Kąt wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Kąt wtrysku

Post autor: Omek » czw kwie 30, 2009 21:14

Witam wszystkich !
Dziś regulowałem kąt wtrysku ustawiłem na na około 50 czy to jest prawidłowo ? według tdi-timing czyli jak najbliżej niebieskiej lini wychodzi około 41 która wartość jest prawidłowa ? Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw kwie 30, 2009 21:21

Odpowiedż jest prosta, nie zaznaczyłeś i dlatego rozbierzność.

Obrazek


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Post autor: Omek » czw kwie 30, 2009 21:32

nie bardzo rozumiem,czyli wszystko źle zrobiłem muszę regulować od nowa ?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw kwie 30, 2009 21:38

Ciekawi mnie jedno. Dlaczego wszystkie 1Z maja rozbieznosc pomiedzy okienkiem temp paliwa a tym co jest pokazywane na osi X.
Dla porownania moj kat wtrysku na bardzo bardzo goracym silniku :P
Obrazek


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw kwie 30, 2009 21:42

Ja przed regulacja w tdi-timing rozgrzewam auto do ok. 90 stopni klikam w polu które ci zaznaczyłem że auto jest rozgrzane i reguluje.

Po tak przeprowadzonym zabiegu nie zdarzyła mi się jeszcze rozbieżności między zapłonem w grupie 000 a tdi-timing.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Post autor: Omek » czw kwie 30, 2009 22:11

Czyli nic nie wiem !



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt maja 01, 2009 00:23

Dobrze jest. Jeżeli chcesz się upewnić to zrób tak jak koledzy napisari. Doprowaź silnik do 90 stopni> Odpal tdi timing> Zaznacz pole 80 stopni Hot> Ma być na niebieskiej linii. I wszycho. :bigok:



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt maja 01, 2009 09:53

zrób tak żeby na dobrze rozgrzanym silniku było na niebieskiej lini będzie w granicach 38-42st, zaznaczenie nie robi różnicy przynajmniej u mnie, nie wież w mit o magicznym 50st. :grin:, a jak są tacy co twierdzą że żle piszę to proszę o wykresik 1Z rozgrzany oczywiście i żeby było idealnie na niebieskiej i wartość 50st.
wszyscy znacznie przyśpieszają kąt po to bo niektóre klekotki w zimie mają problemy z rozruchem w końcu mają xxxkm, ale pamiętajmy że zbyt wczesny wtryski jest szkodliwy jak i zbyt późny, dochodzą do tego dotryski paliwa itd. co silnik znosi źle.
Ostatnio zmieniony pt maja 01, 2009 10:01 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt maja 01, 2009 10:45

Nie róbcie z tego ustawiania apteki , ustawiona wartośc w przedziale 30-60 jest prawidłowa i zdrowy TDI ma palić , jeśli sa małe problemy z paleniem na zimno w silnikach z dużym przebiegiem to podciagamy kąt bliżej wartości 60.
Całą reszta gdy silnik juz pracuje zajmuje sie N-108 i to czy ustawimy na 30 czy 60 nie ma znaczenia ( w sprawnej pompie) , po ustawieniu kąta wtrysku robimy kontrolnie dynamicznie log 004 dla sprawdzenia czy N-108 wyrabia sie z regulacją w wysokich obrotach oraz statycznie 004 czy nie skończyla sie przypadkiem regulacja N-108 w "dół"


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt maja 01, 2009 11:31

piter_s, gwoli scislosci to nie stopnie a jednostki ;)
piter_s pisze:zaznaczenie nie robi różnicy przynajmniej u mnie
U mnie rowniez.

Omek, zostaw jak jest i nie ruszaj. Dobrze jest.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt maja 01, 2009 12:06

homsky pisze:Całą reszta gdy silnik juz pracuje zajmuje sie N-108 i to czy ustawimy na 30 czy 60 nie ma znaczenia
nie chcę robić draki ale ma duże znaczenie między 30 a 60.
n108 reguluje dynamiczny kąt wtrysku, zgadzam się w 100%, ale opiera się na stycznym ustawieniu.



Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Post autor: Omek » pt maja 01, 2009 17:33

Witam ponownie ! przestawiłem kąt wtrysku tak idealnie około niebieskiej lini,zastanawiam się dlaczego na wykresie są inne dane niż te na dole okna ? i jeszcze jedno co to za opis na dole okna ? Obrazek
Ostatnio zmieniony pt maja 01, 2009 17:40 przez Omek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt maja 01, 2009 20:25

wartość 43 co masz na dole to jest zadane przez ECU, a jak jest naprawdę to ma wiele czynników do tego: n108, temp. paliwa, szczelność układu paliwowego i sama kondycja pompy jeśli chodzi o ciśnienie jakie jeszcze wytwarza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 225 gości