Zamulający się AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Zolwik_2004
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
- Lokalizacja: okolice Kielc
- Kontakt:
Zamulający się AFN
Witam. Posiadam Golfa 3 TDI (AFN) z 97r. Auto zakupilem w niemczech od dziadka ktory chyba rzadko przekraczal 2000obr./min. w zwiazku z czym podejrzewam zapiekajace sie turbo ale chcialbym sie upewnic na 100%.
Auto z poczatku lapalo notlaufa takiego jak przy N75. W miedzy czasie uzylem STP do czyszczenia wtryskow. Gdy sniegi znikly staralem sie go odmulic i podczas dluzszych tras i jazdy ze stala predkoscia co pewne odcinki jezdzilem starajac sie nie spadac ponizej ok. 2500obr./min. zeby turbo sie rozruszalo.
No i to o dziwo dalo odczuwalny efekt. Notlaufa zauwazam czesciej przy obciazeniu z 3-4 pasazerami ale nie zawsze. Bez pasazerow gdy juz go zlapie (znacznie rzadziej niz wczesniej) reset (zaplon) juz go wyklucza dopoki silnik bedzie cieply, nawet na caly dzien jak duzo jezdze.
Z tego co zauwazylem prawie za kazdym razem gdy juz w tryb awaryjny wchodzi to na 3 biegu w okolicach 3200-3500obr./min. Ale czasami tylko przerwie raz lub dwa przy tych obrotach a turbo nie odetnie. No a czasem wogole nic sie nie dzieje, zdrowiutko kreci sie do konca. Aby tak sie stalo auto musi byc dlugo w ruchu spokojna jazda i po osiagnieciu 90st jeszcze jakies 30-60min pracy wyklucza ten efekt (oczywiscie zawsze jakies postoje i gaszenie silnika wystepuje zeby zbytnio nie wystygl tylko).
Czestotliwosc wystepowania na 10 prob: 3 razy w/w przerywanie; 4 razy notlauf; 3 razy bez problemu (prawidlowo).
Za kazdym razem temp silnika 90st.
Obecnie bledy jakie wywala VAG to
575 i 519, loga jeszcze nie robilem ale niebawem wrzoce (rozumiem ze grupy 008 i 011). Wczoraj przeczyscilem przeplywke ktora o dziwo nie byla jakos strasznie zasyfiona.
Tak jak zapewnie sie domyslacie to nie dalo zadnego efektu.
Zaznaczam jeszcze ze diesle z turbo traktuje z szacunkiem i doskonale znam zasady ich eksploatacji.
Licze na sugestie potwierdzajace lub wykluczajace zapieczone turbo ewentualnie inne przyczyny i pomoc jak je sprawdzic.
PS. To jest moj pierwszy temat jaki tu zakladam wiec prosze o wyrozumialosc. Staralem sie opisac problem najdokladniej jak moglem. Opcje SZUKAJ znam lecz opisywane tematy albo roznily sie w jakims stopniu od mojego albo objawy nie odpowiadaly moim.
Zainteresowanym z gory dziekuje.
Pozdrawiam
Auto z poczatku lapalo notlaufa takiego jak przy N75. W miedzy czasie uzylem STP do czyszczenia wtryskow. Gdy sniegi znikly staralem sie go odmulic i podczas dluzszych tras i jazdy ze stala predkoscia co pewne odcinki jezdzilem starajac sie nie spadac ponizej ok. 2500obr./min. zeby turbo sie rozruszalo.
No i to o dziwo dalo odczuwalny efekt. Notlaufa zauwazam czesciej przy obciazeniu z 3-4 pasazerami ale nie zawsze. Bez pasazerow gdy juz go zlapie (znacznie rzadziej niz wczesniej) reset (zaplon) juz go wyklucza dopoki silnik bedzie cieply, nawet na caly dzien jak duzo jezdze.
Z tego co zauwazylem prawie za kazdym razem gdy juz w tryb awaryjny wchodzi to na 3 biegu w okolicach 3200-3500obr./min. Ale czasami tylko przerwie raz lub dwa przy tych obrotach a turbo nie odetnie. No a czasem wogole nic sie nie dzieje, zdrowiutko kreci sie do konca. Aby tak sie stalo auto musi byc dlugo w ruchu spokojna jazda i po osiagnieciu 90st jeszcze jakies 30-60min pracy wyklucza ten efekt (oczywiscie zawsze jakies postoje i gaszenie silnika wystepuje zeby zbytnio nie wystygl tylko).
Czestotliwosc wystepowania na 10 prob: 3 razy w/w przerywanie; 4 razy notlauf; 3 razy bez problemu (prawidlowo).
Za kazdym razem temp silnika 90st.
Obecnie bledy jakie wywala VAG to
575 i 519, loga jeszcze nie robilem ale niebawem wrzoce (rozumiem ze grupy 008 i 011). Wczoraj przeczyscilem przeplywke ktora o dziwo nie byla jakos strasznie zasyfiona.
Tak jak zapewnie sie domyslacie to nie dalo zadnego efektu.
Zaznaczam jeszcze ze diesle z turbo traktuje z szacunkiem i doskonale znam zasady ich eksploatacji.
Licze na sugestie potwierdzajace lub wykluczajace zapieczone turbo ewentualnie inne przyczyny i pomoc jak je sprawdzic.
PS. To jest moj pierwszy temat jaki tu zakladam wiec prosze o wyrozumialosc. Staralem sie opisac problem najdokladniej jak moglem. Opcje SZUKAJ znam lecz opisywane tematy albo roznily sie w jakims stopniu od mojego albo objawy nie odpowiadaly moim.
Zainteresowanym z gory dziekuje.
Pozdrawiam
Małe kroczki ale do przodu...
Te błedy wskazują na przeładowanie - różnica regulacji ciśnienia oraz ciśnienie poza granicą MAPZolwik_2004 pisze:575 i 519, loga jeszcze nie robilem ale niebawem wrzoce (rozumiem ze grupy 008 i 011)
Daj dynamicznie 011
Statycznie 011 Basic Settings
oraz dynamicznie 011 ze zdjętym wężykiem z gruszki turbiny
dynamiczne logi but w podłoge od 1500 do ponad 4000obr , statyczny log przez około 60sekund
za każdym razem przed logiem zgaś i odpal motor żeby nie zrobić loga w notlaufie
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
a ja mam pytanie: jak odlacze wezyk od gruszki turbiny (rozumiem ze to jest ten idacy od n75?) to nic sie nie stanie? mozna tak jezdzic? zeby zrobic logi?
http://www.TuningShirts.pl - sklep z koszulkami tuningowymi !
- Zolwik_2004
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
- Lokalizacja: okolice Kielc
- Kontakt:
Logi (moje pierwsze:)
Dziś znalazłem jeszcze czas i zrobiłem logi. Tylko notlaufa nie złapałem podczas logowania.
Może powodem jest to, że dziś dość sporo jezdziłem tym autem i zrobiłem prawie 280km (to nie wiele ale od 8 rano do ok. 17 silnik prawie nie miał okazji zejść poniżej 70st C).
Notlaufa nie było ale zauważycie to przerywanie o którym pisałem.
Nie zdążyłem tylko zrobić 011 z odpiętym wężykiem.
Logi dynamiczne 003, 008, 011 i log statyczny 011
Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie
Może powodem jest to, że dziś dość sporo jezdziłem tym autem i zrobiłem prawie 280km (to nie wiele ale od 8 rano do ok. 17 silnik prawie nie miał okazji zejść poniżej 70st C).
Notlaufa nie było ale zauważycie to przerywanie o którym pisałem.
Nie zdążyłem tylko zrobić 011 z odpiętym wężykiem.
Logi dynamiczne 003, 008, 011 i log statyczny 011
Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie
Małe kroczki ale do przodu...
- Zolwik_2004
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
- Lokalizacja: okolice Kielc
- Kontakt:
TakZolwik_2004 pisze:00575 już akurat nie wystąpił i to jego występowanie pewnie równa się notlauf (przynajmniej w moim przypadku)
TakZolwik_2004 pisze:A więc 00519 = przerywanie/dławienie.
Efekt jest taki , turbo przeładowuje , wali błąd 519 , ECU tnie dawke paliwa i czujesz chwilowe przydławienie , obcieta dawka = mniejsza dynamika spalin = zbicie cisnienia doładowania na chwile , ECU widzi ze udalo się zbic cisnienie więc wraca do "normy" i daje pełną dawke paliwa tyle ile życzy sobie kierowca
Zrób tak jak pisze To_mas, zobacz jak pracuje sztanga , zrób tez ten log z odpiętym węzykiem
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- Zolwik_2004
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
- Lokalizacja: okolice Kielc
- Kontakt:
Chciałem w grupie 011 przejść na Basic Settings aby sprawdzić sztange ale wyskoczył mi jakiś błąd, coś żebym sprawdził user manuala (VAG-COM 303.1) i dałem sobie spokój bo ciemno się zaczynało robić. Ale jutro jak nadal ten error mi wyskoczy to wbije się pod maskę i sprawdzę ręcznie.
Pytanie na zaś: czy dla początkującego rozebranie i czyszczenie turbiny (nawet z tutorialem) to ryzykowne posunięcie? Jakie narzędzia będą potrzebne?
Pytanie na zaś: czy dla początkującego rozebranie i czyszczenie turbiny (nawet z tutorialem) to ryzykowne posunięcie? Jakie narzędzia będą potrzebne?
Małe kroczki ale do przodu...
Starsze sterowniki w AFNie nie obsługują 011BS , więc u ciebie tak może byćZolwik_2004 pisze:Ale jutro jak nadal ten error mi wyskoczy to wbije się pod maskę i sprawdzę ręcznie.
najlepiej na biegu jałowym zciągaj i zakładaj wężyk z gruszki turbiny i zobacz jak pracuje sztanga
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 19 gości