brak mocy i jej samoczynny powrót w 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mario205
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 19:30
Lokalizacja: Zagłębie

brak mocy i jej samoczynny powrót w 1Z

Post autor: mario205 » czw kwie 16, 2009 13:46

Witam.
Przejrzałem forum i jest wiele opisanych przypadków braku mocy, ale nie spotkałem się z identycznymi objawami jak u mnie dlatego otworzyłem nowy temat. Sprawa wygląda następująco. Autko odpala bez żadnych problemów. Wrzucam 1 i ruszam, dodaję gazu chcąc wrzucić 2, a obrotomierz ani myśli się dźwignąć. Podobnie się dzieje z wyższymi biegami. Obrotomierz, po dłuższym czasie dochodzi zaledwie do 2000-2500 obr. Jednym słowem totalny muł. Max. prędkość to 90 - 100km na 5 biegu. Ponieważ nie miałem czasu zaglądać pod maskę, następnego dnia rano znów to samo. Pojechałem do pracy jak na pogniewanym mule. Autko postało pół dnia i jak go odpaliłem wracając do domu, od razu przypomniało sobie, że ma 90KM i turbinę. Jednym słowem wróciła mu chęć do jazdy bez żadnej ingerencji. Co mogło powodować taki dwudniowy brak mocy ? Może zawiesza się któryś z czujników ? Przegladając forum, widzę że podobne problemy koncentrują się wokól przepływki, N75 i węży. Czy w moim przypadku też mam szukać wokół tych elementów. Na razie poprzeglądam węże i ich połączenia pod kątem szczelności, ale jeśli ponownie powtórzy się opisana sytuacja, to będę zmuszony do poszukiwań usterki. Za wszystkie uwagi i sugestie z góry kolegom dziękuję. Mariusz
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 00:21 przez mario205, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: brak mocy i jej samoczynny powrót - VW golf 3 1,9 silnik

Post autor: mobi65 » czw kwie 16, 2009 15:19

podepnij pod vaga i test dynamiczny , ja bym sie przyjrzal polaczeniu elektrycznym przeplywki



grzesiek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
Kontakt:

Post autor: grzesiek1990 » czw kwie 16, 2009 15:34

moim zdaniem tak bez vaga to na 95% przepływka. najlepiej podmień od jakiegoś kumpla który posiada taki sam silnik lub żeby być 100% pewny jedz podepnij się do vaga i wszystko bedzie jasne:)


[i]285PS 575 NM[/i]

[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]

http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » czw kwie 16, 2009 22:32

jeśli masz tylko możliwość to ciśnij testa dynamicznego i będzie wszystko jak na dłoni



mario205
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 19:30
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: mario205 » pt kwie 17, 2009 13:37

Dziękuje za wszystkie podpowiedzi. Na razie poczekam, aż usterka się pojawi ponownie (oby nie) bo w tej chwili, jak autko śmiga, to VAG i test dynamiczny raczej niczego błędnego nie wskażą, tzn. tak mi się wydaje jako laikowi, bo nie jestem mechanikiem samochodowym. Póki co, sprawdzę elektryczne połączenia przy przepływce, jak sugerował kolega mobi65.

[ Dodano: 03 Maj 2009 15:15 ]
yanosho pisze:jeśli masz tylko możliwość to ciśnij testa dynamicznego i będzie wszystko jak na dłoni
Witam ponownie. Mam już komplet do zrobienia testu dynamicznego oraz ponownie zmulone auto. Teraz prośba o wskazówkę, które grupy diagnozować aby dotrzec do interesujących nas informacji ? Próbę wykonywać na 3 biegu czy 4 ( w zakresie 3000 - 4500 obr. jeśli uda mi się takie osiągnąć , przy tem. silnika min. 80 st.C) ?

[ Dodano: 25 Maj 2009 21:10 ]
Witam. Zrobiłem test dynamiczny, który faktycznie wykazał uszkodzenie przepływki. Udało mi się również ją naprawić :okej: przy odrobinie cierpliwości. Pokusiłem się o rozebranie tej ,,nierozbieralnej'' części ponieważ objawy niesprawności, czyli zanik i samoistny powrót mocy wskazywały na ,,zimny lut,, i nie pomyliłem się. Jak znajdę chwilę czasu to zamieszczę na forum opis i fotki co i jak po kolei sprawdzać. Może się kiedyś komuś przyda i zaoszczędzi parę złotych.Temat zamykam.



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » ndz sie 02, 2009 23:25

mario205, Sorry, za "odgrzewanie kotleta", ale mam do Ciebie prośbę, żebyś wrzucił fotki. Mam dokładnie identyczne objawy. Bałem się dziś, że to niestety koniec silnika.

Auto pali od "strzała", nie kopci/dymi, pracuje idealnie, poza jazdą. Jedzie jak stary Żuk :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: ... VAG w miejscu nie pokazywał nic niepokojącego. Zauważyłem jedynie, że dużo wolniej wkręca się na obroty przy pedale w podłodze. Na zrobienie dynamicznego nie starczy mi baterii w lapku. ](*,) ](*,) ](*,)

Dopiero wróciłem z działki, od razu zabrałem się za kopanie na forum. Sprawdzę jutro węże i kable od przepływki, bo to najczęściej polecane metody na tą dolegliwość. Jak nie pomoże, to jestem w du...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

mario205
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 19:30
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: mario205 » pn sie 03, 2009 11:22

boro50, u mnie padła przepływka, którą sobie naprawiłem i śmiga do dziś bez żadnych problemów. Jęśli nie możesz zrobić testów dynamicznych, to zrób prosty test diody. Dowiesz się wtedy na 99,9% czy przyczyna leży w przepływomierzu. Nie wiem jaki typ przepływomierza masz u siebie, ale jeśli Pierburga to wykonaj test wg. opisu poniżej. ( jeśli masz Boscha to procedura taka sama, ale musisz odnaleść odpowiednie piny we wtyczce, do których wepniesz diodę ).

1. Wypnij wtyczkę z przepływomierza.
2. Wepnij diodę ( 1N4148 lub 1N4001 ....07 ) tak jak na foto, anoda do pinu 1, katoda do pinu 6. Uwaga!! Zanim odpalisz silnik, sprawdź czy dioda jest założona w odpowiednim kierunku, jeśli założysz odwrotnie może narobić się bałaganu w ECU.

Obrazek

Jeśli nie wiesz która to anoda, a która katoda to pomoże Ci ten rysunek

Obrazek


3. Jeśli dioda jest już na swoim miejscu to odpalamy auto i jazda. Auto powinno odzyskać poprzednią moc. Jeśli się tak nie stanie i wciąż będziesz miał ,,muła,, to znaczy, że przepływomierz jest raczej ok i szukałbym raczej nieszczelności w połączeniach i wężykach.

Jeśli okaże się jednak, że to przepływomierz jest winowajcą to poniżej podaję Ci link, gdzie opisałem jego naprawę. Może uda Ci się go jeszcze uratować.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2888683
Powodzenia. Jakbyś miał pytania to śmiało na maila.



Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » pn sie 03, 2009 11:42

Ja miałem takie objawy jak mi padła tulejka w rozrusznik. Przy zapalaniu rozrusznik robił zwarcie i po odpaleniu dokładnie takie same objawy, czyli jedynka spoko, zapinam dwójkę on ledwo co do przody i max 100km/h i więcej w żaden sposób nie idzie wycisnąć.


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » pn sie 03, 2009 13:07

Opis pierwsza klasa! :pub:

Sprawdziłem przepływkę i :ass: Dziś postawię go do warsztatu. Ci zajmują się tylko dieslami, a w szczególności VW (sami też jeżdzą golfami). Mam nadzieję, że oni coś mi powiedzą i nie zabiją mnie ceną przy okazji.

marekos, z rozrusznikiem miałem problemy w zimę. Wszystkie tulejki wymienione+szczotkotrzymacz. U mnie to na żadnym biegu nie ma siły. Nawet na luzie ciężko się wkręca na obroty. Dziś po drodze do roboty "łyknął" mnie dziadek w Tico :mlotek:

Zobaczę co mi jutro zaśpiewają fachowcy, bo sam to zaraz pół samochodu wymienię zanim dojdę.

Ps. A przekaźnik 109 (ten od świec żarowych) odpowiada za coś jeszcze, czy tylko za świece? Wczoraj przez chwilę dziwnie brzęczał. Może to tu leży przyczyna, a ja szukam niewiadomo czego?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sie 03, 2009 13:30

marekos pisze:zapinam dwójkę on ledwo co do przody i max 100km/h
to ile ty chcesz jechać TDI na 2 biegu ?? :panna:
nie wróże Ci długiego żywotu sinika

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 13:32 ]
boro50 pisze:A przekaźnik 109 (ten od świec żarowych)
od świec jest 103 :P



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » pn sie 03, 2009 13:43

To_mas, hmmmmm... u mnie nie ma 103, a jest właśnie 109. Do tej pory wszystko hulało. To jak to jest? Ktoś wsadził 109 zamiast 103?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » pn sie 03, 2009 15:28

To_mas pisze:
marekos pisze:zapinam dwójkę on ledwo co do przody i max 100km/h
to ile ty chcesz jechać TDI na 2 biegu ?? :panna:
nie wróże Ci długiego żywotu sinika
Źle się wyraziłem jak miał takie braki mocy to tylko na jedynce nie było to odczuwalne, a te 100 km/h to nie na dwójce tylko w ogóle tzn. ani na czwórce ani na piątce nie przekraczał.

A tak poza tematem to da się 100 wyciągnąć na dwójce? :grin:


[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sie 03, 2009 15:54

marekos pisze:A tak poza tematem to da się 100 wyciągnąć na dwójce? :grin:
katowanie silnika to jest (seryjnego) bo to będziesz miał (nie wiem dokładnie teraz) ale pewno ponad 4,5tyś obrotów a ten silnik w takich obrotach to już dawno nie jedzie :P



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » czw sie 06, 2009 09:26

Problem rozwiązany. Pisąc o wężach, po części mieliście rację. Otóż u mnie skorodowany i zapieczony był zawór turbiny. Po wymianie odżył nie tylko samochód, ale i turbo jakby bardziej ochoczo dmucha. Wydaje zupełnie inny dźwięk niż do tej pory. Niestety zrobiłem się lżejszy o 450zł i z tego wszystkiego aby poprawić sobie choć trochę humor, kupiłem końcowy tłumik KM, wydając kolejne "dwie stówki". Wczoraj byłem na ustawieniu geometrii po wymianie całego zawieszenia (poliuretany, wyższe i wzmocnione sprężyny przód/tył, końcówki drążków, sworznie wahaczy i nowe amortyzatory przód) i wlazłem pod auto. Okazało się, że wydatek tych 200zł na tłumik był jak najbardziej uzasadniony, gdyż stare tłumiki (środkowy i końcowy) są w opłakanym stanie i cud, że jeszcze wiszą, choć (jeszcze) są szczelne. Czekam także na hybrydowe wtryski od cowboy'a i czas na zrobienie (w końcu) FMIC, na którego spawanie rdzeń od Sharana czeka już od grudnia. Przy okazji wymiana kostek w ECU, zakupionych o klekocix'a jakiś rok temu (wydłubał je ze swojego 1Z tuż przed oddaniem go teściowi, a są to kostki z softem wykonanym w Niemczech, które przyjechały w jego autku). Plany powolutku wchodzą w życie.

Reasumując. Trochę się zdziwiłem, że kompletny brak mocy od samego dołu może wiązać się z zaworem turbiny, tymbardziej, że jak już złapał odpowiednie obroty,co było nie lada wyczynem, trubo dmuchało normalnie i samochód zaczynał przypominać chociaż JP (1.6D) z mojej poprzedniej Golfiny.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 35 gości