009 20:49

słychać po prostu z daleka,że to ja jadę...rozpoznać mnie można po turbinie,bo w innych autach jej tak głośno nie słychać,B4 1Z,fiat bravo 1,9 JTD...w kabinie także nie usłyszy się silnika,gdy się wciśnie gaz do podłogi tylko turbinę,a w tamtych autach słychać jest klekot...U mnie jest dobrze czy źle???



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt maja 05, 2009 20:50

Byku21 pisze:I jeszcze jedno póki temat jest,czy turbo powinno być głośno słychać jak dmucha???
najlepiej jak go nie słychać, jak słyszysz tylko turbinę zamiast silnika - oj to nieeeedobrze :grin:
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 20:52 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości