Problem z Garretem T3, MBC ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » pt kwie 17, 2009 20:14

nie wiem czy to normalne bo przecież cisnienie ucieka


[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 17, 2009 20:18

za co ten pasek pod avatarem Ci się dostał?
:helm:, Dostałem go przez nieuwagę i gapiostwo, mianowicie założyłem nowy temat w dziale grypy Pomorze pt."gdzie najlepiej planować głowicę w ok. Malborka", a nie zauważyłem specjalnego, podwieszonego i zaznaczonego na czerwono tematu na takie zapytania, no i kolega phanteon posłał mi warna...

Ale pogadane, i za 2-3 tygodnie warn zostanie zdjęty, albo nawet wcześniej YGD zdejmie go, bo przygotowuję pewną poradę :grin:

A co do wydechu, to środkowego nie mam już od dawna, ale końcowy nie jest już pierwszej młodości i może być z lekka zapchany,cały wydech jako tako wygląda, nie pogięty, itp.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt kwie 17, 2009 22:11

Lukas-182 pisze:Co do mojego problemu, to zajmę się nim dopiero we wtorek, zrobię tak jak piszesz arwam, no ale to będzie tylko dla maksymalnego ciśnienia, a dlaczego po odłączeniu MBC i podłączeniu wężów jak w serii to nadal dmuch ponad 1 bara ?? Zwiększona dawka paliwa i LDA mogą za to odpowiadać ??
powinno to ukrucic laga T3 jki... podlewasz większą ilością paliwa i wcześniej...

"Turbo na 1.3Bara i auto śmiga -> śmigało ;(" <<-- dlaczego czas przeszły ??
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 22:15 przez abrams, łącznie zmieniany 3 razy.


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 17, 2009 22:23

Wkręca się prawidłowo i szybciej niż na seryjnej dawce paliwa, ale za nic nie chce ciągnąć więcej niż 1 - 1.1bara..
abrams pisze:"Turbo na 1.3Bara i auto śmiga -> śmigało ;(" <<-- dlaczego czas przeszły ??
No bo przez prawie dwa lata bujałem się na takim ciśnieniu i było pięknie, czasy poniżej 10s do 100 no i teraz coś się chyba zwaliło, bo autko zmułowaciało i te turbo nie wkręca się już na 1.3bara... a czas poniżej 10s do marzenie, jak zejdę do 11 do jest dobrze ;)



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt kwie 17, 2009 22:31

Lukas-182 pisze:Wkręca się prawidłowo i szybciej niż na seryjnej dawce paliwa, ale za nic nie chce ciągnąć więcej niż 1 - 1.1bara..
5 pełny but i 1 bar max ?? ;/


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt kwie 17, 2009 22:47

abrams pisze:5 pełny but i 1 bar max ?? ;/
na trójce pod górę maks 1bara, w trasie dochodzi do 1.1bara na 5 biegu,ale za nic nie chce dalej iść ;(

A na samym początku, po montażu turbosprężarki w ramach testu to dawała nawet 1.7bara ;)



arwam

Post autor: arwam » pt kwie 17, 2009 23:12

patryk18 pisze:nie wiem czy to normalne bo przecież cisnienie ucieka
tak ma być i już
ten typ spręzarki tej firmy tak ma już od urodzenia

[ Dodano: 17 Kwi 2009 23:13 ]
Lukas-182 pisze:A na samym początku, po montażu turbosprężarki w ramach testu to dawała nawet 1.7bara
Lukas-182, może nawet powyżej 2barów :bajer:



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz kwie 19, 2009 18:06

arwam pisze:tak ma być i już
ten typ spręzarki tej firmy tak ma już od urodzenia
No właśnie ;)

Mi się wydaje, że ten powrót powietrza z WG jest w T3, bo to jest jakby nie patrzeć największa sprężarka w 1.6TD i sprężarka pompując powietrza, pompuje je wężem do zaworu WG, ale żeby zawór WG się za szybko nie otworzył, to jest powrót powietrza z WG, którym to sprężarka zanim nie nabije 0.65 - 0.7 bara zasysa powietrze i tym samym opóźnia otwarcie zaworu WG, to moje dywagacje ;)

Wracając do mojego tematu, to dzisiaj wracając z uczelni cisnąłem autko nie miłosiernie i tak: czwórka, 70km/h i gaz do dechy (specjalnie nie redukowałem) i puścił czarnego, maleńkiego bączka i jak już się rozbujała sprężarka do 0.7bara to dymienie ustało, a to dziwne, bo dawki nie ruszałem, czyli była taka jak dla ciśnienia 1.3 bara, zwiększona o 1/3 obr i powinno przy ciśnieniu rzędu 0.65-0.7 bara dymić cały czas, aby przy 0.7 ustawało... Kurcze, może dawka paliwa jest za mała ??



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 08:37

Lukas-182,

dorzuć mu z pół obrotu śrubą dawki paliwa bo mi to wygląda a małą dawkę paliwa oczywiście o ile nie pojawia się później dym
a jak sprawa wygląda z ciśnieniem tuż po błyskawicznej zmianie biegu?
spada od razu czy na momencik podskoczy i dopiero wtedy spadnie?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 20, 2009 09:46

Dzisiaj podkręcę dawkę na seryjnym ciśnieniu, bo coś mi się jednak wydaje, że pompa była skręcona na dawcę...

Co do ciśnienia przy szybkiej zmianie biegów, to nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale z tego co mi kiedyś padło na oczy, to ciśnienie spada przy zmianie biegów, bo wzrost to bym zauważył ;)



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 10:21

Lukas-182 pisze:Co do ciśnienia przy szybkiej zmianie biegów, to nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale z tego co mi kiedyś padło na oczy, to ciśnienie spada przy zmianie biegów, bo wzrost to bym zauważył
zjawisko to może wystąpić jedynie przy bardzo szybkiej zmianie biegów takiej która zajmuje Ci czas tylko potrzebny na błyskawiczne wciśnęcie i puszczenie sprzęgła



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw kwie 23, 2009 19:29

Tak więc arwam, podjechałem do kumpla, który mi regenerował sprężarkę, wymontował mi ją, rozkręcił, pomacał i powiedział, że wirnik ciężko się kręci, zdemontował wirnik i odwiózł mnie do domu, bo nie miałem jak wrócić ;) Na drugi dzień podjechałem do niego, turbawka już skręcona i zamontowana... I powiedział, że powinno być lepiej...

Tak więc do domu i montaż zmodzonego MBC (dałem twardszą sprężynkę i ciut większą kulkę), zamontowałem, MBC skręciłem na maksa i turbo na 3 biegu, pod górkę dawało 1.4 bara :grin: , sądzę że w trasie na 5 by 1.5 zapodało bez problemu...

Nie jest to jeszcze to, bo wg. kumpla lekko powinno dawać 1.8-1.9 bara, a daje ok. 1.5bara... W ogóle to na jedynce ciągnę do końca i wskaźnik boost nawet nie drgnie, na dwójce dochodzi maks do 0.7 bara, dopiero na 3 zaczyna pompować na maksa, to normalny objaw przy T3 ?? i w ogóle dość długo nabija te 1.3 bara, kurcze może jednak za mała dawka ??



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » czw kwie 23, 2009 19:51

Spójrz w lusterko, a zobaczysz czy dawkę masz za małą :bigok:

Widziałem jak zachowuje się wskaźnik ciśnienia w 1,9td+T3 i pamiętam, że na 1-biegu się podnosiła wskazówka, ale pożądane ciśnienie pojawiało się dopiero na 3 biegu. Na 2 widać było, że cały czas rośnie, ale zanim nabiło 1,2bar już trzeba było wrzucać trójkę.



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 23, 2009 21:22

Lukas-182 pisze:W ogóle to na jedynce ciągnę do końca i wskaźnik boost nawet nie drgnie, na dwójce dochodzi maks do 0.7 bara, dopiero na 3 zaczyna pompować na maksa, to normalny objaw przy T3 ?? i w ogóle dość długo nabija te 1.3 bara, kurcze może jednak za mała dawka ??
T3 tak ma.
jeden sposób to podlać solidnie paliwem a drugi to dużą pompę założyć.
ja już na jedynce mam ponad 0,7bara a na dwójce ponad 1,0bar, na trojce około 1,2 bar a powyżej nawet 1,5 bara.
na tej pimpie narazie więcej mi nie ptrzeba bo nie chce aby auto szoku dostało tylko przyzwyczajam powoli do coraz większy obciążeń żeby się wszystko ułożyło jak należy

[ Dodano: 23 Kwi 2009 21:33 ]
Lukas-182, ewentualnie ciutkę opóźnij kąt wtrysku żeby turbo sie ruszało bardziej, i dakwę koniecznie na +



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości