Problem z Garretem T3, MBC ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 24, 2009 21:03

arwam pisze:ewentualnie ciutkę opóźnij kąt wtrysku żeby turbo sie ruszało bardziej, i dakwę koniecznie na +
Kąta nie ruszałem, a dawkę zwiększyłem o 1/4 obrotu i jest zmiana !! ;) Na jedynce dochodzi do 0.4bar, na dwójce do 1.2bara a na trójce maks 1.4bara i autko odzyskało kopa :grin: Pięknie jedzie... Na postoju nawet dymka nie puści, podczas deptania jest chmurka, ale znika...

Niedługo czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą, bo zaczyna się pocić z prawej strony, oleju w układzie chłodzenia nie ma, kompresja też ok, ale poci się i widać śladu płynu chłodniczego na uszczelce...Mam nadzieje, że do czerwca pociągnie ona, bo wtedy będę autko do przeglądu przygotowywał :chytry:



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt kwie 24, 2009 22:21

Lukas-182 pisze:widać śladu płynu chłodniczego na uszczelce
U mnie było to samo po tym jak silnik stał pół roku nieodpalany po wypadku. Jak zacząłem jeździć też w różnych miejscach taki zielony nalot się pojawiał, m.in. pod głowicą, ale teraz wszystko się wypaliło, wysuszyło i uszczelniło i jest jak w tej reklamie: "zawsze czysto, zawsze sucho, zawsze pewnie" :bigok:
Jak jest OK to podpis zmieniaj :bajer:



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 24, 2009 22:46

piori, u mnie z uszczelką jest chyba gorzej, bo widać ślady płynu o oleju wychodzącego spod uszczelki, widocznie uszczelka puszcza w na jakimś kanale olejowym i chłodniczym... Najmocniej na chłodniczym, bo raz na dwa tygodnie muszę dolać z pół litra płynu, olej jako tako nie ucieka uszczelką, bo od wymiany do wymiany może z pół litra ubywa, a leje syntetyczny olej Texaco Havoline Extra 10W40... ale widać ślad oleju na uszczelce... No nic, na razie będę jeździł, jak kleknie uszczelka to się wymieni, w tym już jestem zaprawiony ;)

No ale nie powiem, bo przeglądzie sprężarki, sprawdzeniu i zmodzeniu i poprawnym (szczelnym) montażu zaworu MBC i zwiększeniu dawki paliwa autko odzyskało wigor, pięknie się zbiera ;)

Co do maksymalnego ciśnienia, rzędu 2bar, które sprężarka G T3 powinna osiągnąć to myślę, że wydech zawalony no, wtryskiwacze przydało by się wyregulować i wymienić filtr powietrza :grin: i powinno być lepiej...



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt kwie 24, 2009 23:05

Lukas-182, a jaką masz uszczelkę, standardową czy metalową? Jak musisz dolewać to faktycznie chyba jej los już jest przesądzony.
U mnie metalowa czeka na założenie i głowica będzie do wymiany, bo ma pęknięcie między wtryskiwaczem i świecą żarową. Ale stara uszczelka jest nie do zmordowania, dmucham na K14 1,5 bara i jak na złość nic nie puszcza a wręcz przeciwnie, wszystko się wysuszyło. Jakby coś puściło to może wziąłbym się za wymianę głowicy, a tak to mi się nie chce :P
W ramach tzw. testów :helm: sprawdzałem moją sprężarkę i daje max 1,8 bara, ale bardzo ważna jest przy tym odpowiednia dawka, na seryjnej dawce nie mogłem przekroczyć nawet 1,3 bara. No i wydech mi się chyba trochę przepalił, a raczej tłumik w środku chyba zardzewiał od długiego leżenia na dworze i po testach trochę się przewietrzył, bo jakoś głośniej chodzi :helm: Także myślę że jakbyś chciał to te 2 bary są w zasięgu (nie to żebym namawiał, co złego to nie ja ;) ).



arwam

Post autor: arwam » pt kwie 24, 2009 23:12

Lukas-182 pisze:Niedługo czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą, bo zaczyna się pocić z prawej strony, oleju w układzie chłodzenia nie ma, kompresja też ok, ale poci się i widać śladu płynu chłodniczego na uszczelce.
Lukas-182, jeśli masz zwykłą nie metalową uszczelnkę to spróbuj dociągnąć o 90 stopni ( z czuciem, żeby nie zerwać gwintu).
jak nie pomoże to nie zaszkodzi.
a jak będziesz wymieniał uszczelkę to koniecznie nowe szpilki do głowicy daj



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 24, 2009 23:19

piori, uszczelkę mam standardową Goetze, montowałem ją w sierpniu 2007 roku... I długo wytrzymała na ciśnieniu 1.1 - 1.3bara. Od montażu sprężarki do JP to jest 3 z kolei uszczelka i jak na razie trzyma najdłużej ;)

Co do maksymalnego ciśnienia to aktualne 1.4 - 1.5 bara styknie :grin: , może szybciej kleknie uszczelka to się wezmę wtedy za wymianę... No i przydało by się zrobić wydech od podstaw, bo mój jako tako się trzyma i nawet cały, ale wymieniony w tamtym roku tłumik końcowy znów zaczyna popuszczać i chyba teraz założę jakiś od Venciaka w TDI, mam nadzieje, że dłużej wytrzyma no i dwururka będzie i czarna chmurka kulturalnie w asfalt będzie walić ;) Ale jak na razie wszelkie plany wstrzymane, bo zamierzam otworzyć w najbliższym czasie firmę i jednocześnie piszę pracę inżynierską i totalny brak czasu na dłuższe obcowanie z autkiem :crazy:

[ Dodano: 24 Kwi 2009 23:21 ]
arwam pisze:jeśli masz zwykłą nie metalową uszczelnkę to spróbuj dociągnąć o 90 stopni ( z czuciem, żeby nie zerwać gwintu).
jak nie pomoże to nie zaszkodzi.
a jak będziesz wymieniał uszczelkę to koniecznie nowe szpilki do głowicy daj
Kurcze z tym dociągnięciem to nie pomyślałem, bo nie była dociągana po przejechaniu 1kkm, może masz racje i to pomoże ;) A co do szpilek, to już będzie 4 komplet, bo zawsze dawałem nowe, bo koszt nie wielki a samopoczucie jakoś lepsze ;)



arwam

Post autor: arwam » ndz kwie 26, 2009 19:20

Kurcze z tym dociągnięciem to nie pomyślałem, bo nie była dociągana po przejechaniu 1kkm, może masz racje i to pomoże A co do szpilek, to już będzie 4 komplet, bo zawsze dawałem nowe, bo koszt nie wielki a samopoczucie jakoś lepsze
nie próbuj nigdy tej opcji przy metalowej uszczelce bo na bank urwiesz wszystkie śruby



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz kwie 26, 2009 19:29

arwam pisze:nie próbuj nigdy tej opcji przy metalowej uszczelce bo na bank urwiesz wszystkie śruby
To chyba wiadome, przy metalowej uszczelce to co tam miało by siąść ?? Taka raz się przykręca z odpowiednim momentem i basta...

W przyszły weekend zajeżdżam do warsztatu na wymianę uszczelki pod klawiaturą, bo puszcza już olej, to i przy okazji ojciec po dokręca szpilki głowicy, może to wystarczy :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości