Zamulający się AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Zamulający się AFN

Post autor: Zolwik_2004 » ndz maja 03, 2009 05:34

Witam. Posiadam Golfa 3 TDI (AFN) z 97r. Auto zakupilem w niemczech od dziadka ktory chyba rzadko przekraczal 2000obr./min. w zwiazku z czym podejrzewam zapiekajace sie turbo ale chcialbym sie upewnic na 100%.
Auto z poczatku lapalo notlaufa takiego jak przy N75. W miedzy czasie uzylem STP do czyszczenia wtryskow. Gdy sniegi znikly staralem sie go odmulic i podczas dluzszych tras i jazdy ze stala predkoscia co pewne odcinki jezdzilem starajac sie nie spadac ponizej ok. 2500obr./min. zeby turbo sie rozruszalo.
No i to o dziwo dalo odczuwalny efekt. Notlaufa zauwazam czesciej przy obciazeniu z 3-4 pasazerami ale nie zawsze. Bez pasazerow gdy juz go zlapie (znacznie rzadziej niz wczesniej) reset (zaplon) juz go wyklucza dopoki silnik bedzie cieply, nawet na caly dzien jak duzo jezdze.
Z tego co zauwazylem prawie za kazdym razem gdy juz w tryb awaryjny wchodzi to na 3 biegu w okolicach 3200-3500obr./min. Ale czasami tylko przerwie raz lub dwa przy tych obrotach a turbo nie odetnie. No a czasem wogole nic sie nie dzieje, zdrowiutko kreci sie do konca. Aby tak sie stalo auto musi byc dlugo w ruchu spokojna jazda i po osiagnieciu 90st jeszcze jakies 30-60min pracy wyklucza ten efekt (oczywiscie zawsze jakies postoje i gaszenie silnika wystepuje zeby zbytnio nie wystygl tylko).
Czestotliwosc wystepowania na 10 prob: 3 razy w/w przerywanie; 4 razy notlauf; 3 razy bez problemu (prawidlowo).
Za kazdym razem temp silnika 90st.
Obecnie bledy jakie wywala VAG to
575 i 519, loga jeszcze nie robilem ale niebawem wrzoce (rozumiem ze grupy 008 i 011). Wczoraj przeczyscilem przeplywke ktora o dziwo nie byla jakos strasznie zasyfiona.
Tak jak zapewnie sie domyslacie to nie dalo zadnego efektu.
Zaznaczam jeszcze ze diesle z turbo traktuje z szacunkiem i doskonale znam zasady ich eksploatacji.

Licze na sugestie potwierdzajace lub wykluczajace zapieczone turbo ewentualnie inne przyczyny i pomoc jak je sprawdzic.

PS. To jest moj pierwszy temat jaki tu zakladam wiec prosze o wyrozumialosc. Staralem sie opisac problem najdokladniej jak moglem. Opcje SZUKAJ znam lecz opisywane tematy albo roznily sie w jakims stopniu od mojego albo objawy nie odpowiadaly moim.

Zainteresowanym z gory dziekuje.

Pozdrawiam


Małe kroczki ale do przodu...

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz maja 03, 2009 08:01

Bez logow dynamicznych vagiem nikt ci 100% odpowiedzi nie udzieli wiec do reki vaga i logi dynamiczne grup 011 003 i 008 i wyniki wklej tu tak samo jak robia to koledzy w dziale DIAGNOSTYKA



Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » pn maja 04, 2009 10:33

Jak dziadek tym jezdzil to ty czysc odrazu turbinke bo 99% to kierowniczki w turbince sa zapieczone :bigok:


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn maja 04, 2009 12:55

Zolwik_2004 pisze:575 i 519, loga jeszcze nie robilem ale niebawem wrzoce (rozumiem ze grupy 008 i 011)
Te błedy wskazują na przeładowanie - różnica regulacji ciśnienia oraz ciśnienie poza granicą MAP

Daj dynamicznie 011
Statycznie 011 Basic Settings
oraz dynamicznie 011 ze zdjętym wężykiem z gruszki turbiny

dynamiczne logi but w podłoge od 1500 do ponad 4000obr , statyczny log przez około 60sekund

za każdym razem przed logiem zgaś i odpal motor żeby nie zrobić loga w notlaufie


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
GeGi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 20:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: GeGi » pn maja 04, 2009 17:50

a ja mam pytanie: jak odlacze wezyk od gruszki turbiny (rozumiem ze to jest ten idacy od n75?) to nic sie nie stanie? mozna tak jezdzic? zeby zrobic logi?


Obrazek
http://www.TuningShirts.pl - sklep z koszulkami tuningowymi !

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pn maja 04, 2009 18:06

jak odlaczysz ten wezyk to ciagle kierownice beda staly w pozycji minimalne doladowanie wiec nic zlego sie nie stanie, ale bedzie wolno przyspieszal, moze tez wrzuci notlaufa z racji nie doladowania



Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Logi (moje pierwsze:)

Post autor: Zolwik_2004 » pn maja 04, 2009 23:53

Dziś znalazłem jeszcze czas i zrobiłem logi. Tylko notlaufa nie złapałem podczas logowania.
Może powodem jest to, że dziś dość sporo jezdziłem tym autem i zrobiłem prawie 280km (to nie wiele ale od 8 rano do ok. 17 silnik prawie nie miał okazji zejść poniżej 70st C).
Notlaufa nie było ale zauważycie to przerywanie o którym pisałem.
Nie zdążyłem tylko zrobić 011 z odpiętym wężykiem.

Logi dynamiczne 003, 008, 011 i log statyczny 011

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie


Małe kroczki ale do przodu...

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn maja 04, 2009 23:58

masz kosmiczne przeładowanie w praktycznie całym zakresie obrotów :crazy:
podejrzewam ze kierownice stoją. dasz rade ruszyć sztangą ??



Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Zolwik_2004 » pn maja 04, 2009 23:59

Po zrobieniu logów odczytałem ponownie błędy: 00519
00575 już akurat nie wystąpił i to jego występowanie pewnie równa się notlauf (przynajmniej w moim przypadku). A więc 00519 = przerywanie/dławienie.


Małe kroczki ale do przodu...

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » wt maja 05, 2009 00:00

Turbo przeladowuje i to sporo za duzo, przepływka moim zdaniem ok, wskazuje co prawda za duzo ale to pewnie wina przeladowania.

[ Dodano: Wto Maj 05, 2009 00:01 ]
ten 00519 to jest chyba blad cisnienia w kolektorze dolotowym, byc moze to wlasnie ten spadek cisnienia w logu do 979mbar



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt maja 05, 2009 00:06

Jak nic logi 011 bez węzyka i bedzie wiadomo czy stoja kierownice turbiny, lepiej tak nie jeździj z pedalem do podłogi żeby wirnik turbiny nie odleciał i żeby wtedy silnik sie nie napędził sam bo wtedy chyba wiesz co może sie stać.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt maja 05, 2009 00:07

Zolwik_2004 pisze:00575 już akurat nie wystąpił i to jego występowanie pewnie równa się notlauf (przynajmniej w moim przypadku)
Tak
Zolwik_2004 pisze:A więc 00519 = przerywanie/dławienie.
Tak

Efekt jest taki , turbo przeładowuje , wali błąd 519 , ECU tnie dawke paliwa i czujesz chwilowe przydławienie , obcieta dawka = mniejsza dynamika spalin = zbicie cisnienia doładowania na chwile , ECU widzi ze udalo się zbic cisnienie więc wraca do "normy" i daje pełną dawke paliwa tyle ile życzy sobie kierowca


Zrób tak jak pisze To_mas, zobacz jak pracuje sztanga , zrób tez ten log z odpiętym węzykiem


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Zolwik_2004
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw mar 05, 2009 01:08
Lokalizacja: okolice Kielc
Kontakt:

Post autor: Zolwik_2004 » wt maja 05, 2009 00:11

Chciałem w grupie 011 przejść na Basic Settings aby sprawdzić sztange ale wyskoczył mi jakiś błąd, coś żebym sprawdził user manuala (VAG-COM 303.1) i dałem sobie spokój bo ciemno się zaczynało robić. Ale jutro jak nadal ten error mi wyskoczy to wbije się pod maskę i sprawdzę ręcznie.
Pytanie na zaś: czy dla początkującego rozebranie i czyszczenie turbiny (nawet z tutorialem) to ryzykowne posunięcie? Jakie narzędzia będą potrzebne?


Małe kroczki ale do przodu...

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt maja 05, 2009 00:18

Zolwik_2004 pisze:Ale jutro jak nadal ten error mi wyskoczy to wbije się pod maskę i sprawdzę ręcznie.
Starsze sterowniki w AFNie nie obsługują 011BS , więc u ciebie tak może być

najlepiej na biegu jałowym zciągaj i zakładaj wężyk z gruszki turbiny i zobacz jak pracuje sztanga


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 19 gości