kapie olej z rury inercoolera

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

kapie olej z rury inercoolera

Post autor: Polak » pt kwie 24, 2009 22:48

Witam Panowie.Jestem laikiem w sprawach mechaniki ale zauważyłem nie dawno ze z pod prawego koła kapie olej mechanik powiedział mi że jest to z rury od intercoolera i zebym się tym bardzo nie przejmował bo to jest normalne mała ilośc oleju. Ale ostatnio pociskałem dosyc ostro przez A4 prędkosciami 170-200 km/h i po przybyciu na miejsce zauwazyłem ze prawa przodnia alufelga jest cała schlapana olejem i całe nadkole na początku myślałem ze to płyn hamulcowy ale to napewno olej z tej rury. i co teraz zrobic ?? kupic nową rure czy może jest jakiś oring albo opaska by to lepiej scisnąc by tak nie kapało czy moze Turbo pada ?? Jak to sprawdzic.Dzięki.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt kwie 24, 2009 22:49 przez Polak, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 24, 2009 23:12

Opaskę zakładaj, bo ci będzie powietrze uciekało, sprawdź jeszcze stan samego intercoolera(czy nie jest pęknięty). Jak tam jest niewielka ilość oleju to raczej normalne. Jak jest dużo oleju to znaczy, że zawór odmy przepuszcza, bo silnik nie jest szczelny lub puszcza turbo-raczej nie jest to możliwe w twoim przypadku(młode autko). Ps. Z pracującego silniczka odma wysysa powietrze - robi się w środku mini próżnia - zawór odmy, po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia zassania zamyka przepływ. Jeżeli silnik nie jest szczelny to odma zasysa cały czas i zabiera pary oleju. Przykładowo - złamała mi się prowadnica od bagnetu, zaślepiłem tak prowizorycznie kawałkiem szmatki, jeździłem tak przez 2 tygodnie - odma wyssała 2 litry oleju z silnika! Pozdrawiam!



Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » sob kwie 25, 2009 15:39

taką najzwyklejszą opaską metalową to scisnac ?? i powinno wystarczyc?? Silnik chodzi tak samo nic nie jest słabszy.W poniedziałek jade z tym do mechanika zeby to ogladnoł gorzej jakby tak wyszło że turbo jest do regeracji :/



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob kwie 25, 2009 16:49

Przed ściskaniem to jeszcze zdejmij i powycieraj z oleju - będzie się lepiej trzymało. Można jeszcze troszeczkę siliconem posmarować. Jak na tym zaciśniesz to się raczej nie ruszy. Ubytku oleju natomiast szukaj w nieszczelnościach silnika. Jeżeli po tym uszczelnieniu pojawi się jakiś notlauf, to pewnie będzie oznaka tego że turbo troszkę przeładowuje. Jeżeli wszystko będzie ok no to super.



mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » ndz kwie 26, 2009 03:11

Polak, jaki tam masz przebieg? ja mam 230000km i podobną przypadłość ...od zawsze tak było w tym aucie po konkretniejszej jeździe - czyli codziennie ( u mnie zrobiło 80000). Ale auto smiga bez zarzutu oleju nie ubywa, turbina ma jakieś luzy ...ale to dobrze... mniejze tarcie:)). Pojedziesz do mechanika i co ma ci powiedzeć?! ...wymieniamy turbo i już. Według mnie bez sensu, uszelnić i jeździć.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 26, 2009 06:47

mrEd pisze:Pojedziesz do mechanika i co ma ci powiedzeć?! ...wymieniamy turbo i już. Według mnie bez sensu, uszelnić i jeździć.
No nie wiem,nie wiem.
Lepiej to zdiagnozować i problem "zbić" w zarodku,bo jak się silniczek dobrze sztachnie olejem to korbowody wyjdą bokiem.
Polak, zdejmij rurę dolotową powietrza z turbo i sprawdź czy jest luz osiowy i poprzeczny na wałku turbiny :bajer:
Mogą też być przedmuchy na pierścieniach i olej zasuwa poprzez odmę do turbo :bigok:



Aroboss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr paź 22, 2008 12:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Aroboss » pn kwie 27, 2009 07:55

mrEd pisze: uszelnić i jeździć.
mrEd pisze: Lepiej to zdiagnozować i problem "zbić" w zarodku,bo jak się silniczek dobrze sztachnie olejem to korbowody wyjdą bokiem.


U mnie też kapało, uszczelniłem i już nie kapie, ale czy problem zniknął ??? bo przecież ten olej może sie tam dalej zbierać ( bo już nie kapie). Moje pytania:
1) Zbiera sie ???
2) Co z tym olejem ??? może on zaszkodzić silnikowi ???
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 07:58 przez Aroboss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pn kwie 27, 2009 13:14

Aroboss pisze:1) Zbiera sie ???
2) Co z tym olejem ??? może on zaszkodzić silnikowi ???
leci dalej do kolektora i spala się w komorach..
niby tak ma być, ale sporo ludzi chce ulżyć silniczkowi i montuje tzw. oil catch tank'a który wyłapuje olej z odmy.. a powietrze puszcza dalej. Wtedy dolot jest suchutki



Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » pn kwie 27, 2009 15:01

własnie wróciłem od mechanika dokładnie obejrzał auto zdjął pokrywe od silnika sprawdził turbospręzarke czy nie ma luzów na wirniku i Turbo jest w dobrym stanie ale problem jest z 2 węzami od intercoolera ponieważ oring słabo trzyma i powiedział mi ze musze sobie załatwic takie oringi albo kupic nowe rury ale zadzwoniłem teraz do ASO w Krakowie i powiedzili mi ze sprzedają takie oringi na jedna rure komplet 2 kosztuje 35 zl czyli wyszło by mnie 70 i jak myślicie czy to pomoze uszczelnic to chociaż troche ??
Gorsza sprawa polega że zauważył krople oleju na samym intercoolerze i może on byc nie szczelny a za nowy w ASO powiedzili 1200 zl :grrr: opłacało by się poszukac jakiegoś używanego ?? Każdy intercooler od 1.9 TDI będzie dobry czy musi byc też z oznaczeniem AXR silnika?? Przebieg w samochodzie mam teraz 110 000 km książka serwisowa niby to potwierdza ale po tej awari jakoś w to nie wierze.Od kupna samochodu i wymiany oleju zrobiłem nim 9000 km i narazie nie dolewałem oleju choc troszke ubyło na bagnecie.
Narazie myśle kupic same te nowe oringi i założyc i obserwowac co się bedzie działo a dopiero w dalszej kolejności intercooler bo to większy wydatek.Bardzo prosze o wasze rady.Dzięki
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 15:04 przez Polak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 27, 2009 15:26

Aroboss pisze:U mnie też kapało, uszczelniłem i już nie kapie, ale czy problem zniknął ??? bo przecież ten olej może sie tam dalej zbierać ( bo już nie kapie). Moje pytania:
1) Zbiera sie ???
2) Co z tym olejem ??? może on zaszkodzić silnikowi ???
Jeżeli są to znikome ilości,to nie ,ale jak zaczyna walić nim coraz bardziej,to zaczyna siadać turbo.
Konsekwencje mogą być takie lub gorsze:

[ Dodano: 27 Kwi 2009 15:28 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235001
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 15:29 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn kwie 27, 2009 17:28

Michaś_1977, - Zaraz kolego byś silnik na szrot oddał! Kolega sprawdził turbo.

Spokojnie jak guma - ten krótki odcinek łącznikowy nie jest rozciągnięta na max - tzn. jeżeli z drobnym oporem, równo nachodzi na plastikową końcówkę od inter to zrób tak jak napisałem. Po prostu objemka się rozciągnęła i to trochę oleju co odma sobie zabrała (normalna praca zaworu odmy), zostało wypchnięte przez powietrze w najniższym punkcie obiegu - tam gdzie ten olej zwykle stoi. A co do samego coolerka - to może wiaterek zawiał olej wyrzucany z tunelu? - Do czasu gdy nagle nie strzeli całkiem i autko się mułowate zrobi to śmigaj - jeżeli faktycznie ma jakieś pęknięcie.

[ Dodano: 27 Kwi 2009 17:31 ]
AAA.. kumplowi tak lekko pokapuje z tego miejsca - prawdopodobnie właśnie pęknięcie. Jak na razie to śmiga od roku i tylko małą plamkę w garażu ma.
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 17:33 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 27, 2009 20:57

fleshu, możesz mi napisać po co się tak od razu bulwersujesz?
Przecież wyraźnie napisałem,że jeśli są to znikome ilości to nic się nie stanie.
Poza tym chyba nie ma nic złego w tym,że napisałem jakie mogą być konsekwencje gdy turbo się rozleci,no nie?
Każdy kto ma świadomość jakie mogą być skutki,będzie po prostu ostrożniejszy,ot co :bigok:

A to,że sprawdził turbo,to gdzieś mi uleciało w międzyczasie :grin:
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 21:00 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » pn kwie 27, 2009 22:01

to powiedzcie mi panowie czy jest sens kupic te nowe oringi na te 2 rury co idą do intercoolera ??



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pn kwie 27, 2009 23:33

Sens jest bo tracisz doładowanie - ale nie takie oryginalne - dużo kasy a efekt ten sam co na opaskach kupionych np na Orlenie.
Michaś_1977, Dobrze że kolega się dowiedział co się robi jak nagle widzimy biały dym i obroty się rozkręcają - to akurat było ok. Ale trochę to pewnie wystraszyło kolegę. Gdybyś chciał wszystkich ostrzegać to byś do każdego postu musiał ten temat podpinać. - Ja go widziałem dużo wcześniej. - a olej w tym miejscu jest w 90% tych silniczków. Ja w tym miejscu zaproponował bym aby powstał temat "[All VW TDI]Natychmiast reagujemy jeśli" I w takim temacie napisać takich kilka przykazań dla posiadaczy TDI lub innych autek, w których może się coś stać jeżeli reakcja posiadacza będzie zbyt wolna. Pozwoliło by to pewnie na uniknięcie powstania wielu kosztownych usterek. Ale takiego tematu musiał by przypilnować moderator bo pewnie pojawiało by się w nim wiele niezbyt istotnych drobnostek. Pozdrawiam kolegę. I życzę udanego pomagania innym.
:bigok:
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 01:41 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 219 gości